از سوی معاونت پژوهشی؛ تغییرات بوجود آمده در برنامه های بین المللی دانشگاه اعلام شد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۱۹۸۵ خبر روز
تعداد بازدید:۳۳۱۹
معاونت پژوهشی دانشگاه، با توجه به شیوع ویروس کرونا، تغییرات بوجود آمده در فعالیت های بین المللی دانشگاه را در قالب اطلاعیه ای برای اعضای هیات علمی دانشگاه اعلام کرد.
از سوی معاونت پژوهشی؛ تغییرات بوجود آمده در برنامه های بین المللی دانشگاه اعلام شد

متن این اطلاعیه به این شرح است:

اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه

همراه با آرزوی تندرستی و بهروزی برای همکاران گرامی، به اگاهی می رساند تغییرات پدید آمده در فعالیت های بین المللی دانشگاه علامه طباطبائی در بهار ۱۳۹۹ بواسطه شرایط ناشی از همه گیری بیماری کرونا به شرح زیر خواهد بود: 

الف) برنامه های اعزام استادان و دانشجویان به همایش ها، کارگاه ها، دوره های دانش افزایی و فرصت های مطالعاتی، المپیادها و دوره های مشترک به دیگر کشورها، با توجه به کاهش امکان انجام سفرهای هوایی و تعطیلی اغلب نهادهای علمی و دانشگاهی در جهان، اگرچه منعی ندارد، عملا به تعویق افتاده است. با اینهمه، پیشنهاد می شود اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان گرامی همچنان با ارایه چکیده و اصل مقالات خود به دبیرخانه همایش های معتبر بین المللی و ثبت نام در برنامه های آموزشی و دوره های دانش افزایی در کشورهای گوناگون، فرصت خود را برای استفاده از این برنامه ها در آینده حفظ نمایند. همچنین در صورت شرکت در همایش ها یا دوره های آموزشی معتبر بین المللی به صورت مجازی، که به تایید گروه و دانشکده مربوطه برسد، هزینه ثبت نام در این برنامه ها مطابق شیوه نامه های مربوطه پرداخت خواهد شد. 

ب) برگزاری همایش ها، کارگاه ها و دوره های تدریس با حضور استادان برجسته بین المللی در ترم جاری به صورت آنلاین انجام خواهد شد. مایه سپاسگزاری خواهد بود اگر اعضای محترم هیات علمی با ارایه ابتکارهای نوین، راه های تعامل و همکاری با متخصصان و دانشمندان رشته های گوناگون را با استفاده از تکنولوژی های نوین فراهم آورند. تشویق دانشجویان به بهره گیری از استادان مشاور یا راهنما از دیگر کشورها نیز می تواند زمینه افزایش تولیدات علمی مشترک بین المللی را فراهم آورد. گواهینامه برگزاری کارگاه از سوی معاونت پژوهشی و گواهی تدریس در کلاس درس از سوی معاونت آموزشی به استادان خارجی مهمان در هر یک از این برنامه ها تقدیم خواهد شد. همچنین اعضای هیات علمی برگزارکننده این برنامه ها می توانند از امتیازات مربوطه در دریافت پژوهانه و تکمیل فرم های ترفیع و ارتقا بهره مند شوند. تشکیل کلاس های آنلاین در اغلب دانشگاه های جهان همچنین این فرصت را فراهم کرده است تا استادان ایرانی نیز به صورت آنلاین به تدریس دروس گوناگون و یا ایراد سخنرانی یا برگزاری کارگاه در دانشگاه ها و موسسات علمی در دیگر کشورها بپردازند.

پ) انجام پژوهش های مشترک بین المللی هم اکنون مهمترین اولویت برنامه های بین المللی دانشگاه می باشد و بودجه اختصاص یافته به فعالیت های بین المللی دانشگاه در سال ۱۳۹۹ بیش از همه پشتیبان انجام همکاری با نهادها و سازمان های بین المللی و یا نگارش پژوهش های مشترک با اعضای هیات علمی در دانشگاه های گوناگون جهان و انتشار این پژوهش ها در قالب کتاب و مقاله می باشد. فهرست دانشگاه های طرف تفاهم برای انجام پژوهش های مشترک در صفحه مدیریت همکاری های علمی بین المللی در سایت دانشگاه تقدیم شده است. روال ارایه طرحنامه های انجام پژوهش مشترک، مطابق شیوه نامه پژوهش های مشترک بین المللی می باشد. همچنین با توجه به برگزاری بیش از ده کارگاه آموزشی برای آشنایی با فرصت های پژوهشی در قالب برنامه های علمی اتحادیه اروپایی، از اساتید محترم دعوت می شود تا نسبت به نگارش و تکمیل طرحنامه های خود برای ثبت نام در این برنامه ها در سال ۲۰۲۱ از هم اکنون اقدام نمایند. 

همچنین، مشارکت در کلان پروژه های بین المللی برای حل مشکلات جهان امروز و ارایه راهکارهایی از سوی استادان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی در ایران، می تواند از ارزش علمی و انسانی چشمگیری برخوردار باشد.

ت) نظر به اهمیت به روزرسانی کارنامه علمی اعضای محترم هیات علمی در سایت دانشگاه و استفاده از آن در معرفی خود در برنامه های علمی بین المللی، پیشنهاد می شود استادان محترم نسبت به تکمیل رزومه علمی خود به دو زبان فارسی و انگلیسی در سامانه پژوهشی دانشگاه اقدام نمایند.

از خداوند بزرگ پیروزی و سربلندی همکاران محترم را خواستاریم.

 

 

 


نظر شما :