فعالیت های مرکز مشاوره و بهداشت روان در روزهای کرونایی

۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۱۷۱۵ فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۳۲۱۳
مرکز مشاوره و بهداشت روان با توجه به شیوع ویروس کرونا با ارائه خدمات مشاوره ای، روانشناسی، روانپزشکی و مددکاری اجتماعی از طریق «سامانه راهنمایی و مشاوره تلفنی آنکال و برگزاری نشست های تخصصی، کارگاه ها و دوره های آموزشی مشاوره ای و روانشناختی به صورت آنلاین و همچنین ارائه خدمات مددکاری اجتماعی، خدمات ویژه ی تخصصی را به دانشگاهیان در نظر گرفت.
فعالیت های مرکز مشاوره و بهداشت روان در روزهای کرونایی

به منظور آشنایی بیشتر و نیز نحوه استفاده از این خدمات به شرح این اقدامات می پردازیم.

  • ارائه خدمات مشاوره ای، روانشناسی، روانپزشکی و مددکاری اجتماعی از طریق «سامانه راهنمایی و مشاوره تلفنی (OnCall

کارکنان و دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی می توانند جهت دریافت خدمات مشاوره ای، روانشناسی، روانپزشکی و مددکاری اجتماعی با سامانه راهنمایی و مشاوره تلفنیآنکال مرکز مشاوره دانشگاه تماس بگیرند. به منظور ارتباط مستقیم با مشاوران، روانشناسان، روانپزشکان و مددکاران اجتماعی سامانه، شماره 48392627-021 را گرفته و کلید 1 را انتخاب کنید. شما می توانید (با توجه به برنامه هفتگی مشاوران مرکز که در ادامه آورده شده است) با وارد کردن کد اختصاصی مشاورین، روانشناسان، روانپزشکان و مددکاران اجتماعی مرکز، با مشاور دلخواه خود ارتباط مستقیم برقرار کنید و یا در غیر این صورت منتظر بمانید تا ارتباط شما با یکی از مشاوران مرکز برقرار گردد.

هم اکنون در سامانه مشاوره تلفنی مرکز مشاوره، 58 مشاور، روانشناس، روانپزشک و مددکار اجتماعی به صورت همه روزه (مطابق با برنامه هفتگی اعلام شده) و در 14 شیفت (صبح 9 تا 13 و عصر 14 تا 20) در زمینه های مشاوره­ای مقابله با اضطراب کرونا، مشاوره خانواده های درگیر کرونا و داغدار ناشی از کرونا، مشاوره خودشناسی و رشد در زندگی، مشاوره خانواده و ازدواج، مشاوره پیش از ازدواج، طلاق، تحصیلی(شیوه مطالعه و برنامه ریزی درسی)، مشاوره خدمات توزیع منابع علمی(مشاوره و آموزش جستجو در پایگاه های علمی ملی و بین المللی)، مشاوره شغلی، مدیریت روابط عاطفی و بین فردی، شکست عاطفی، اضطراب، افسردگی، وسواس، اختلالات یادگیری،اختلالات رفتاری، گفتار درمانی، مشاوره کودک، نوجوان و جوانو مددکاری اجتماعی و غیره فعالیت دارند.

  • طراحی و انتشار محتواهای آموزشی در قالب موشن گرافیک، بروشور و پوستر

با توجه به ضرورت و اهمیت مدیریت بحران ویروس کرونا(ncov-2019) و در جهت آگاه ساختن و حساس سازی دانشجویان و نیز جامعه دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبائی و خانواده های آنان، مرکز مشاوره با مشارکت و همکاری در کمپین دانشگاهی #در_خانه_بمانیم دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، اقدام به راه اندازی کانال مشاوره ای، طراحی و تولید محتواهای آموزشی در قالب موشن گرافیک، بروشور، پوستر و فایل های پی دی اف درباره موضوعاتی از قبیل اوقات فراغت فرصت طلایی برای خودشکوفایی، معرفی پایگاه های اطلاعاتی دسترسی آزاد برای دانشجویان، ویروس کرونا را بیشتر بشناسیم، آنچه باید درباره ی ویروس کرونا بدانیم، مقابله با اضطراب ویروس کرونا، شیوه ی صحیح استفاده از ماسک، محافظت در برابر ویروس کرونا، افسردگی در قرنطینه، روش های صحیح مطالعه، چگونه یک دانشجوی موفق باشیم، شغل مناسب شما چیست؟، مدیریت بحران های زندگی، مدیریت بحران های عاطفی، سوگ و ضرورت های مراجعه به مشاور و روانشناس نموده است.

  •  برگزاری نشست های تخصصی،کارگاه ها و دوره های آموزشی مشاوره ای و روانشناختی به صورت آنلاین

با توجه به شرایط موجود، برگزاری نشست های تخصصی، کارگاه ها و دوره های آموزشی مشاوره ای و روانشناسی به صورت آنلاین در مرکز مشاوره دانشگاه در دست اقدام است.

دانشجویان و همکاران دانشگاه می توانند کلیه ی خدمات، اطلاعیه ها، کارگاه ها و اخبار مرکز مشاوره و نیز پیام های حوزه سلامت روان را از طریق کانال @CounselingCenter_atu  

ملاحظه و دریافت نمایند.  

ارائه خدمات مددکاری اجتماعی

    پیگیری امور دانشجویان پدارای شرایط خاص و حمایت از دانشجویان مناطق کم برخوردار

  • پیگیری امور مربوط به دانشجویان با مشکلات تحصیلی  (طرح پایش سلامت روان، مشروطی، افت تحصیلی و کمیسیون موارد خاص

برنامه هفتگی مشاورین در سامانه مشاوره تلفنی

 


نظر شما :