جلسه تودیع و معارفه سرپرست مدیریت تربیت بدنی دانشگاه برگزار شد

۱۴ مهر ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۳۳۳ خبر روز اداری سازمانی
تعداد بازدید:۴۸۸۵
صبح چهارشنبه 17 شهریورماه جلسه تودیع و معارفه سرپرست مدیریت تربیت بدنی دانشگاه با حضور دکتر سلیمی بجستانی معاون دانشجویی، دکتر کارگر سرپرست دانشکده تربیت بدنی، آقای مرتضایی فرد مدیر امور اداری، دکتر بلوچی، دکتر فرزاد غفوری و جمعی از کارکنان مرکز تربیت بدنی دانشگاه برگزار شد.
جلسه تودیع و معارفه سرپرست مدیریت تربیت بدنی دانشگاه برگزار شد

صبح چهارشنبه 17 شهریورماه جلسه تودیع و معارفه سرپرست مدیریت تربیت بدنی دانشگاه با حضور دکتر سلیمی بجستانی معاون دانشجویی، دکتر کارگر سرپرست دانشکده تربیت بدنی، آقای مرتضایی فرد مدیر امور اداری، دکتر بلوچی، دکتر فرزاد غفوری و جمعی از کارکنان مرکز تربیت بدنی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی در این مراسم از زحمات دکتر بلوچی تقدیر به عمل آمد و دکتر فرزاد غفوری از اعضای هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه، به عنوان سرپرست مدیریت تربیت بدنی دانشگاه معرفی شد.

به دکتر بلوچی خدا قوت می گوییم

دکتر کارگر سرپرست دانشکده تربیت بدنی دانشگاه ضمن تشکر از زحمات دکتر بلوچی و تلاش های وی در دوران مدیریت تربیت بدنی دانشگاه گفت: دکتر بلوچی در مدت 23 ماهی که به عنوان مدیر تربیت بدنی دانشگاه مشغول به فعالیت بودند زحمات فراوانی کشیدند و من با تمام وجود به ایشان خدا قوت می گویم. وی همچنین انتخاب دکتر غفوری به عنوان سرپرست تربیت بدنی دانشگاه را به وی تبریک گفت و اضافه کرد: امیدواریم دکتر غفوری نیز با انگیزه و توان مضاعف برای خدمت به قشر دانشگاهی آماده باشند و در این راه دانشکده تربیت بدنی آماده همراهی و همکاری هرچه بیشتر با ایشان است. در ادامه این مراسم آقای مرتضایی فرد مدیر امور اداری دانشگاه با بیان اینکه از سالیان دور با دکتر غفوری و شخصیت ایشان آشنایی دارد، اظهار کرد: دکتر غفوری شخصی متین و افتاده و دارای حسن خلق هستند. وی با اعلام آمادگی مدیریت امور اداری دانشگاه جهت همکاری با مدیریت تربیت بدنی دانشگاه گفت: مجموعه مدیریت امور اداری دانشگاه از تمام توان خود برای پیش‌برد اهداف تربیت بدنی دانشگاه دریغ نخواهد کرد و در این راه آمادۀ همکاری با دکتر غفوری هستیم.

شخصیت ورزشی رئیس دانشگاه قوّت قلب ما بود

دکتر بلوچی مدیر سابق تربیت بدنی دانشگاه با تشکر از اعتماد دکتر سلیمی رئیس دانشگاه در مدت 23 ماهی که وی مدیریت تربیت بدنی دانشگاه را بر عهده داشت، تصریح کرد: یکی از عوامل مهمی که باعث رشد و افزایش کیفیت فعالیت های ورزشی دانشگاه در حوزه های مختلف بود شخصیت ورزشی دکتر سلیمی رئیس دانشگاه است. ایشان همیشه در میادین ورزشی حضور دارند و قوت قلبی برای خانوادۀ ورزش دانشگاه هستند. وی با اشاره به انتخاب دکتر غفوری برای این بخش از دانشگاه گفت: با توجه به اینکه تخصص ایشان مدیریت ورزشی است و با تجربه های گران بهایی که دارند حتما در ادامه راه موفق عمل خواهند کرد. مدیر سابق تربیت بدنی دانشگاه تاکید کرد: در دوران مدیریت 23 ماهۀ من «اولین»هایی در دانشگاه اتفاق افتاد که در ادامه یکی از همکاران تربیت بدنی خلاصه ای از آنها را ذکر خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه تا آخرین لحظه در خدمت دانشگاه و تربیت بدنی دانشگاه خواهد بود، اظهار کرد: من فقط از سنگری (تربیت بدنی دانشگاه) به سنگر دیگر (کلاس های درس و استادی) منتقل می شوم و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد و به یقین که ما مدیون شهدا و خون پاک آنها هستیم. دکتر بلوچی در پایان از تلاش های همکاران خود در بخش تربیت بدنی دانشگاه طی دوران مدیریت خود تقدیر و تشکر کرد و گفت: پیشرفت و پیش برد امور فقط با همکاری صمیمانۀ همکاران ممکن بود و در همین جا از تمامی آنان حلالیت می طلبم.

 

تربیت بدنی دانشگاه یک مرکز استراتژیک است

دکتر سلیمی بجستانی معاون دانشجویی دانشگاه با اشاره به اینکه دکتر سلیمی رئیس دانشگاه حوزۀ تربیت بدنی دانشگاه را یک مرکز استراتژیک می داند، بیان کرد: حوزه تربیت بدنی حوزه ای بسیار سخت و طاقت فرساست و در این راستا حمایت ها و پشتوانه های ما در زمینۀ ورزش اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه کماکان ادامه خواهد داشت. وی با اشاره به راه اندازی مجموعۀ استخر دانشگاه تصریح کرد: در مورد استخر دانشگاه شاهد بودیم که استقبال خوبی از سوی کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه صورت گرفت و من معتقدم استادان دانشگاه که همواره به واسطۀ فعالیت های علمیشان تحت فشار و استرس های فراوان هستند در این مجموعه فضای صمیمی و خوبی را تجربه می کنند. معاون دانشجویی دانشگاه با بیان اینکه امکانات ورزشی در دانشگاه نسبت به سرانۀ ما نسبت خوبی است، اضافه کرد: در خوابگاه ها و دانشکده ها نیز تجهیزات و مجموعه های ورزشی خوبی وجود دارد که امیدواریم با استفاده مضاعف از این امکانات شاهد رشد، پیشرفت، پویایی و نشاط اعضای دانشگاه و دانشجویان باشیم.

«اولین» در زمان مدیریت دکتر بلوچی

در ادامه مراسم سرکار خانم قربانی از همکاران تربیت بدنی دانشگاه به اقداماتی که برای اولین بار در زمان مدیریت تربیت بدنی دانشگاه انجام شده است اشاره کرد و گفت: در زمان مدیریت دکتر بلوچی برگزاری المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر، برگزاری مسابقات مختلف بین دانشکده ها و اهدای جوایز به برترین ها، صعود به قلۀ دماوند، برگزاری میز ورزش و نظرسنجی از دانشجویان جدیدالورود، برپایی کلاس های تابستانی برای فرزندان کارکنان دانشگاه، برگزاری ورزش صبحگاهی با همکاری مرکز بهداشت دانشگاه، برگزاری جشنواره های تفریحی و ورزشی در فضای باز و کسب عنوان نایب قهرمانی تیم بسکتبال دختران دانشگاه در مسابقات لیگ تهران و راهیابی به لیگ دسته دوم و در نهایت سیستم تصفیه آب استخر دانشگاه جزو اولین هایی بودند که اتفاق افتاده است.

مهمترین برنامه های دکتر غفوری: از تشکیل شورا در تربیت بدنی تا نگاه ویژه به ورزش بانوان

در ادامه دکتر غفوری سرپرست مدیریت تربیت بدنی دانشگاه با اشاره به جلسه ای که با دکتر سلیمی داشتند، گفت: در این جلسه رئیس دانشگاه بر سه موضوع تاکید داشتند. موضوع اول نگاه به تربیت بدنی است که باید نگاهی استراتژیک باشد موضوع دوم این امر است که فعالیت های ورزشی در وجود دانشجویان و همکاران نهادینه شود و موضوع سوم سوال ایشان در مورد علاقه و انگیزه من نسبت به مدیریت تربیت بدنی دانشگاه بود. وی در ادامه تاکید کرد: در اداره تربیت بدنی دانشگاه همکاران فعال و خوبی مشغول به کار هستند و بسیاری از پیشرفت های ورزشی دانشگاه مدیون زحمات دکتر بلوچی و همکاران تربیت بدنی دانشگاه است که در اینجا باید از زحمات و خدمات ایشان تشکر کنم. وی در ادامه افزود: همانطور که اشاره شد تربیت بدنی دانشگاه یک مرکز استراتژیک است و این می‌طلبد دقت زیادی در این خصوص وجود داشته باشد. دکتر غفوری با بیان مهمترین کارهایی که در آینده انجام خواهد داد، تصریح کرد: نخستین اقدامی که صورت خواهد گرفت تشکیل شورایی در تربیت بدنی است که ترکیب آن از افراد موثر در حوزه ورزش و تربیت بدنی خواهد بود که سیاست های آینده ورزش دانشگاه در آنجا مطرح و برنامه ریزی های لازم انجام خواهد شد. قوانین و مقررات در همین شورا تنظیم و تصویب خواهد شد و بنا داریم از دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه نیازسنجی و بر اساس نیاز آنها برنامه ریزی کنیم. وی با اشاره به اینکه در همۀ کشورهای توسعه یافته حوزه تربیت بدنی(آموزشی) از حوزه قهرمانی جدا است تصریح کرد: در کشور ما این دو حوزه مخصوصا در حوزۀ دانشگاهی از یکدیگز تفکیک نشده است و باید این دو حوزه از یکدیگر تفکیک شود و با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی در حوزۀ آموزشی و تربیت بدنی وجود دارد توجه ما باید بر این قسمت بیشتر باشد و در زمینه ورزش قهرمانی نیز اقدام های لازم به صورت مجزا صورت گیرد. عضو هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی در ادامۀ سخنان خود با اشاره به اینکه استقبال بانوان از ورزش و تربیت بدنی در دانشگاه بیشتر است بیان کرد: باید در حوزۀ ورزش بانوان برنامه ریزی ها و اقدام های بیشتری صورت گیرد. وی وجود دانشکده تربیت بدنی در دانشگاه را نقطۀ قوت دانست و گفت حتما از پتانسیل های موجود و کمک های فکری همکاران این دانشکده استفاده خواهد شد.

در پایان مراسم دکتر سلیمی بجستانی با اهدای لوح تقدیر و هدیه از زحمات دکتر بلوچی تقدیر و تشکر کرد و حکم مسئولیت دکتر غفوری را به ایشان اهدا کرد. شایان ذکر است در حکم اهدایی دکتر سلیمی رئیس دانشگاه به دکتر غفوری که از سوی دکتر سلیمی بجستانی معاون دانشجویی به ایشان اهدا شد، آمده است:

جناب آقای دکتر فرزاد غفوری

عضو محترم هیئت علمی دانشگاه

بنا بر پیشنهاد معاون محترم دانشجویی دانشگاه و با توجه به سوابق علمی و تجربیات اجرایی، ضمن سپاس از خدمات ارزنده شما در دوران تصدی معاونت آموزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی به موجب این حکم به عنوان سرپرست مدیریت تربیت بدنی دانشگاه منصوب می شوید.

اهم ماموریت های حوزه مدیریتی جنابعالی به شرح زیر است:

  1. تهیه برنامه عملیاتی برای هدف گذاری و رشد فعالیت های ورزشی در دانشگاه
  2. گسترش فعالیت های ورزشی در حوزه دانشجویی به گونه ای که برنامه های ورزشی به عنوان یکی از فعالیت های دائمی و روزمره دانشجویان به خصوص در فضای خوابگاهی و دانشکده ها تبدیل شود
  3. ارتقای کمی و کیفی ورزش قهرمانی در سطوح مختلف به گونه ای که موجب شکوفایی استعدادهای دانشجویان و کسب افتخارات بیشتر برای دانشگاه شود
  4. استفاده بهینه از منابع، امکانات و تجهیزات ورزشی دانشگاه
  5. برنامه ریزی برای رشد و ارتقا ورزش همگانی و قهرمانی کارکنان و اعضای هیئت علمی
  6. تعامل موثر و همکاری نزدیک با دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
  7. جذب امکانات و مشارکت نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای تقویت فضاها و تجهیزات ورزشی در دانشگاه

امید است با تدبیر و مدیریت صحیح منابع و در سایه عنایات حق تعالی در رشد و تعالی فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی موفق و سربلند باشید.


نظر شما :