مصوبات کمیتۀ هماهنگی اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا در دانشگاه؛

۰۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۱۴۳۰ خبر روز
تعداد بازدید:۳۸۰۰
تعطیلی مجموعه‌های ورزشی و ارائۀ تجهیزات بهداشتی/ افراد دارای بیماری مزمن معاف از حضور در دانشگاه هستند
مصوبات کمیتۀ هماهنگی اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا در دانشگاه؛

کمیته هماهنگی اقدامات پیشگیرانه در خصوص بیماری کرونا در دانشگاه علامه طباطبائی تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،در این جلسه که عصر روز شنبه سوم اسفندماه با حضور رئیس دانشگاه، معاونان و جمعی از مدیران برگزار شد پیرامون جلوگیری از شیوع کرونا مواردی به تصویب رسید.

بنا بر مصوبات این کمیته، کارکنان دانشگاه باید تا اطلاع ثانوی از اعلام حضور با ثبت اثر انگشت خودداری کنند و همچنین روزانه کلیۀ محوطه ها و اماکن عمومی دانشگاه از جمله خوابگاه ها، مکان های ورزشی، اتوبوس ها و…ضدعفونی و میکروب زدایی خواهد شد.

دیگر مصوبه این کمیته در اختیار قرار دادن عمومی تجهیزات بهداشتی از جمله محلول های ضدعفونی دست ها در معابر و ارائه ماسک های مناسب به افرادی که از نظر بهداشتی لازم است از ماسک استفاده کنند، بوده است. این موارد از طریق مرکز بهداشت و درمان دانشگاه و کارشناسان دانشجویی دانشکده ها در اختیار افراد مورد اشاره، قرار خواهد گرفت.

بر اساس نظر این کمیته، ضمن رعایت جدی تر ملاحظات بهداشتی در رستوران دانشگاه، سرو غذا برای کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان در ظروف یکبار مصرف و در بیرون از رستوران ها خواهد بود.

همچنین مصوب شد که دانشجویان، کارکنان و استادانی که دارای بیماری های مزمن از جمله دیابت، بیماریهای قلبی، افراد دارای عفونت مزمن و نقص ایمنی و همچنین خانم های باردار، با تایید پزشک، معاف از حضور در دانشگاه هستند.

از دیگر مواردی که به تصویب کمیته هماهنگی اقدامات پیشگیرانه در خصوص بیماری کرونا رسیده است می توان به این امر اشاره کرد که کلیۀ تجمعات غیر ضروری، اردوها و گردهمایی های دانشجویی لغو و در زمان مناسب تری برگزار خواهند شد و مرکز بهداشت دانشگاه آمادگی لازم برای بررسی موارد مشکوک را خواهد داشت.

گفتنی است، فعالیت های مجموعه ورزشی و استخر دانشگاه هم تعطیل خواهد بود.

توصیه های ایمنی و اطلاعات آتی از سوی  روابط عمومی دانشگاه و  پایگاه خبری عطنا در اختیار دانشگاهیان قرار خواهد گرفت.


 


نظر شما :