نشست هم‌اندیشی دبیر کل اکو با اعضای هیات علمی موسسه آموزش عالی بیمه اکو

۰۴ دی ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۰۸۵۰
تعداد بازدید:۱۵۴۴
دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) به همراه رئیس اداره امور اکو وزارت امور خارجه 27 آذرماه ضمن بازدید از موسسه آموزش عالی بیمه اکو با رئیس و اعضای هیات علمی این موسسه دیدار و گفتگو کرد.
نشست هم‌اندیشی دبیر کل اکو با اعضای هیات علمی موسسه آموزش عالی بیمه اکو

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر هادی سلیمان پور دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) به همراه ابوالقاسم طهماسبی رئیس اداره امور اکو وزارت امور خارجه ضمن این بازدید در نشست صمیمانه‌ای با ریاست و اعضای علمی موسسه، راه‌کارهای همکاری علمی و پژوهشی فی‌مابین را بررسی کردند.

در این دیدار خانم دکتر گودرزی رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو در سخنانی حضور دبیر کل محترم اکو در موسسه را فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی  و استفاده از امکانات و موقعیت دبیرخانه اکو برای ارتقای جایگاه منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای موسسه دانست. او ضمن استقبال از پیشنهاد دبیر کل اکو؛ به ظرفیت بورسیه نمودن دانشجویان مستعد منطقه اکو اشاره کرد و خواهان همکاری دبیرخانه اکو و دیگر سازمان‌های وابسته به آن برای تبلیغ موسسه در جهت جذب دانشجویان غیر ایرانی شد. ایشان درباره منحصربه‌فرد بودن رشته‌های تحصیلی موسسه به دوره کارشناسی ارشد علوم اکچوئری گفت: این دوره در سطح کشورهای حوزه اکو رشته‌ای کاربردی و یگانه است و در دانشگاه‌های اندکی این رشته تدریس می‌شود.

در ادامه، دکتر سلیمان پور از حضور در موسسه آموزش عالی بیمه اکو اظهار خوشوقتی نمود و افزایش تعداد اعضای هیئت‌علمی، زبان‌آموزشی انگلیسی و فضای گسترده جدید را نشانگر استعداد بالای موسسه آموزش عالی بیمه اکو برای گسترش جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی آن دانست. او اعلام داشت: دبیرخانه اکو از هیچ کوششی در جهت ارتقای جایگاه و سطح کمی و کیفی این موسسه آموزش عالی فروگذار نمی‌نماید و از ایده‌هایی که در راستا باشد استقبال می‌کند.

دبیر کل سازمان اکو پیشنهاد نمود تا دانشکده در جهت افزایش کمی رشته‌های متناسب با نیازهای منطقه اکو گام بردارد و راه‌اندازی و تأسیس رشته‌هایی چون  بانک، بیمه، گمرک، تجارت و حمل‌ونقل که از مباحث موردعلاقه منطقه اکو می‌باشد را در دستور کار خود قرار دهد. در این ارتباط طهماسبی رئیس اداره امور اکو وزارت امور خارجه اعلام داشت برای پیشبرد اهدافکلان موسسه آموزش عالی بیمه اکو می‌بایست یک نگاه فراملی داشته باشیم. او همچنین آمادگی وزارت امور خارجه را در چارچوب وظایف و مأموریت‌های دیپلماتیک خود، برای هرگونه همکاری و یاری‌رسانی اعلام داشت.

سپس دکتر سرزعیم عضو هیئت‌علمی موسسه آموزش عالی بیمه اکو نیز درباره گسترش رشته‌های تحصیلی موسسه، خواهان افزوده شدن دپارتمان تربیت حکمرانی (School of Governance) به مجموعه حاضر شد. او افزود: این رشته تحصیلی از رشته‌های موردنیاز دنیای کنونی و به ویژه در سطح کشورهای منطقه اکو است و در صورت اجرای این رشته تحصیلی امکان تأمین استادان توانمند این رشته وجود دارد.

دکتر مرتضی اعلاباف عضو هیئت‌علمی موسسه آموزش عالی بیمه اکو در ادامه درباره جایگاه بین‌المللی و منطقه‌ای اکو مطالبی را بیان داشت. او به موردحمایت علمی بودن موسسه آموزش عالی بیمه اکو توسط موسسه بیمه چارتر لندن اشاره کرد و گفت: درگذشته فارغ‌التحصیلان موسسه آموزش عالی بیمه اکو برای دریافت گواهینامه کارآمدی برتر بیمه از سوی موسسه چارتر، از شرکت در شصت درصد آزمون‌ها معاف بودند. او همچنین از جامعه بین‌المللی اکچوئران (SOA) و جامعه کژوال اکچوئری کانادا نام برد و افزود: این دانشکده موردحمایت علمی آن مراکز نیز قرار داشت.

 

 

 


نظر شما :