با اعلام معاون رئیس‌جمهوری، دانشگاه علامه‌طباطبائی متولی اجرای جایزۀ ملی فرهنگ سازمانی شد

۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۱۱۵۶ خبر روز
تعداد بازدید:۱۶۷۷
با اعلام معاون رئیس جمهور، طرح پیشنهادی دانشگاه علامه طباطبائی برای اجرای جایزه ملی فرهنگ سازمانی؛ برگزیده و این دانشگاه متولی اجرای جایزه ملی شد.
با اعلام معاون رئیس‌جمهوری، دانشگاه علامه‌طباطبائی متولی اجرای جایزۀ ملی فرهنگ سازمانی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جمشید انصاری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در چهارمین جلسه ستاد مرکزی راهبری و ارتقای فرهنگ سازمانی با تبریک به دانشگاه علامه‌طباطبائی به دلیل برگزیده شدن طرح پیشنهادی این دانشگاه برای اجرای جایزه ملی فرهنگ سازمانی گفت: تا پایان امسال تفاهم‌نامه‌ای در جزئیات بین سازمان اداری و استخدامی کشور و دانشگاه علامه طباطبائی منعقد خواهد شد تا در این تفاهم‌نامه، پروپوزال کار نهایی شده و در بهار و تابستان سال آینده ارزیابی از دستگاه ها را انجام دهیم.

 

معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این موضوع که یکی از مشکلات کشور اعطای جوایز متعدد با عناوین و در حوزه های مختلف است گفت: در نظام اداری حضور دستگاه های اجرایی در اینگونه جوایز ممنوع اعلام شده است و دستگاه های اجرایی صرفاً در جوایزی می توانند حضور داشته باشند که اعتبارسنجی آنها توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و در برخی حوزه ها سازمان ملی بهره وری انجام و اعتبارشان اعلام شده باشد.

 

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور جایزه ملی فرهنگ سازمانی را یکی از مهمترین جوایز نظام اداری کشور برشمرد و گفت: جشنواره شهید رجایی و جایزه ملی فرهنگ سازمانی تنها جوایزی هستند که مصوبه مرجع قانونی دارند. در نتیجه باید به سمتی حرکت کنیم که این جایزه در توسعه فرهنگ سازمانی به معتبرترین جایزه کشور تبدیل شود.

 

معاون رئیس جمهوری با اشاره به نقش سازنده دانشگاه ها و مراکز علمی در همکاری با دستگاه های اجرایی گفت: به دو دلیل باید سراغ مراکز دانشگاهی رفت. اول اینکه برای یک مدیر دانشگاهی اعتبار علمی از مناسبات اداری اهمیت بیشتری دارد. دلیل دوم این است که در دستگاه های اجرایی تغییراتی در دوره های مختلف اتفاق می افتد و این تغییرات کل جهت گیری های آن دستگاه را متاثر می کند ولی محیط های دانشگاهی خیلی متاثر از تغییرات سیاسی نیستند و یا در سطحی که تاثیر می پذیرند، در برنامه های علمی آنها اثر چندانی ندارد.

 

وی افزود: پیشنهادات بهبود باید یکی از خروجی های این جایزه باشد و باید مشاورین توسعه فرهنگ سازمانی متناسب با کارکرد دستگاه با جایزه، پیشنهادهای بهبود را ارائه دهند.

 

انصاری در خاتمه با اشاره به رویکرد خودگردان شدن جایزه ملی فرهنگ سازمانی و برگزاری داوطلبانه آن در سال های ابتدایی گفت: این جایزه باید تا یک دوره زمانی هم به صورت داوطلبانه برای دستگاه های اجرایی و هم با حمایت دولت برگزار شود. وقتی انگیزه های لازم ایجاد شد هم مساله خودگردانی را می توان پیگیری کرد و هم حضور همه دستگاه های اجرایی را حداقل در حوزه عمومی الزامی دانست.


نظر شما :