اولین نشست دوستانه و صمیمی معاونت فرهنگی - اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی با انجمن های علمی برگزار شد

۰۹ آذر ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۳۴۷۳ فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۱۳۱۴
اولین نشست دوستانه و صمیمی معاونت فرهنگی - اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی با انجمن های علمی، روز چهارشنبه، ۵ آذرماه با انجمن علمی علوم سیاسی برگزار شد.
اولین نشست دوستانه و صمیمی معاونت فرهنگی - اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی با انجمن های علمی برگزار شد

این نشست با حضور دکتر میترا راه‌نجات مدیر فرهنگی دانشگاه، دکتر احمد گل‌محمدی استاد مشاور انجمن علمی دانشجویی علوم سیاسی، یوسف اسکندری معاون مدیر فرهنگی دانشگاه، علیرضا قنبری کارشناس مسئول نشریات دانشجویی و خانم‌ها قناعتیان و جوادی، کارشناسان انجمن‌های علمی دانشجویی، نشستی با اعضای شورای مرکزی انجمن علمی دانشجویی علوم سیاسی (احسان رحمانی دبیر انجمن، علی اسمعیل فراهانی، هانیه کاویانی، محمدمهدیی رستم پور و مبین مرشدی به عنوان اعضای شورای انجمن) به صورت برخط برگزار شد.
در ابتدای نشست رحمانی دبیر انجمن دانشجویی علوم سیاسی پیرامون فعالیت‌های پیش‌روی انجمن در حوزه مباحث نظری و کاربردی با رویکرد مباحث علمی روز و همچنین مهارت افزایی و راه‌اندازی نشریه دانشجویی مباحثی را مطرح کرد.
وی ضمن اشاره به راه اندازی نشریه دانشجویی، به ضرورت برنامه ریزی به منظور جلوگیری از همپوشانی و تداخل برنامه ها اشاره کرد و گفت: خلاهای علمی در دوره های تحصیلی از طریق برگزاری سمینارها از دیگر مواردی است که باید برای رفع آن اقدام کنیم.
در ادامه این نشست دکتر گل محمدی استاد مشاور انجمن علی دانشجویی علوم سیاسی بیان کرد: ما به مشکلات واقف هستیم، اما نظر بنده این است که حداقل ها را بشناسیم و با آنها کار کنیم. بنده تمام صحبت های اعضای انجمن علمی را می پذیرم و در مواردی که در فضای مجازی دیده نمی شود و اگر مطلب روز هم می باشد می توان از طریق انجمن علمی به آن پرداخت و من هم به آنها کمک خواهم کرد و این موجب ارتقای کلا سهای درسی هم می شود. به عنوان مثال تحلیل محتوا که بارها ارائه شده است در کلاس های درسی هم ارائه می شود اما تجربه زیسته از کارهایی است که انجمن علمی در اجرای آن باید به دنبال افراد شاخص در این حوزه برود تا آن را برای دانشجویان تبیین کند.
در قسمت بعد این برنامه قناعتیان ضمن اشاره به پیش رو داشتن جشنواره حرکت در دوره ۱۳ که مهمترین بخش آن را معرفی انجمن علمی دانشجویی برتر اعلام کرد، گفت: در فضای مجازی و راه های ارتباطی با دانشجویان اطلاعیه های این جشنواره را به زودی اطلاع رسانی خواهم کرد.
وی درباره بخش نشریات دانشجویی هم اظهار کرد: بیشترین رتبه هایی که داشته ایم در این حوزه بوده است و اگر انجمن های علمی با آیین نامه ها و شاخص های جشنواره آشنا شوند نیز خوب است.
در ادامه قنبری کارشناس مسئول نشریات نشجویی دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از موفقیتهای سالهای اخیر دانشجویان در حوزه نشریات دانشجویی به بزرگترین جشنواره پیش روی نشریات دانشجویی با عنوان تیتر ۱۲ اشاره کرد و افزود: در جشنواره سال قبل تیتر ۱۱ دانشگاه علامه طباطبائی به لجاظ فراوانی اعداد آثار ارسالی رتبه ۳ دانشگاه های کشور و از لحاظ کسب رتبه و مقام در حوزه علوم انسانی هر سه رتبه اول، دوم و سوم را به دست آورد. نحوه داوری و شرایط شرکت در این جشنواره نیز در سایت معاونت فرهنگی دانشگاه و در فضای مجازی نیز برای تسهیل و راهنمایی دانشجویان قرار داده شده است.
اسکندری معاون مدیر فرهنگی دانشگاه نیز در بخش بعدی در خصوص همپوشانی برنامه های تشکل های اسلامی دانشجویی با انجمن علمی دانشجویی علوم سیاسی توضیح داد: تشکل های اسلامی دانشگاه برای برگزاری برنامه هایشان باید از هیئت نظارت دانشگاه که در آن رئیس دانشگاه، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و ... حضور دارند، مجوز بگیرد اما انجمن علمی دانشجویی علوم سیاسی با توجه به اساسنامه ای که دارند با تایید استاد مشاور خود و معاونت فرهنگی می توانند برنامه و فرآیند صدور مجوز را دریافت کنند.
در خاتمه این نشست دکتر راه نجات مدیر فرهنگی دانشگاه ضمن جمع بندی مباحث گفت: بنده حاضر و آمده ام تا سخنان شما دانشجویان را بشنوم و در این مسیر راه را برای شما و تقویت انجمن های علمی دانشجویی هموار کنم.
وی افزود: داشتن جدول برنامه به صورت ماهانه و ترمی به نوعی روند کار انجمن های علمی دانشجویی را در این مسیر تسهیل می کند تا بر اساس آن شاخص های جشنواره را ارتقا دهیم. مورد دیگر اینکه اعضای انجمن علمی بیشتر از دانشجویان ترم یک تا پنج باشند تا از طریق جریان سازی مداوم و در حال حرکت انجمن افکار نو و خواسته های نو انجمن علمی را پویا نگه دارید.
مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه سخنانش تصریح کرد: تهیه آرشیو برنامه ها برای انجمن های علمی دانشجویی به منظور انتقال به نسل های بعد از جهت تجربه یک پیشنهاد دیگر است و می توان از سایر قسمت های دیگر در دانشگاه هم استفاده کرد.
وی تصریح کرد: پیشنهاد بنده به شما راه اندازی مسابقه ای بین المللی شبیه به موت کورت در رشته حقوق است که از جنبه بین المللی بتوانیم در حوزه علوم سیاسی وارد شویم و این برنامه جزو نوآوری های انجمن علمی دانشجویی علوم سیاسی باشد.
دکتر راه نجات در پایان سخنانش گفت: در قسمت نشریات دانشجویی هم شما می توانید با آقای قنبری ارتباط داشته باشید و این بخش را تقویت کنید. در خصوص تعارض فعالیت ها شما با معاونت پژوهشی مکاتباتی صورت خواهد پذیرفت تا با همکاری، مشکل مرتفع شود.


نظر شما :