توسط دانشگاه علامه طباطبائی: اولین همایش ملی «یادگیری سیار، از نظر تا عمل» بهمن‌ماه برگزار می‌شود

۱۸ آبان ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۳۲۸۶ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۱۱۰۷
اولین همایش ملی «یادگیری سیار، از نظر تا عمل» از سوی هسته پژوهشی یادگیری سیار با همکاری گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش 29و 30 بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.
توسط دانشگاه علامه طباطبائی: اولین همایش ملی «یادگیری سیار، از نظر تا عمل» بهمن‌ماه برگزار می‌شود

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، این همایش با هدف ارتقای سطح دانش، آگاهی، توسعه کیفیت یادگیری سیار، ارائه مبانی نظری و یافته‌های علمی در این حوزه و همچنین بحث و بررسی چالش‌های پیاده‌سازی یادگیری سیار در دانشگاه‌ها و مدارس و نیز ارائه آخرین نوآوری‌ها در این زمینه با حضور استادان، صاحبنظران، معلمان و پژوهشگران این حوزه برگزار خواهد شد.
محمدرضا نیلی، دبیر علمی این همایش و عضو هیئت علمی گروه تکنولوژی آموزشی با بیان ضرورت استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی گفت: فنّاوری‌های نوظهور مانند تلفن هوشمند تغییرات چشمگیری را در سبک زندگی بشر ایجاد کرده است که در ابعاد مختلف آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تأثیر زیادی گذاشته است. یکی از کارکردهای فنّاوری‌های نوین، تسهیل فرآیند یاددهی و یادگیری است. موبایل به خاطر ویژگی‌های منحصربه‌فرد مانند همه‌جایی و همه‌زمانی، سهولت در انتقال، کاربردهای چندگانه داشتن، چندرسانه‌ای، ضبط و پخش انواع رسانه‌های صوتی و تصویری، اتصال به شبکه اینترنت و استفاده از برنامه های بسیار متنوع و متعدد کاربردی، بازی و دسترسی به سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی همگی باعث شده تا جزء لاینفک زندگی بشر باشد به‌گونه‌ای که همراه نبودن آن باعث اختلال در زندگی روزمره و اضطراب کاربران می‌شود.

دبیر علمی این همایش در خصوص برنامه های درنظر گرفته شده افزود: سعی بر آن است که دو محور نظر و عمل، در برنامه‌های همایش لحاظ گردد و بر این اساس در روز اول همایش به مبانی نظری و روز دیگر کارگاه‌ها برگزار خواهد شد.. محورهای همایش به مباحثی مانند مبانی نظری، الگوها، زیرساخت ها، استانداردها، سیستم های مدیریت آموزشی، چالش ها و راهکارهای رفع آنها و سایر مباحث مرتبط با یادگیری سیار و خصوصاً کاربرد این فناوری در شرایط بحرانی حاضر می پردازد. وی اضافه کرد در بخش عمل، کارگاه هایی در روز دوم پیش بینی شده که می تواند در مهارت افزایی اساتید و معلمان برای استفاده از این فناوری نوین موثر باشد. ضمنا با توجه به گذشت چند ماه از شروع کرونا، دبیرخانه اقدام به تجربه نگاری اساتید، معلمان و مدیران جهت بهره مندی از تجارب ارزشمند نموده که در پایان همایش در جنب مجموعه مقالات همایش ، این اثر نیز منتشر می گردد. امیداست صاحبنظران با ارسال مقاله و یا برگزاری کارگاه ها و ارسال تجارب خویش، دبیرخانه همایش را برای نیل به هدف یاری کنند.لازم بذکر است این همایش مقرر بود آبان ماه برگزار گردد ولی با توجه به نظرکمیته علمی همایش، به بهمن ماه سال جاری موکول گردید.

 

 


نظر شما :