نشست علمی مجازی با عنوان "جهان پسا کرونا با تاکید بر روابط ایران و افغانستان" برگزار شد

۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۱۶۵۱
تعداد بازدید:۱۳۱۱
نشست علمی مجازی با عنوان "جهان پسا کرونا با تاکید بر روابط ایران و افغانستان" به همت میز مطالعات افغانستان انجمن علوم سیاسی ایران با همکاری و هماهنگی دانشگاه علامه طباطبائی و انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان23 فروردین برگزار شد.
نشست علمی مجازی با عنوان "جهان پسا کرونا با تاکید بر روابط ایران و افغانستان" برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به نقل از روابط عمومی انجمن علوم سیاسی ایران، این نشست با استقبال اساتید، پژوهشگران و دانشجویان علاقمند به حوزه علوم سیاسی قرار گرفت. سخنرانان در این نشست با رویکردهای جامعه شناسی، روابط بین المللی و با تاکید بر علم سیاست با تحلیلی علمی به واکاوی چند جانبه ابعاد ویروس کرونا پرداختند و شیوه های مواجهه و عملکرد دولت ها را در مقابله با این ویروس بررسی و ارزیابی کردند.

تمرکز این نشست علمی مجازی بر پیامدهای ویروس کرونا و تاثیر آن بر شیوه زیست و تغییر در سبک زندگی مردم و مناسبات دو کشور ایران و افغانستان و استفاده از تجربیات و کمک های دو جانبه یکدیگر در مقابله با ویروس کرونا بود. همچنین سخنرانان در ادامه این نشست به تجزیه و تحلیل عملکرد سیستمهای آموزشی و بهداشتی و نحوه مدیریت دستگاه های اجرایی در مهار و کنترل ویروس کرونا در دو کشور پرداختند.

دکتر عباس ملکی استاد دانشگاه صنعتی شریف؛ دکتر وحید شالچی جامعه شناس و معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی؛ داود عرفان مسئول انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان در هرات و احمد ارشاد خطیبی  استاد دانشگاه جامی هرات از سخنرانان این نشست بودند. مدیریت این نشست را دکتر جعفر حق پناه استاد مدعو دانشگاه تهران و دبیر میز مطالعات افغانستان انجمن علوم سیاسی ایران بر عهده داشتند.

بخش پایانی این نشست علمی به پرسش و پاسخ مشارکت کنندگان از هر دو کشور ایران و افغانستان اختصاص داشت.


نظر شما :