درخشش دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی در مسابقات بین‌المللی شعر و انشانویسی ریکوز

۰۹ آذر ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۳۴۷۸ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۸۲۵
نتایج مسابقات شعر و انشانویسی ریکوز با موضوع «خرد راه ابریشم برای نجات تمدن» در بخش شعر و «راه ابریشم دوباره پیوند می زند» در بخش انشا اعلام شد.
درخشش دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی در مسابقات بین‌المللی شعر و انشانویسی ریکوز

به گزارش روابط عمومی، در بخش انشانویسی، علیرضا خسروزاده از دانشکده حقوق و علوم سیاسی و علی احسان طاهری از دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برنده Special Prizاین مسابقات شدند.

بنا بر اعلام دبیرخانۀ این رویداد که با حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای مغولستان، یونان، انگلستان، افغانستان، ایران و... برگزار شد. در بخش شعر، ماریا دیاکاکی از دانشگاه ارسطو تسالونسکی یونان، رتبۀ اول، باتزوریگ تورتاگتخ از دانشگاه ملی مغولستان، رتبۀ دوم و کالین تان‌جن‌آی از دانشگاه مالایای انگلستان رتبۀ سوم را کسب کردند. در بخش انشا، گاندلوم ارکن از دانشگاه ملی مغولستان رتبۀ نخست، تواشینکو اخور از دانشگاه ملی مغولستان و شهربانو شمس از دانشگاه هرات افغانستان به طور مشترک رتبۀ دوم و علیرضا خسروزاده از دانشگاه علامه طباطبائی ایران رتبۀ سوم را کسب کرده اند.

گفتنی است، مسابقات ریکوز، سالیانه از سوی دبیرخانه «سان» واقع در کشور کره‌جنوبی برگزار می شود و در چهارمین دورۀ آن، که بهار سال 2020 اجرا شد، 92 شرکت کننده از 15 کشور آثار خود را به دبیرخانه این سازمان ارسال کردند. دست نوشته های دانشجویان که باید به زبان مادری شرکت کنندگان نوشته می شد، گستره زبانی ای نزدیک به 14 زبان زنده دنیا را پوشش می داد و این شاهدی بر اهمیت و گستردگی جغرافیایی و فرهنگی این مسابقات است که نزدیک به 80 کشور را در برمی گیرد.

شایان ذکر است، دیپلم افتخار این دوره در بخش شعر ریکوز به علی زارع از دانشگاه شهید بهشتی ایران، علی احسان طاهری از دانشگاه علامه طباطبائی ایران و طراوت مظفریان از دانشگاه گیلان ایران رسید. در بخش انشا به علیرضا الیاس از دانشگاه هرات افغانستان، ناهید رئوف از دانشگاه کابل افغانستان و شمس الله از دانشگاه کابل افغانستان نیز دیپلم افتخار تعلق گرفت.

در همین راستا، موضوع های مسابقه ریکوز 2021 نیز اعلام شد. علاقه مندان می توانند آثار خود را با موضوع «آواز راه ابریشم» در بخش شعر و پاسخ به این پرسش که «دانشگاه ها و دانشجویان برای همزیستی صلح آمیز، شکوفایی متقابل و حفظ تنوع فرهنگی پایدار در حوزه راه ابریشم چه می توانند بکنند؟» در بخش انشا به دبیرخانه «سان» ارسال کنند.


نظر شما :