نخستین نشست آنلاین دبیرخانه دانشجویی شبکه دانشگاه های راه ابریشم برگزار شد

۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۲۱۳۱ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۱۳۱۵
نخستین نشست آنلاین و پنجمین نشست دبیرخانه دانشجویی شبکه دانشگاه های راه ابریشم (USSUN) با معرفی شهرهای تاریخی چین در مسیر راه های ابریشم 3 خردادماه برگزار شد.
نخستین نشست آنلاین دبیرخانه دانشجویی شبکه دانشگاه های راه ابریشم برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این نشست که به دنبال سلسله نشست های دبیرخانه دانشجویی شبکه دانشگاه های راه ابریشم در تهران که به معرفی شهرهای باستانی کشورهای واقع در این راه می پرداخت برگزار شد،به معرفی شهرهای شیان، ژنگ‌ژو و راهگذر ‌هکسی کشور چین  اختصاص داشت. در این نشست که نخستین نشست آنلاین دبیرخانه راه ابریشم بود، استادان مهمان از این کشور، خانم چین شیائوشیا و آقای لیو‌یان از موسسه کنفسیوس و آقای سانگ جیانگبو از دانشگاه دالیان و دانشجویان و پژوهشگرانی از کشورهای ایران، چین، افغانستان، پرتغال، رومانی و هند حضور داشتند.

این نشست علمی با معرفی شهر شیان توسط آقای سانگ‌جیانگ‌بو آغاز گردید. این شهر مرکز استان شانشی است، که یکی از قدیمی ترین شهرهای چین بوده و یکی از چهار پایتخت باستانی چین نیز می باشد که سلسله های مهمی را از قبیل: ژو، چین، هان ، سوئی و تانگ به خود دیده است؛ شهر شیان نقطه آغازین راه ابریشم است. ایشان به معرفی ابعاد گوناگون این شهر از جمله اهمیت این شهر به سبب ابتکارعمل دولت چین در زمینه توسعه اقتصادی "سیاست به سوی غرب" که در سال 2000 میلادی کلید خورد و همچنین پروژه "ابتکار کمربند و راه" که از سال 2013 آغاز شد، می‌باشد.

شهر ژنگ‌ژو در استان هنان نیز توسط خانم چین شیائوشیا معرفی گردید. ایشان به بررسی مسیر جدید راه ابریشم پرداختند، و خط اصلی آن را که از میان لیانیانگانگ، ژنگ‌ژو، شیان، لانژو، شینجیانگ، آسیای میانه و سپس اروپا می‌گذرد، به تفصیل تشریح کرد. همچنین به معرفی غذاهای معروف ژنگ‌ژو و چهره های بنام تاریخی، فرهنگی و ورزشی پرداختند و درباره جغرافیای این استان نکاتی را عنوان کرد.

آقای لیویان نیز به معرفی راهگذر هکسی که یک مسیر تاریخی مهم در استان گانسو در کشور چین بود پرداخت که قسمتی از مسیر شمالی راه ابریشم باستان را تشکیل می داد و تا ساحل رودخانه زرد امتداد می یافت و سرانجام به آسیای میانه منتهی می‌گشت.


نظر شما :