مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه: بحران کرونا نقش جامعه دانشگاه‌ی را مشخص‌تر کرد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۱۹۸۰ خبر روز
تعداد بازدید:۱۷۱۹
حجت الاسلام والمسلمین اکبری اقدم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه‌طباطبائی در مراسم نکو داشت مقام استاد در سحنانی گفت: بحران به وجود آمده برای بشریت، آزمونی بود که نقش جامعۀ دانشگاهی به ویژه دانشگاه‌های علوم انسانی را مشخص‌تر کرد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه: بحران کرونا نقش جامعه دانشگاه‌ی را مشخص‌تر کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از عطنا، حجت الاسلام صادق اکبری‌اقدم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه‌طباطبائی در این مراسم مجازی نکوداشت مقام استاد با تبریک روز معلم، گرامیداشت مقام شهدا و میلاد امام حسن(ع)، گفت: ماه مبارک رمضان ماه فرصت‌هاست، پس قدر لحظه به لحظه آن را بدانیم و از سفره قرآن در این ماه بهره‌مند شویم. با برگزاری پژوهش ها و همایش های قرآنی نقشمان را در تعلیم و تربیت پر رنگ‌تر کنیم و در این ماه مبارک متوجه خدا باشیم.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره مساوات، افزود: همانطور که امام حسن مجتبی(ع) از دارایی های خود گذشتند ما نیز در رزمایش مساوات و همدلی مومنانه شریک باشیم و به نیازمندان کمک کنیم.

حجت الاسلام اکبری اقدم ادامه داد: بحران به وجود آمده برای بشریت آزمونی بود که نقش جامعه دانشگاهی به ویژه دانشگاه‌های علوم انسانی را مشخص‌تر کرد. این دانشگاه‌ها در همه زمینه‌ها می‌توانند با توسعه‌های سیاستی و علمی و با کمک به دستگاه های مجری نقش آفرینی کرد. ما با وجود جوانان نخبه و استادان فرهیخته در زمینه نانو، سلول های بنیادی، توانمندی‌های موشکی و عرصه‌های دیگر، شاهد رشد چشمگیری بوده ایم. جا دارد در فضای به وجود آمده در ساحت بومی‌سازی، اسلامی‌سازی، کارآمدی و روزآمدی هم تحول بزرگی را رقم بزنیم. با این همتی که در دانشگاهیان وجود دارد ما به زودی شاهد حرکت عظیمی خواهیم بود.

وی در پایان گفت: با اینکه آموزش‌ها مجازی شده و ارتباطات بیشتر به سمت فضای مجازی رفته است اما اگر دانشگاه اثرگذار اجتماعی می خواهیم باید علم را با حد اعلای اخلاق ارائه دهیم.

 

 

 

 


نظر شما :