با حضورمعاون وزیرعلوم: مجموعه ورزشی دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه افتتاح شد

۱۴ مهر ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۳۱۸ خبر روز اداری سازمانی
تعداد بازدید:۵۳۱۴
با حضور دکتر مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم، دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکترغلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش، دکتر پورکیانی مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم و محمدرضا دهخدا، رئیس فدراسیون ورزش دانشگاهی، مجموعه ورزشی دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه علامه طباطبائی افتتاح شد.
با حضورمعاون وزیرعلوم: مجموعه ورزشی دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه افتتاح شد

با حضورمعاون وزیرعلوم: مجموعه ورزشی دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه افتتاح شد

با حضور دکتر مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم، دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکترغلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش، دکتر پورکیانی مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم و محمدرضا دهخدا، رئیس فدراسیون ورزش دانشگاهی، مجموعه ورزشی دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه علامه طباطبائی افتتاح شد.

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، درابتدای مراسم دکتر حسین سلیمی ضمن تقدیر از زحمات کارکنان و استادان دانشکده تربیت‌بدنی عنوان کرد: در سه سال گذشته استادان این دانشکده سختی‌های زیادی را به دوش کشیدند و اگر اعتبار، حسن شهرت و توان علمی این عزیزان نبود، دستاوردهای امروز محقق نمی گردید.

امیدوارم که این دانشکده به یکی از مراکز اصلی فعالیت‌های ورزشی کشورتبدیل شود

وی افزود: امیدواریم با تاش دکتر کارگر سرپرست دانشکده تربیت‌بدنی و با حمایت های وزارت ورزش و نیز مدیرکل وزرش وزارت علوم، فضای فیزیکی محوطه این دانشکده به سرعت آماده شود.

رئیس دانشگاه با اشاره به مجاورت این دانشکده به آکادمی های ورزشی کشور خاطرنشان کرد: به دلیل نزدیکی دانشکده به آکادمی‌ها و حوزه‌های ورزشی، آینده‌ای بسار درخشان برای این مجموعه متصور هستم. وی افزود: اگر بتوانیم یک مجموعه ورزشی با امکانات متفاوت در آموزش، پژوهش و عمل در حوزه ورزش فراهم کنیم، این دانشکده به یکی از مراکز اصلی فعالیت‌های ورزشی در کشورتبدیل خواهد شد.

دانشگاه علامه طباطبائی، یکی از مجموعه‌‌های آرام و رضایت بخش آموزش عالی است

در ادامه مراسم، دکتر صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در سخنانی بیان داشت: دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه تخصصی حوزه علوم انسانی و از جمله دانشگاه‌های برتر و سطح یک است. طبیعی است که این تیپ دانشگاه، آبروی آموزش عالی است

.

دکتر صدیقی با بیان این نکته که همه دانشگاه‌ها ارزشمند هستند، گفت: برخی دانشگاه‌ها آبروی کشور هستند و هرچقدر بیشتر از آن ها حمایت شود، در حل مشکلات راه‌گشا خواهند بود. وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به دانشگاه های تخصصی برای رقابت در عرصه بین المللی اضافه کرد: آموزش عالی کشور برای توسعه ارتباطات در سطح بین‌الملل، باید به این نوع دانشگاه‌ها توجه بیشتری داشته باشد چرا که مجامع بین‌الملل به دانشگاه‌های اصلی نگاه می‌کنند.

دکتر صدیقی عنوان کرد: خوشبختانه با حضور دکتر سلیمی در سه سال اخیر، شاهد رشد فیزیکی و کیفی دانشگاه علامه طباطبائی بودیم و با این تلاش این دانشگاه در جمع دانشگاه‌های سطح یک کشور قرار گرفت. وی با اشاره به ضرورت برقراری آرامش در دانشگاه ها و مراکز آموزشی تصریح کرد: آرامشی که دانشگاه نیاز دارد تا کارها بهتر پیش برود،با مدیریت ایشان و کمک همکارانشان بوجود آمد و دانشگاه علامه طباطبائی، یکی از مجموعه‌‌های آرام و رضایت بخش آموزش عالی بوده و هست.

معاون وزیر علوم با بیان این نکته که سعی کردیم که توجه در بحث ورزش و تربیت‌بدنی بیشتر شود، خاطرنشان کرد: گرچه در زیرساخت‌ها توان زیادی در وزارت‌خانه نداریم اما بر این باوریم با خیزی که در برنامه ششم برداشته شده و با افزایش سرانه فضاها، قطعا دانشگاه‌ها در این زمینه وضعیت بهتری پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: امیدوارم در ماه‌های آینده توسعه‌ای که مدنظر است به خوبی پیش رود و وزارت علوم از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نمی‌کند. وی افزود: مطمئنم با همتی که در همکاران می‌بینم، امور به درستی پیش خواهد رفت.

دکتر صدیقی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بر این باورم در آینده نزدیک با توسعه رشته های مقطع کارشناسی شاهد افزایش استادان به جمع اعضای هیئت علمی پرتوان این دانشکده خواهیم بود.

در آینده این دانشکده به یکی از قطب‌های اصلی تربیت‌بدنی در حوزه علوم انسانی تبدیل می‌شود

در ادامه مراسم دکتر دکترغلامرضا شعبانی در سخنانی مطرح کرد: دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه علامه طباطبائی یک مجموعه رو به رشد از لحاظ جذب اعضاء هیئت علمی و از نظر زیرساخت‌ها است. وی افزود: پیش‌بینی من این است که در آینده این دانشکده به یکی از قطب‌های اصلی تربیت‌بدنی در حوزه علوم انسانی تبدیل می‌شود و نقش آن بیش از گذشته در ورزش کشور نمود پیدا می‌کند.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش عنوان کرد: نگاه دکتر سلیمی تقویتی و حمایتی است و بی شک بخش عمده‌ای از مشکلات دانشجویان در حوزه ورزش و مسائل پژوهشی با همین نگاه برطرف می‌شود.

دکتر غلامرضا شعبانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به تحرک علمی و پژوهشی که در این دانشکده ایجاد شده، انتظار می‌رود که تلاش‌ها به سرانجام خوبی برسد.

پیش‌بینی یک پارک و قطب علمی در این منطقه، مدنظرمان است

در ادامه مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم دانشکده تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبائی را مجموعه‌ای که در بخش علمی و اجرایی پیشرفت خوبی داشته‌ است معرفی کرد و با اشاره به ضرورت حمایت از آن گفت: دانشگاه‌ هایی که برای توسعه زیرساخت‌ها وقت و انرژی می‌گذارند باید از جنبه های مختلف کمک شوند. وی اضافه کرد: در حد توانمان سعی کردیم همراه باشیم.

دکتر پورکیانی افزود: تجهیز امکانات ورزشی خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبائی را در اولویت قرار دادیم. تجهیز دو سالن بدنسازی برای دختران و پسران، بحث پایش سلامت جسمانی را در دستور کار داریم.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم با اشاره به تفاهم نامه‌ای که به وزیر ورزش تقدیم شده‌است، تصریح کرد: پیش‌بینی یک پارک و قطب علمی در این منطقه مدنظرمان است. وی افزود: اگر این فضایی که در اینجا ایجاد شده را به عنوان یک پارک علمی، تحقیاتی ورزشی مدنظر قرار دهیم و امکانات دولت را در سطح وسیع‌تری ببینیم، فرصت مناسبی برای ورزش کشور ایجاد می‌شود. وی اضافه کرد: این موارد به تایید وزارت علوم رسیده و انشاالله با تایید وزارت ورزش این طرح به مرحله اجرا می‌رسد.

دکتر صدیقی: خوشبختانه مدیریت دانشگاه شبانه روز تلاش کردند که نام دانشگاه علامه به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی  در شان مرحوم علامه طباطبائی و آبرویی برای آموزش عالی کشور باشد

معاون دانشجویی وزیرعلوم در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه درباره تاسیس پارک علم و فناوری در محدوده دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه علامه طباطبائی عنوان کرد: یک تفاهم نامه همکاری تنظیم کردیم و با همکارانمان در وزارت ورزش در حال مشورت هستیم. وی افزود: مفاد این تفاهم نامه یک سلسله همکاری‌هایی در بحث آموزش، استفاده از فضاهای ورزشی و پژوهشی است.

دکتر صدیقی با بیان این نکته که چنین راهکاری را هم می‌توانیم در توسعه پژوهش و فناوری ورزشی  داشته باشیم، تصریح کرد: در حال بررسی‌های اولیه هستیم و بعد از اتمام جمع‌بندی خبر آن را اعلام خواهیم کرد.

معاون دانشجویی وزیر علوم درباره وضعیت دانشگاه علامه  طیاطیائی نسبت به گذشته گفت: ما یک جهش فوق‌العاده در این دانشگاه شاهد هستیم. دانشگاه علامه در شان یک مجموعه تخصصی در حوزه علوم انسانی کار می‌کند و  در سه سال گذشته  شاهد رشد فوق‌العاده‌ای در این فضا بوده ایم.

صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه مدیریت دانشگاه  با تلاش بی وقفه، نام دانشگاه علامه را  به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی  و در شان مرحوم علامه طباطبائی و آبرویی برای آموزش عالی کشور اعتلا بخشیدند.

 

.


نظر شما :