مرحلۀ دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری دانشگاه علامه طباطبائی به صورت مجازی آغاز شد

۰۹ مهر ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۳۰۰۲ خبر روز
تعداد بازدید:۲۰۵۴
مرحلۀ دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری دانشگاه علامه طباطبائی از تاریخ 7 الی 16 مهرماه به صورت مجازی و با موفقیت در حال برگزاری است.
مرحلۀ دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری دانشگاه علامه طباطبائی به صورت مجازی آغاز شد

به گزارش روابط عمومی، دکتر شجاع احمدوند، معاون آموزشی دانشگاه ضمن تبریک به داوطلبان راه یافته به مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری دانشگاه علامه طباطبائی گفت: با شیوع بیماری کرونا، تدبیری اندیشیده شد که تمام مصاحبه های مرحله دوم آزمون دکتری به صورت آنلاین برگزار شود. همچنین مرحلۀ بررسی سوابق پژوهشی داوطلبان نیز به همین صورت انجام شد.

او در ادامه تصریح کرد: وبسایتی به همین منظور طراحی شد و تمام اطلاعات داوطلبان در آن بارگذاری شد. کارت ورود به جلسۀ آنلاین هم در همین وبسایت برای داوطلبان منتشر شده است.

به گفتۀ احمدوند، اعضای گروه داوری رشته های مختلف با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری و داوطلبان به صورت آنلاین حضور دارند.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: اقدام دیگر، این بود که مقداری تراز برخی از رشته ها را کاهش دادیم تا داوطلبانی که رتبه های خوبی کسب کرده اند هم بتوانند در مصاحبه ها حضور داشته باشند.


او با اشاره به تعداد افراد ثبت نام کننده در مرحلۀ دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری این دانشگاه گفت: در این مرحله 2 هزار و 730 داوطلب ثبت نام کرده اند. دانشگاه علامه طباطبائی 48 رشته در پردیس تحصیلات تکمیلی خودگردان، 54 رشته در دورۀ روزانه و 11 رشته در دورۀ نوبت دوم پذیرش دارد. از این آمار 100 درصد داوطلبان روزانه و 80 درصد داوطلبان نوبت دوم ثبت نام کرده اند. همچنین ظرفیت دعوت به مصاحبه پردیس خودگردان تا شش برابر افزایش پیدا کرده است.

احمدوند در ادامه خاطرنشان کرد: در نخستین روز از برگزاری این مرحله از آزمون نیمه متمرکز دکتری به صورت مجازی به لطف خدا مشکل خاصی ایجاد نشد. در این زمینه حتی یک کارشناس را فقط برای پاسخگویی به سوالات تلفنی داوطلبان در نظر گرفته ایم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه به داوطلبان توصیه کرد برای حضور در این مرحله از آزمون به صورت مجازی، حتماً از اینترنت پرسرعت و مناسب استفاده کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

او در پایان با اشاره به استقبال استادان عضو هیئت داوری و داوطلبان کنکور از برگزاری مجازی این مرحله از آزمون نیمه متمرکز گفت: 99 درصد از استادان عضو هیئت داوری در جلسات داوری حضور پیدا کردند که باید از زحمات آنها قدردانی و تشکر کرد.


در حاشیۀ برگزاری این آزمون مجازی، دکتر سعید غیاثی، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه به روابط عمومی دانشگاه گفت: این مرحله از آزمون نیمه متمرکز دکتری از 7 الی 16 مهر ماه به صورت مجازی ادامه خواهد داشت. همچنین تمام مراحل این آزمون از ثبت نام تا تشکیل پرونده و انجام مصاحبه کاملاً آنلاین و بدون حضور داوطلب بوده است. هر داوطلبی دارای یک پرونده شامل مدارک شناسایی، مدارک آموزشی و سوابق پژوهشی است.

او ادامه داد:بعد از بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی توسط کارشناسان این حوزه، پروندۀ داوطلب تایید می شود. همچنین در روز مصاحبه داوطلب از طریق اپراتور سامانه دعوت به مصاحبه می شود. پس از آن، داوطلب در جمع هیئت داوران به صورت مجازی حاضر خواهد شد.

غیاثی در پایان از نظم و اطلاع رسانی های به موقع به داوطلبان توسط کارشناسان دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، در روز دوم این مرحله از آزمون دکتر سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از حوزه های برگزاری آزمون بازدید کرد.


 

 


نظر شما :