آزمون سراسری با رقابت 7 هزار و 926 داوطلب در حوزه امتحانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود

۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۲۶۶۸
تعداد بازدید:۲۳۵۳
دانشگاه علامه طباطبائی با رعایت پروتکل های بهداشتی میزبان حدود 8 هزار نفر از داوطلبان آزمون سراسری طی 4 روز خواهد بود.
آزمون سراسری با رقابت 7 هزار و 926 داوطلب در حوزه امتحانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود

به گزارش عطنا، حسن فاضلی، نماینده تام الاختیار دانشگاه علامه طباطبائی در برگزاری آزمون سراسری، گفت: آزمون سراسری 99 با رقابت 7 هزار و 926 داوطلب در نوبت صبح روزهای چهارشنبه 29، پنجشنبه 30، جمعه 31 مردادماه و شنبه اول شهریور ماه در دانشکده های حقوق و علوم سیاسی، ارتباطات، مدیریت و حسابداری، روانشناسی و علوم تربیتی  و سالن تربیت بدنی دانشگاه برگزار می شود.
وی ادامه داد: در نخستین روز آزمون، یک هزار و 660 داوطلب گروه آزمایشی هنر، صبح روز دوم، 2 هزار و 100 داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی، روز سوم، یک هزار و 100 داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی و روز چهارم یک هزار و 66 داوطلب گروه آزمایشی زبان های خارجی در بزرگترین ماراتن علمی کشور به رقابت می پردازند.
فاضلی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر آزمون سراسری 99، گفت: به منظور جلوگیری از ازدحام و شلوغی، درهای حوزه امتحانی از ساعت شش و 30 دقیقه صبح باز است و آماده پذیرش داوطلبان هستیم. همچنین هماهنگی های لازم با پلیس راهور جهت تسهیل در عبور و مرور داوطلبان و هدایت خانواده های آنها به بوستان های نزدیک دانشگاه انجام شده است تا مشکل ترافیکی در درهای ورودی دانشگاه و میدان ورزش ایجاد نشود.
وی در خصوص تمهیدات بهداشتی اندیشیده شده در حوزۀ امتحانی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: در دو ورودی دانشگاه، تونل ضدعفونی تعبیه شده است تا همه داوطلبان قبل از ورود به دانشگاه ضد عفونی شوند. همه دانشکده ها و سالن های برگزاری آزمون به طور کامل ضدعفونی شده اند و بعد از برگزاری هر آزمون نیز این کار انجام می شود. یک بسته بهداشتی شامل ماسک و پد ضدعفونی هم در اختیار هر داوطلب قرار می گیرد و قبل از شروع نیز تمام پنجره های محل برگزاری آزمون باز می شود تا هوا در این فضاها جریان داشته باشد. همچنین دو پزشک و مرکز بهداشت دانشگاه در تمام طول آزمون آماده خدمت رسانی به داوطلبان هستند. هر دانشکده مجهز به دستگاه های ضدعفونی پدالی است و داوطلبان می توانند برای ضدعفونی کردن دست های خود از مواد ضدعفونی کننده تعبیه شده در هر طبقه استفاده کنند.
نماینده تام الاختیار دانشگاه علامه طباطبائی در برگزاری آزمون سراسری افزود: برگه های راهنمایی هم برای داوطلبان در نظر گرفته ایم تا به راحتی حوزه امتحانی و صندلی خود را پیدا کنند و افرادی هم برای راهنمایی آنها مشخص شده اند تا اگر داوطلبی به مشکل برخورد کرد، بتواند با راهنمایی این افراد، مشکل خود را زودتر حل کند. هر داوطلب قبل از ورود به محل آزمون در صورت همراه داشتن کیف و موبایل آنان را به واحدهای مشخص شده تحویل می دهند و سپس توسط نماینده بهداشت مورد سنجش تب قرار می گیرد و اگر دمای بدن داوطلبی بالاتر از حد معمول بود از دیگر داوطلبان جدا می شود و به اتاق های در نظر گرفته شده برای این داوطلبان  برده می شود. داوطلب پس از تب سنجی، با ضدعفونی دست های خود به وسیله دستگاه های مغناطیسی بازرسی بدنی می شود و بعد از آن با گرفتن پذیرایی و بطری آب به سمت صندلی خود هدایت می شود.
او تاکید کرد: خانواده ها مطمئن باشند همه این مراحل با رعایت کامل فاصله اجتماعی انجام می شود. ما حتی برای خروج هم برنامه ریزی کرده ایم تا خروج داوطلبان با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام شود.
وی با اشاره به تهیه ماسک مورد نیاز برای داوطلبان گفت: مرکز بهداشت دانشگاه و وزارت علوم، تعداد بسیار زیادی ماسک در اختیار دانشگاه و حوزه امتحانی قرار داده اند تا داوطلبان برای تهیه ماسک با مشکل مواجه نشوند. داوطلبانی هم که از ماسک فیلتردار استفاده می کنند باید ماسک خود را با ماسک های ساده سه لایه که مورد تایید وزارت بهداشت است عوض کنند.
فاضلی با تاکید بر اینکه فاصله بین صندلی های داوطلبان همان فاصله اعلام شده توسط وزارت بهداشت و علوم یعنی یک متر و 80 سانتیمتر است، افزود: بازرس سازمان سنجش، رئیس و معاونان دانشگاه علامه طباطبائی از این حوزه امتحانی بازدید کردند و از نظر تامین امکانات و رعایت پروتکل های بهداشتی مورد تایید قرار گرفت.
وی در پایان با آرزوی موفقیت برای تک تک داوطلبان آزمون سراسری 99، گفت: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا آزمون در آرامش و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود ولی به طور حتم همراهی داوطلبان می تواند ما را در انجام مطلوب تر وظایف کمک کند.


نظر شما :