ارائه بسته دوم فعالیت ها و اقدامات پژوهشی دانشگاه در رویارویی با بحران جاری پاندمی کرونا

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۱۹۲۶ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۲۳۷
معاونت پژوهشی دانشگاه، اقدامات و فعالیت های خود در رویایی با پاندمی کرونا را که در زمینه های مختلف از جمله اجرای طرح های مختلف پژوهشی، اختصاص فصلنامه های علمی، تدوین و انتشار کتب مرتبط و همچنین تولید محتوای تخصصی و ... است را اعلام کرد.
 ارائه بسته دوم فعالیت ها و اقدامات پژوهشی دانشگاه در رویارویی با بحران جاری پاندمی کرونا

این گزارش در10 بخش مجزا در حوزه های مختلف پژوهشی به شرح زیر است:

1. پروژه افزایش آگاهی شهروندان ایرانی و افغانستانی نسبت به راه‌های پیشگیری از گسترش ویروس کرونا؛ پروپزال این طرح از سوی کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو هفته اول فروردین تهیه و به دفتر سازمان جهانی بهداشت WHOدر تهران ارسال و در تاریخ 1399/01/24 توافق حاصل شد. در این پروژه سه هدف پیگیری می­‌شود:

- تولید محتوای آموزشی در قالب هفت زیرگروه (ترجمه، رصد و تدوین محتوای مستند، تولید دستورالعمل­‌های آموزشی مبتنی بر یافته­‌های علمی در حوزه کرونا و تطابق با دستورالعمل­‌های سازمان جهانی بهداشت، گروه سناریو برای تبدیل محتوای علمی به سناریوهای رسانه‌­ای و دو گروه محتوای بصری برای تولید در قالب انیمیشن، موشن­‌گراف، ویدئو، و پوستر)

- افکارسنجی برای شناسایی نیازها، اولویت­‌ها، سئوالات، و شایعات مطرح شده در فضای رسانه­‌های اجتماعی

2. اجرای طرح پژوهشی با عنوان «توصیف، طبقه‌­بندی موضوعی، و بازنمایی دانش پژوهش‌­های حوزه ویروس کرونا». تمامی گزارش­‌های پژوهش‌­های انجام شده و حتی در حال انجام در حوزه بحران کرونا با هدف تسهیل و تسریع دسترسی و بازنمون آن­‌ها در شبکه دانشی (معنایی) و ایجاد منبع مناسب برای تصمیم‌­گیری­‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و دولت محترم در این طرح تجمیع خواهند شد.

3. اختصاص یک شماره از مجلات معتبر علمی دانشگاه به مطالب مرتبط با بحران کرونا:  

·        پژوهش‌­های راهبردی سیاست

·        فرهنگ مشاوره و روان­‌درمانی

·        مطالعات رسانه‌­های نوین

·        پژوهشنامه اقتصاد انرژی ایران

·        فصلنامه پژوهشنامه اقتصادی

·        فصلنامه مطالعات گردشگری

·         New Approaches in Sport Sciences

4. تدوین و انتشار کتابی مرتبط با شیوع ویروس کووید-19و درگیری با بحران ناشی از پاندمی این بیماری از ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، روان‌­شناختی، حقوقی، سیاسی، و بین­‌الملل توسط انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی.

5.طرح‌­های پژوهشی در حوزه تربیت بدنی، علوم ورزشی و کرونا:

- مطالعه تطبیقی عملکرد سازمان ورزشی حرفه­‌ای و تفریحی در دوران شیوع ویروس کووید-19 و ارائه الگوی بومی برای ایران

- تأثیر تمرینات شناختی آنلاین بر حفظ توجه و کنترل بازداری ورزشکاران تیراندازی: رویکردی نوین تمرینی در دوران قرنطینه

- پیامدهای اجتماعی و محیطی فعالیت جسمانی افراد فعال حرکتی در دوره پاندمی کووید-19

- بررسی آثار و پیامدهای روان­‌شناختی بحران ویروس کرونا در ورزشکاران تیم‌­های ملی

- اثر تمرینات ترکیبی بر شاخص‌­های ریوی و بیومارکرهای استرس سلولی مستعدکننده عفونت در افراد میانسال در دوران قرنطینه خانگی ناشی از کووید- 19

6. اجری طرح پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی: راهکارهای جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تحریم‌های امریکا در مواجهه با بحران کرونا

7. اجرای طرح پژوهشی مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو: طراحی الگوی همکاری منطقه‌ای برای مبارزه با تهدیدات مشترک- با تأکید بر ویروس کرونا.

8. برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با فرایندهای راه‌اندازی کسب و کار و مدیریت و توسعه محصول به صورت برخط در ماه‌های پیش‌رو و ارائه مشاوره‌های لازم

9. تولید محتوای تصویری پیرامون مشاوره روان‌شناسی و تحصیلی با همکاری مرکز مشاوره، مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی، و مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه برای ارائه در صدا و سیما و سایر رسانه‌های دیجیتال
10. حمایت از واحدهای نوآور و دانش‌بنیان آسیب‌دیده از بحران کرونا

 


 


نظر شما :