مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه برگزار شد

۱۴ مهر ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۳۱۰ خبر روز اداری سازمانی
تعداد بازدید:۴۹۹۴
مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه علامه طباطبائی، صبح دوشنبه در سالن شورای ساختمان مرکزی برگزار شد.
مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه برگزار شد

  مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه علامه طباطبائی، صبح دوشنبه در سالن شورای ساختمان مرکزی برگزار شد.
   به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم که صبح دوشنبه یکم شهریور ماه برگزار شد از زحمات مهندس حجت الله سعیدی تقدیر و تشکر به عمل آمد و دکتر پور روستایی به عنوان رئیس جدید مرکزی فناوری اطلاعات دانشگاه معرفی شد. در این مراسم، دکتر محمدرضا ویژه معاون اداری مالی دانشگاه، مرتضائی فرد مدیر امور اداری، دکتر اسکوئی دبیر شورای فناری، دکتر ترکستانی و مدیران و کارکنان حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه حضور داشتند.

ایجاد ارتباط ارگانیک با مرکز جزو سیاست های اصلی ما است
    در ابتدای این مراسم دکتر محمدرضا ویژه عنوان کرد: در مدت 11ماه که من به عنوان معاون اداری و مالی مشغول به کار شده‌ام، جز تلاش از همکاران حوزه فناوری، بخصوص مهندس سعیدی چیزی ندیدم. این تغییر و تحول هم بنا به شرایط و مقتضیات به وجود آمد و هیچ تفاوتی از نوع کار، ایجاد نشده و باید به دکتر پور روستایی خوش آمد بگوییم که به جمع ما ملحق شده‌اند.
   وی با بیان سوابق دکتر پورروستایی خاطرنشان کرد: با توجه به سوابق ایشان، چیزی که استنباط کردم و قطعا به همین صورت خواهد بود ایشان می‌توانند در دانشگاه بسیار مثمر ثمر باشند. علاوه بر آن، همیشه از سیاست‌گذاری و برنامه‌های درست شورای سیاست‌گذاری فناوری دانشگاه استفاده کردیم و در ادامه هم استفاده خواهیم کرد.

معاون اداری مالی دانشگاه تصریح کرد: دکتر پورروستایی عضو شورای فاوای دانشگاه بوده اند و با آقای مهندس سعیدی نیز همکاری داشته اند. به نظر بنده این انتخاب، دلیلی است تا ارتباط بین شورا و همکاران دیگر بهتر شود.
دکتر ویژه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با برنامه ریزی خوب و ارتباط بیشتر خیلی از چالش‌ها و مسائل پیش رو حل خواهد شد تصریح کرد: ایجاد ارتباط ارگانیک و نزدیک تر با مرکز، جزو سیاست‌های ما است و از لحاظ مزایا و امکانات، تفاوتی بین شما و سایر اعضا وجود ندارد.
    ویژه با بیان این نکته که امیدوارم با درایت دکتر پورروستایی و همه عزیزان در مرکز فناوری، کارها روز به روز دقیق‌تر و سریع‌تر پیش رود، افزود: همانطور که از واحدها انتظار داریم امور مربوط به فناوری خود را به ما بسپارند، خودمان هم باید به نحو احسنت امور را به سرانجام برسانیم و باید در کوتاه ترین زمان و بهترین کیفیت امور را انجام دهیم.
   معاون اداری مالی در پایان سخنان خود یادآور شد: از زحمات مهندس سعیدی تشکر می‌کنم. ایشان در طول این مدت بسیار زحمت کشیدند و کماکان در کنار ما خواهند بود و از تجربیات وی استفاده خواهیم کرد.
مباحث عملی و تئوری را به صورت موازی در کنار هم انجام می‌دهیم
   در ادامه دکتر اسکوئی دبیر شورای فناوری اطلاعات دانشگاه درباره وظایف شورای فناوری دانشگاه گفت: این برنامه را به فال نیک می‌گیریم و به سهم خود و نمایندگی شورا از زحمات مهندس سعیدی تشکر می‌کنم. حدود دو سال از تاسیس شورای فناوری اطلاعات دانشگاه می‌گذرد و هدفی که برای آن مشخص و برنامه‌ریزی شده، سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت و ایجاد هماهنگی است.
   وی ادامه داد: در سال‌های گذشته، کارهای مربوط به فناوری اطلاعات افت و خیز زیادی داشته است و جایگاه شورای فناوری دانشگاه خالی به نظر می‌رسید. به هرحال دانشگاه یک برنامه بلند مدتی دارد و مسائل آی تی باید متناسب با همان افق پیش برود.

  دبیر شورای فناوری تصریح کرد: ماهیت شورا تعدادی افراد انتخابی دارد که متناسب با تخصصشان حضور داردند و تعدادی هم به نمایندگی از معاونت‌ها و مجموعه‌های اجرایی حضور دارند. تصمیمات شورا به صورت مشورتی و شورایی است و هدف اصلی این است که با توجه به این که در طول زمان، جابجایی افراد و مدیران صورت می‌گیرد، سیاست‌های کلی برنامه‌های مشخص شده تغییر نکند و اجرای آن متوقف نشود.
اسکوئی افزود: در دو سال گذشته چند کار را در اولویت کاری خود قرار داده ایم. اولین مسئله زیرساخت است که در یک سال گذشته مهندس سعیدی و همکارانشان کارهای خوبی انجام داده اند و بخش های قابل توجهی از آن به اتمام رسیده‌است.
   وی در ادامه گفت: یکپارچه سازی بخش های فناوری کار ساده‌ای نیست، به همین منظور طرح مطالعاتی را آغاز کردیم. به دلیل گستردگی مجبوریم که بحث عملی و تئوری را به صورت موازی در کنار هم انجام دهیم که حل این یکپارچگی، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و امور راحت‌تر صورت می‌گیرد.
تمام شبکه های دانشگاه یکسان سازی شده اند
   در ادامه مراسم مهندس حجت‌الله سعیدی، مسئول سابق مرکز فناوری دانشگاه با اشاره به مناقصه های برگزار شده در مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه، عنوان کرد: تا سال 93 مناقصه‌ای در مرکز فناوری اجرا نشد و رئیس و معاون دانشگاه و اعضای شورا زحمات زیادی کشیدند که این اتفاق برای اولین بار در دانشگاه اجرا شود. از سال 93 تا 95، هفت مناقصه برگزار شد که هیچ مشکل حقوقی نداشت و کاملا قانونی و طبق ضوابط اجرا شد.
وی با بیان این نکته که در گذشته به راحتی می‌شد به اطلاعات سیستم‌ها دسترسی داشت، گفت: تمام سیستم ها به صورت طبقه بندی و کاملا حساب شده برنامه ریزی شده است به صورتی که من حتی به سیستم اتاق های دیگر هم دسترسی ندارم.
سعیدی تصریح کرد: تمام خوابگاه‌ها به صورت کامل اینترنت دارند. شبکه‌های دانشگاه یکسان سازی شده اند و حتی در چاپخانه کرج هم حتما کاربر باید با رمز عبور وارد شود. در مدت دوسال 36 سامانه را شناسایی کردیم که یکسان سازی این تعداد، کار بسیار دشواری است.

رئیس سابق مرکز فناوری تعداد کاربران اینترنت دانشگاه را 16 هزار نفر عنوان کرد و گفت: تعداد افراد فعال در یک ماه 8 هزار نفر است و در آینده در فیبر و زیرساخت قطع اینترنت را نخواهیم داشت.
وی با بیان این نکته که اولین پیمانکار در برخی حوزه‌های فناوری هستیم، ادامه داد: تعامل ما در این دوره با مخابرات سازنده شد و تمام بدهی‌ها و مطالبات شرکت‌ها که از گذشته مانده بود، پرداخت شد.
مهندس سعیدی در پایان سخنان خود گفت: تلاشم این بود که با خرد جمعی کار کنم. در برخی برنامه‌ها همکاران، شبانه روز درگیر کار بودند و زحمات زیادی کشیدند. درباره خوابگاه‌ها همیشه فشار زیادی وجود دارد و طبق آخرین گفته‌ها، دانشجویان از اقدامات انجام شده رضایت دارند.
سیاست کلی فناوری دانشگاه باید مستحکم بماند
     در ادامه مراسم دکتر پور روستایی مسئول جدید، مرکز فناوری دانشگاه بیان کرد: از زحمات مهندس سعیدی و همکاران تشکر می‌کنم. چند ماهی که من در خدمت شورای فناوری بودم، مشاهده کردم که با چه سختی تلاش می کنند تا از لحاظ فناوری دانشجویان و اساتید با مشکل مواجه نشوند. واقعا جای تقدیر دارد و با یک ارتباط نزدیک هم انشاالله از تجریبات مهندس سعیدی استفاده خواهیم کرد و در کنار هم این مسیر پر فراز و نشیب را طی می کنیم.
پور روستایی گفت: برداشتم این است که هنوز به صورت کامل، برای همکاران علمی و کارکنان، تعریف درستی از فناری ارائه نشده است. اصلا فناوری چیست و چه کاربردی دارد. وجود یک نقشه کلی که راه را به ما نشان دهد واجب است. به این صورت است که بسیاری از مشکلات حل می‌شود.


   وی ادامه داد: مدیران آی تی می‌آیند و می روند اما سیاست کلی فناوری دانشگاه باید مستحکم بماند. ما باید برنامه داشته باشیم که تا 10 سال آینده قرار است فناوری چه کاری می‌خواهد انجام دهد.
مسئول مرکز فناوری دانشگاه درباره برنامه‌های آینده این مرکز گفت: رویکرد من برای ادامه این راه، پیگیری پروژه‌های قبلی و به ثمر رساندن آن‌ها است. ما باید به سمت جلو حرکت کنیم و اگر بخواهیم با مشکلات غلبه کنیم و به یک سیستم یکپارچه و نوین برسیم که این امر نیازمند حمایت است.
   پور روستایی ادامه داد: اگر مرکز فناوری رشد پیدا کند، دانشگاه پیشرفت می‌کند و می‌توان فارغ از موقعیت فیزیکی با دنیا تعامل داشته باشیم. امیدوارم که همکاران در کنار من باشند و من آمده‌ام که ما یک کار را با یکدیگر به ثمر برسانیم و مشکلات فناوری را یک بار برای همیشه حل کنیم.
وی با تاکید بر تعامل بین نیروهای فعال در مرکز فناوری، تصریح کرد: همه شما، محدودیت‌های زیادی در این مجموعه تحمل کرده اید. مشکلاتی در هر محیط و سازمانی وجود دارد و باید با تعامل و همکاری موانع و مشکلات را برای ادامه راه کنار بزنیم.
حسن خلق، پاسخگویی مناسب و پذیرش انتقادها با روی باز امور را راحت‌تر پیش می‌برد
   محمود مرتضائی فرد، مدیر امور اداری دانشگاه نیز در سخنانی کوتاه خاطرنشان کرد: هر انسانی یک سری نقاط منفی و مثبت دارد. فکر می‌کنم استمرار نقاط مثبت مهندس سعیدی در حوزه فناوری می‌تواند در پیشبرد امورکمک بسیاری کند.


   وی ادامه داد: نکته قابل توجهی که مهندس و همکارانشان داشتند این بود که همیشه در دسترس بودند و در دیرترین ساعت‌ها پاسخگو بودند و کار به درستی انجام می‌شد. این حضور به حدی زیاد بود که حتی گاهی بر سلامتی ایشان هم تاثیر می‌گذاشت.
   مدیر امور اداری دانشگاه تاکید کرد: علیرغم تمام نکات فنی ای که وجود دارد، حسن خلق، پاسخگویی مناسب و پذیرش انتقادها با روی باز امور را راحت‌تر پیش می‌برد.
   در پایان مراسم، دکتر محمدرضا ویژه معاون اداری مالی دانشگاه با اهدای لوح تقدیر و هدیه از زحمات مهندس سعیدی تقدیر و تشکر کرد و حکم مسئولیت دکتر پور روستایی، مسئول جدید مرکز فناوری را به ایشان اهداء کرد. همچنین از طرف کارکنان مرکز فناوری، هدیه‌ای به رسم یادبود به مهندس سعیدی اهداء شد.


نظر شما :