معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه: گسترش معنویت، برقرای عدالت و آزادی در جامعه هدف اصلی انقلاب است

۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۱۲۶۶
تعداد بازدید:۱۰۵۵
جشن بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یکشنبه ۲۰بهمن ماه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی و با حضور مسئولان، استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان در سالن بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه: گسترش معنویت، برقرای عدالت و آزادی در جامعه هدف اصلی انقلاب است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از عطنا، دکتر وحید شالچی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در ابتدای این مراسم، ضمن عرض تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: گرامیداشت این انقلاب بزرگ، فرصت ارزنده ای برای یادآوری و زنده نگه­داشتن ارزش ها و آرمان های انقلاب و قدردانی از کسانی است که جان و مالشان را در راه انقلاب ایثار کرده اند. آرمان هایی مثل استقلال، آزادی، به صحنه آمدن دین، توجه به اخلاق در زندگی اجتماعی و عدالت که هنوز هم آرمان­ها و ارزش ­های اصلی هستند و موجب وحدت و همبستگی جامعه می شوند.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی به دنبال گسترش معنویت، برقراری عدالت و آزادی در جامعه بوده و هست و این ارزش­ها همیشه از مطالبات جدی مردم ایران است. ما باید بر اساس این ارزش­ها وضعیت خودمان را بسنجیم و بدانیم در کجا خوب عمل کرده ­ایم و در چه جاهایی، کاستی­هایی وجود دارد که باید مرتفع شوند.

دکتر شالچی درباره ظرفیت ­ها و پتانسیل ­های انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب ­ها از جنس حوادث روزمره سیاسی و اجتماعی نیستند. انقلاب ­ها نیروهای اجتماعی را به حرکت در می ­آورند که ممکن است هر چند دهه یک ­بار در کشورها اتفاق بیفتد. انقلاب اسلامی حرکتی بود که توانست همه مردم جامعه و طبقه ­های مختلف را بسیج کند تا این اتفاق بزرگ را رقم بزنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: با وجود کمبودهای مالی، به همت همکاران معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، در کنار ارائه خدمات فرهنگی به دانشگاه، تسهیلات و خدمات فرهنگی نیز برای اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه در نظر گرفته شده است که امیدواریم ارائه این خدمات از دهه فجر آغاز شود.

در ادامه برنامه، حجت الاسلام صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به همزمانی ۲۲بهمن و چهلمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، افزود: دهه فجر امسال با اولین سال صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مصادف شده است که ایشان در این بیانیه از وضعیت موجود تبیین علمی داشتند و افقی را برای آینده ترسیم کرده اند.

وی گفت: مقام معظم رهبری با اشراف و شناختی که از اتفاقات دنیای امروز و ساحت جامعه ایران دارند، بیانیه ای صادر کردند که ماهیت آن امیدواری و امیدبخشی به جامعه است. این در حالی است که بعضی افراد با انگاره ­سازی­ها، تصویرسازی ­ها و القای رسانه ای، با توسل به کاستی­هایی که در جامعه وجود دارد، می ­خواهند روح ناامیدی به حد اعلی خود برسد.

اکبری اقدم در ادامه با اشاره به تدوین کتاب «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از نگاه استادان دانشگاه علامه طباطبائی»، گفت: قبل از ۲۲بهمن ماه سال ۱۳۹۷، سلسله نشست­هایی با محوریت هم ­اندیشی بیم­ها و امیدها با نگاهی به آینده و رویکرد امیدبخشی در جامعه برگزار شد تا علوم انسانی بتواند تبیین علمی از وضعیت موجود و افق آینده داشته باشد. با انتشار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جمعی از استادان به مطالعه و بررسی پرداختند و کتاب «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از نگاه استادان دانشگاه علامه طباطبائی» ماحصل تلاش ۶۸استاد است.

وی در پایان سخنان خود به داستان حضرت موسی اشاره کرد و گفت: خداوند هم به حضرت موسی و هم به فرعون عنایت داشت، اما هدایت نصیب حضرت موسی شد، چرا که خداوند هدایت را نصیب بندگان خاص و کسانی که در راه او هستند، می­کند. نگران اتفاق­های دنیا و انعکاس رسانه ای نباشید، امام عصر(عج)، نماینده ایشان و عنایت الهی وجود دارد و هدایت الهی نصیب امت حزب الله می ­شود.

در ادامه برنامه مهدی واحدی، رئیس بسیج استادان دانشگاه نیز ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر، گفت : کم کم به روز ۲۲بهمن نزدیک می ­شویم. این رویداد شکوهمند، امسال با چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی مصادف شده است.شهید سلیمانی محصول گام اول انقلاب و نمونه ­ای از انسان تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی بود و به فرموده رهبر انقلاب، به فضل الهی آینده به دشواری گذشته نخواهد بود اما لازمه گذر از این فراز و فرود­ها، تربیت انسان­هایی در مکتب سلیمانی‌ها است.

وی افزود: رهبر انقلاب، در تعبیری فرمودند که سردار سلیمانی یک فرد نبود بلکه یک مکتب و مدرسه بود. از جامعه دانشجویی انتظار داریم که ویژگی ­های این مکتب را تبیین کنند. کسانی که در این مکتب تربیت می­شوند باید صاحب خصوصیت­های این مکتب مثل اخلاص و ایمان، گریز از نام ­آوری و شهرت، نگاه جهانی به مسئله های اسلام، ولایت­مداری، استقامت و سازش ناپذیری باشند. سردار سلیمانی مسائل جهان اسلام را محدود به جغرافیای ایران و حتی جبهه مقاومت نمی­دانست بلکه نگاه ایشان جهانی بود.

 گفتنی است این مراسم با اجرای تئاتر، سرودهای انقلابی و موسیقی، مسابقه با جوایز ویژه همراه بود و در پایان از کتاب «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از نگاه استادان دانشگاه علامه طباطبائی» رونمایی شد.

 


نظر شما :