رئیس دانشگاه: روابط عمومی با کمترین امکانات، اقدامات قابل توجهی را به ثمر رسانده است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حسین سلیمی، در این نشست طی سخنانی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان گفت: از همکاری کارکنان روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه تشکر می کنم که با کمترین امکانات، اقدامات قابل توجه ای را به ثمر رسانده اند.
او ادامه داد: به طور کلی کار روابط عمومی دانشگاه، ارتقای تصویر دانشگاه علامه طباطبائی در اذهان عموم دانشگاهیان و جامعه است. در این راستا باید تصویری مناسب و در شان دانشگاه ایجاد کند.
او تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر و با تغییر وضعیت گذشته، بسیاری از برگزیدگان کنکورهای سراسری، نخبگان، سرآمدان علوم انسانی و چهره های مطرح کشوری، دانشگاه ما را برای ادامه تحصیل و یا تدریس انتخاب می کنند. این نتیجه همان تغییر تصویری است که روابط عمومی دانشگاه انجام داده است.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه بیان کرد: دانشگاه به پویایی خاصی رسیده است. البته نباید انتقادات را هم نادیده بگیریم. روابط عمومی همواره باید پذیرای انتقادات باشد و در صورت لزوم با جواب های منطقی و قانع کننده پاسخگو باشد.
دکتر سلیمی در ادامه اظهار کرد: از همکاران روابط عمومی و همچنین پایگاه خبری دانشگاه (عطنا) تشکر می کنم که در مواقع حساس وارد عمل می شوند تا نتیجۀ کار استادان و دانشجویان فرهیخته دانشگاه ضایع نشود و مورد خدشه قرار نگیرد.
او در ادامه با گسترش رسانه های اجتماعی در دنیای کنونی تصریح کرد: با گسترش این نوع از رسانه ها و شیوه های مختلف ارتباطات، تاثیرگذاری در حوزۀ رسانه ای و عمومی کشور دشوار شده است. حتی این امر شاید از جراحی مغز و یک خط تولید تکنولوژی نوین هم سخت تر باشد.
رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: با این وجود و به رغم امکانات محدود روابط عمومی دانشگاه، همکاران توانسته اند به خوبی از عهدۀ این مهم برآیند. البته کاستی ها و مشکلاتی هم وجود دارد که باید برطرف شود، اما در کل عملکرد این مجموعه مثبت و قابل تقدیر است.
دکتر سلیمی در ادامه با اشاره به عملکرد روابط عمومی دانشگاه در بحران کرونا اظهار کرد: با تلاش همکاران این بخش، ضمن ارائه تصویر واقعی از فعالیت های معاونت آموزشی و سامانه های آموزش مجازی، دانشگاه علامه طباطبائی در این زمینه به عنوان دانشگاهی موفق و سرآمد شناخته شد.
وی در ادامه از زحمات د مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی، سرپرست روابط عمومی دانشگاه، مدیر سابق حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه، کارکنان روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.
در آغاز این نشست، دکتر فائز دین پرست، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در زمینه های مختلف واحد روابط عمومی از جمله میزان انتشار اخبار دانشگاه در رسانه های مختلف، پایگاه خبری دانشگاه(عطنا)، حوزه های گرافیکی و محیطی و... ارائه داد.
وی اظهار امیدواری کرد روابط عمومی دانشگاه بتواند با فعال سازی ظرفیت دانشجویان دانشگاه به ویژه دانشکده ارتباطات، در بازنمایی تصویر واقعی دانشگاه و برقراری رابطه دوسویه دانشگاه با ذینغعان عمومی گام های بلندتری بردارد.
در ادامه این نشست، قدسی بیات، سرپرست روابط عمومی دانشگاه طی سخنانی گفت: قطعاً در حوزه روابط عمومی دانشگاه خلاءهایی وجود دارد که باید در مسیر بالندگی به این خلاءها هم توجه شود. دانشجویان و استادان دانشگاه همواره موفقیت های ملی و بین المللی بسیاری داشته اند که احساس می کنم بازنمایی آنها در رسانه ها کم بوده و باید در این زمینه تمرکز لازم را داشته باشیم.
وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به فضای مجازی و رسانه های اجتماعی گفت: در این زمینه باید سرمایه گذاری های لازم انجام شود.
دکتر بیات در پایان با تاکید به لزوم افزایش تولیدات چند رسانه ای و برندسازی برای دانشگاه تصریح کرد: با تمرکز بر نیروهای درونی دانشگاه باید تولیدات و محتواهای چندرسانه ای را هم افزایش دهیم و توجه ویژه ای هم به بحث برندسازی دانشگاه داشته باشیم.
گفتنی است، در پایان این نشست، کارشناسان روابط عمومی دانشگاه به بیان نظرات، پیشنهادات و دغدغه های خود در زمینه های مختلف حوزه تخصصی خود پرداختند.
نظر شما :