با حضور رئیس دانشگاه؛ از برگزیدگان جشنوارۀ ملی رویش تقدیر شد

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۲۸۲۵ خبر روز
تعداد بازدید:۲۰۳۳
مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره ملی رویش با حضور رئیس و معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن شورای ریاست دانشگاه برگزار شد.
با حضور رئیس دانشگاه؛  از برگزیدگان جشنوارۀ ملی رویش تقدیر شد

به گزارش روابط عمومی، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این مراسم گفت: بر اساس تعریف «ارنست کاسیرر»، انسان موجودی نیست که فقط صحبت کند، بلکه از سخن و عقل خود در خدمت «نمادسازی» استفاده می کند. انسان نماد می‌آفریند و در درون این نمادها، هم خودش معنا پیدا می کند و هم به دیگران معنا می بخشد. شبکه‌ای از نمادها یک شبکه از معانی را نمایندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: فعالان حوزه فرهنگ با وجود این نمادها است که می‌توانند یک سازۀ نمادین را به یک سازۀ نمادین دیگر بدل کنند. البته گاهی هم  نادانسته و ناشناخته این کار را انجام می دهند، چرا که طبیعت و جوهرۀ فرهنگ و هنر همین است. کار نظام نمادین ایجاد احساس تمدن است و دانشگاه باید به سمتی برود که افراد در آن احساس تمدن کنند. بارها به غلط در جامعۀ ما گفته می‌شود باید فرهنگ سازی شود، در صورتی که فرهنگ در مسیر تاریخ و در هنگام تحولات شروع و با تعامل بین ذهن‌های مختلف ساخته می شود.

سلیمی گفت: با ایجاد معاونت فرهنگی و اجتماعی تلاش کردیم که فعالیت های فرهنگی را با هدف جامعه پذیری، سازندگی، خلاقیت و رشد فکری برای دانشجویان نهادینه و ریشه دار کنیم به گونه ای که با تغییر مدیریت، ساختار عوض نشود. موفقیت دانشجویان در جشنواره ها بسیار مهم است چرا که باعث نهادینه شدن فعالیت های فرهنگی در درون دانشگاه می شود.

در ادامۀ مراسم وحید شالچی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و مذهبی دانشگاه نقش مهمی در زنده نگه داشتن فضای فرهنگی دانشگاه دارند و فرادانشکده ای عمل می کنند. یعنی توانایی و ظرفیتی را به وجود می‌آورند که در یک فضای بینارشته ای دانشجویان مختلف بتوانند در کنار هم فعالیت کنند. کانون های فرهنگی و هنری هم از لحاظ ارتقای فرهنگ و هم از لحاظ انجام مسئولیت اجتماعی بار زیادی را به دوش می کشند. کانون های دانشگاه با تلاش دانشجویان توانستند در بحران های مختلف مثل زلزله، سیل و کرونا فعالیت های بسیاری انجام دهند و به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند.

وی افزود: کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه علامه طباطبائی با خلاقیت و پشتکار دانشجویان توانست با فاصله، رتبۀ نخست کانون های دانشگاهی را در هشتمین جشنواره ملی رویش کسب کند. آثار رسیده به جشنواره رویش داخلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشم گیری داشت به طوری که توانستیم 980 اثر را به ثبت برسانیم و این نشان از استقبال و حضور پررنگ دانشجویان در فعالیت های فرهنگی است.

در بخش دیگری از این مراسم هدی غفاری، مدیر برنامه ریزی و نظارت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی با تشکر از همکاری و حمایت همه جانبۀ رئیس و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از فعالیت های فرهنگی و هنری گفت: رعایت عدالت در معیارهای انتخاب اثر در جشنواره رویش داخلی سبب درخشش دانشگاه در سطح جشنواره ملی شد و این جای خوشحالی دارد چرا که نشان داد چقدر داوری‌ها در سطح داخلی، درست بوده است. اگر رتبه های کانون‌های شعر و ادب، گندم، قرآن و عترت و گویندگی و اجرا که به مقام دوم دست یافته بودند نیز اعلام می شد، دانشگاه 16 عنوان کانون‌های برگزیده را دریافت می کرد که در نوع خود بسیار بی نظیر است. در این مراسم از همه دوستان افتخارآفرین کانونی که مانند یک خانواده، همدل هستند و برای بلند آوازه تر کردن نام دانشگاه علامه طباطبائی تلاش می‌کنند، سپاسگزاری می کنم.

در ادامه، الهام حسنلو، کارشناس کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه علامه طباطبائی نیز گفت: ما در کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه سال خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم ولی در فعالیت های داخلی رشد ۳۱۹ درصدی را شاهد بودیم. فعالیت های ما در سال ۹۷ فقط ۴۰۰ مورد بود در حالی که در سال ۹۸، یک هزار و  ۵۸۹ فعالیت انجام دادیم. همچنین رشد اعضای مجمع عمومی و جذب دانشجو هم پیشرفت بسیار چشمگیری داشت. اعضای مجمع عمومی کانون ها در سال ۹۸ بدون اینکه فراخوانی داده شود از 950 عضو به یک هزار و 354 نفر رسید که نتیجۀ آن، جشنوارۀ رویش داخلی و پس از آن، افتخارآفرینی در جشنوارۀ رویش ملی بود.

گفتنی است، در پایان این مراسم  با اهدای لوح سپاس و هدیه از برگزیدگان هشتمین جشنواره رویش ملی تقدیر شد.



نظر شما :