دکتر کارگر: کمیته مدیریت سبز در دانشگاه علامه طباطبائی فعال تر از گذشته خواهد بود

۱۴ دی ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۰۹۳۵ خبر روز اداری سازمانی
تعداد بازدید:۴۰۲۰
دکتر غلامعلی کارگر، معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه، در جمع کارکنان اداری دانشگاه گفت: دانشگاه های مطرح در سراسر جهان روز به روز در حوزه مدیریت سبز گام های بیشتر و موثرتری برمی‌دارند و دانشگاه علامه طباطبائی از دانشگاه پیشرو اجرای طرح مدیریت سبز در کشور است.
دکتر کارگر: کمیته مدیریت سبز در دانشگاه علامه طباطبائی فعال تر از گذشته خواهد بود

معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه در سخنانی در دوره ضمن خدمت کارکنان با عنوان «مدیریت سبز» با اشاره به این که در سال 1386 طرحی تحت عنوان دانشگاه سبز از سوی دانشگاه علامه به وزارت علوم ارائه شد، افزود: در دانشگاه های سبز، مواد غذایی مصرف شده و حتی فاضلاب وارد چرخه بازیافت شده است و به طبیعت باز می گردد. او با بیان این که استفاده از وسایل مورد نیاز اداری با لحاظ نمودن مدیریت سبز در دانشگاه علامه طباطبائی در حداقل میزان ممکن است، اضافه کرد: در درون مجموعه پردیس مرکزی دانشگاه، ماشین ها حتی ­الامکان از سوخت فسیلی استفاده نمی کنند و اکثر وسایل برقی و گازی هستند. 

دانشگاه سبز، ضامن توسعه پایدار و حافظ زیست بوم بشر

دکتر کارگر در ادامه با تاکید بر این که حرکت دانشگاه‌ها به عنوان نهادهایی پیشرو در حفظ زیست بوم بشر در عرصه نوآوری مدیریت سبز امری ضروری است، اضافه کرد: مدیریت سبز با ترویج استفاده از انرژی‌های پاک، موجب کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی می‌شود. او تصریح کرد: خوشبختانه اخیرا بخشنامه ای در این خصوص از سوی وزارت علوم به دانشگاه ها ابلاغ شده است و امید است در آینده نزدیک شاهد تحولات مثبتی در این حوزه باشیم.

معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه با اعلام این که کمیته مدیریت سبز مدتی است که در دانشگاه علامه طباطبائی فعال شده است، بیان داشت: از جمله برنامه هایی که در دست اجرا داریم استفاده از آب چاه به جای آب شرب در آبیاری فضای سبز پردیس مرکزی و نیز استفاده از سیستم آبیاری قطره ای است که به زودی به دانشکده ها نیز تسری پیدا خواهد کرد. او در پایان اضافه کرد: امید است روزی اصول مدیریت سبز در تمامی ارکان زندگی یکایک مان ساری و جاری گردد.


نظر شما :