معاونان آموزشی 13 دانشگاه برتر بر ضرورت برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های مناسبت‌تر آموزشی تاکید کردند

۰۳ تیر ۱۳۹۹ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۲۳۳۹ خبر روز
تعداد بازدید:۱۱۸۲
معاونان آموزشی ۱۳ دانشگاه برتر کشور در زمینه برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های مناسبت‌تر آموزشی و برگزاری سال تحصیلی آینده، بیانیۀ مشترکی منتشر کردند.
معاونان آموزشی 13 دانشگاه برتر بر ضرورت برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های مناسبت‌تر آموزشی تاکید کردند

در این بیانیه آمده است که برگزاری نیمسال تحصیلی آینده در دانشگاه‌ها با توجه به اصول و سیاست‌هایی که در پی می‌آید امکان‌پذیر است.
در نخستین بند این بیانیه آمده است که ارائه کلیه دروس نظری در نیمسال اول سال تحصیلی آینده با فرض اجتناب ناپذیر بودن آموزش الکترونیکی در نیمسال مذکور است. این بدان معناست که استادان محترم باید محتوای دروس ترم آینده خود را با فرض الکترونیکی بودن آموزش تهیه کرده و آمادگی های لازم برای استفاده از سامانه های مورد استفاده در دانشگاه را داشته باشند.
در ادامه آمده است: استادان پیش‌بینی و آمادگی لازم برای ارزیابی دانشجویان به صورت مستمر در طول نیمسال و کاهش سهم نمره آزمون پایان ترم در تعیین نمره نهایی را داشته باشند. همچنین اعضای هیئت علمی آمادگی داشته باشند تا متناسب با شرایط و در صورت اقتضا، فعالیت‌های آموزشی خود را از الکترونیکی به حضوری تغییر دهند.
بیانیه در ادامه تاکید کرده است که برای کاهش اثرات منفی شرایط فعلی بر فعالیت های علمی در دانشگاه ها، نکاتی از جمله اینکه به منظور انجام موثرتر کارهای پژوهشی و راهنمایی دانشجویان، به خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اعضای هیئت علمی، حضور حداکثری در محل کار خود داشته باشند و هر گونه کاهش حضور برنامه‌ریزی شده استادان، منوط به وجود الزامات اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا و اعلام رسمی دانشگاه خواهد بود، مطرح شده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: مواردی نظیر برگزاری جلسات گروه های آموزشی، امتحان جامع دانشجویان دکتری و دفاعیه‌های پروپوزال، پایان نامه و رساله، حتی الامکان به صورت حضوری با رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شوند. البته لازم است زیرساخت های لازم برای انجام این فعالیت ها به صورت غیرحضوری فراهم و آماده بهره‌برداری باشد تا در صورت ضرورت مورد استفاده قرار گیرند. همچنین برنامه‌ریزی و مساعدت لازم برای حضور دانشجویان بومی در دانشگاه، به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی، به نحوی سازگار با امکانات دانشگاه و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، از فعالیت‌های مهم و شاخص در نیمسال اول سال تحصیلی آینده خواهد بود.
همچنین برنامه ریزی و مساعدت لازم برای حضور دانشجویان غیر بومی در دانشگاه، به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی، به نحوی سازگار با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و با همکاری معاونت های دانشجویی و فرهنگی، سیاست مهم دیگری در نیمسال اول سال تحصیلی آینده خواهد بود.
معاونان آموزشی ۱۳ دانشگاه برتر کشور در پایان تاکید کرده‌اند که علیرغم وجود مشکلات متعدد در هر دو حوزه برنامه‌ریزی و اجرا، باید تلاش شود که از تعلیق و انباشتگی فعالیت‌ها، به خصوص در ارتباط با برگزاری دروس عملی و یا انجام اقدامات لازم برای دانش آموختگی، اجتناب شده و بخشی از ظرفیت های خوابگاهی و رفاهی دانشگاه در طول تابستان و نیز نیمسال اول سال تحصیلی آینده به این امور اختصاص یابد.

 


نظر شما :