شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در دانشگاه علامه طباطبائی تاسیس می شود

۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۱۳۷۶
تعداد بازدید:۳۱۰
تفاهم نامه همکاری های علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی با مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) امضاء شد.
شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در دانشگاه علامه طباطبائی تاسیس می شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این نشست دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه و دکتر محمدجواد دهقانی رئیس رایسست و سرپرست ISCو همچنین اعضای هیئت رئیسه و برخی مدیران دو مجموعه حضور داشتند، تاسیس شاخهمرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در دانشگاه علامه طباطبائی و نیز همکاری های آموزشی و پژوهشی مشترک تفاهم نامه ای به امضا رسید.

دکتر سلیمی در این نشست با انتقاد از نظام رتبه بندی ISCدر زمینه علوم انسانی گفت: در این خصوص نقدهایی را از طریق معاونت آموزشی وزارت علوم اعلام کردیم که امیدواریم در نظام جدید رتبه بندی مورد توجه قرار گیرد. او در ادامه با اشاره به این که پایگاه علوم جهان اسلام می تواند در ارتقا جایگاه دانشگاه های بزرگ و دانشگاه علوم انسانی داشته باشد افزود: نظام مقاله محوری به نوعی به نفع دانشگاه های کوچک و با فعالیت محدود محسوب می شود.

رئیس دانشگاه با اعلام آمادگی برای همکاری نزدیک با ISC  اضافه کرد: جنس فعالیت این پایگاه علمی با دانشگاه علامه طباطبائی به لحاظ دارا بودن دپارتمان علم سنجی و نیز ظرفیت های بالای کتابخانه مرکزی این دانشگاه از همه نزدیک تر است. او تصریح کرد: این دانشگاه با این ظرفیت علمی ضمن همکاری های علمی تخصصی می تواند در خصوص تاسیس دفتر نمایندگی در دانشگاه های تهران همکاری نزدیکی را داشته باشد و توافق نامه ی همکاری مشترکی را برای این منظور  داشته باشیم.

این خبر تکمیل خواهد شد.


نظر شما :