پیام تسلیت رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در پی حادثه تروریستی دانشگاه کابل

۱۳ آبان ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۳۲۳۴ خبر روز
تعداد بازدید:۲۴۴۶
دربخشی از این پیام آمده است: یقین داریم که شمع آگاهی و دانایی سرانجام بر تاریکی نادانی پیروز خواهد شد و آینده از آن روشن اندیشان خواهد بود.
پیام تسلیت رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در پی حادثه تروریستی دانشگاه کابل

در پی حادثه تروریستی در دانشگاه کابل و شهادت تعدادی از دانشجویان،دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی این مصیبت را به رئیس دانشگاه کابل تسلیت گفت و مراتب اندوه و همدردی دانشگاهیان دانشگاه علامه طباطبائی را اعلام کرد.

همچنین دانشجویان دانشگاه های عضو شبکه راه ابریشم (SUN) نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکوم نمودن این حمله مرتجعانه، مراتب همبستگی و همدردی خود را با خانواده این عزیزان و دانشگاهیان پوهنتون کابل اعلام داشتند.
 متن پیام رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به این شرح است:
برادر گرامی ام، جناب آقای دکتر محمدعثمان بابری
رییس محترم پوهنتون کابل
با سلام و تقدیم احترام؛
مایلم به نمایندگی از استادان  و دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی، مراتب تاثر و همدردی خود را خدمت جنابعالی و خانواده بزرگ استادان و دانشجویان دانشگاه کابل در اندوه از دست دادن جوانان نخبه آن کشور، ابراز نمایم. دانشگاه علامه طباطبائی میزبان حدود دویست تن از دانشجویان گرامی افغانستانی است و نیک می دانیم نشستن در سوگ دانشجویانی که بهترین سازندگان آینده کشور و منطقه خود هستند، چه دشوار است. با اینهمه، یقین داریم که شمع آگاهی و دانایی سرانجام بر تاریکی نادانی پیروز خواهد شد و آینده از آن روشن اندیشان خواهد بود. از خداوند بزرگ برایتان بردباری و سربلندی را خواستارم.
دکتر حسین سلیمی
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی

متن بیانیه دانشجویان دانشگاه های عضو شبکه راه ابریشم (SUN)نیز به این شرح است:
امروز دست کم 20 قلم پرتوان را از دست دادیم و چندین روح در طلب حقیقت را غرق در خون دیدیم. دانشجویانی که با شوق علم اندوزی چالش های کسب علم و دانش در افغانستان را بر خود هموار کرده بودند تا در این مسیر به مقصد اعلای انسانیت برسند.
دانشجویان دانشگاه های عضو شبکه راه ابریشم (SUN) ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار این دانشجویان، مراتب همبستگی و همدردی کامل خود را با دانشگاهیان پوهنتون کابل اعلام می‌دارند و به نوبه خود این حمله مرتجعانه را محکوم می‌کنند.
این فاجعه حاصل توحش غیرانسانیی است که مرزهای اخلاق و انسانیت را زیرپا گذاشته است و در اوج ناتوانی و عجز دست به چنین رفتار ددمنشانه ای می‌زند.
در این راستا از جامعه علمی به ویژه دانشجویان سراسر جهان، فارغ از هر قوم و مذهب و ملیتی، انتظار می‌رود که انزجار خود را از چنین عملی که خلاف انسانیت و برضد حقوق اساسی یک دانشجو است اعلام دارند.

خویشتن را آدمی ارزان فروخت     بود اطلس، خویش بر دلقی  بدوخت
12 آبان 1399


نظر شما :