رئیس مرکز آزفا دانشگاه علامه‌طباطبائی: زبان فارسی تنها زبان کلاسیک زنده دنیا است

۰۱ دی ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۰۸۰۸ خبر روز
تعداد بازدید:۳۱۴۹
آیین اختتامیه دوره های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبان 30 آذر ماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه برگزار شد.
رئیس مرکز آزفا دانشگاه علامه‌طباطبائی: زبان فارسی تنها زبان کلاسیک زنده دنیا است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از عطنا، رضامراد صحرایی، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان دانشگاه علامه طباطبائی در آیین اختتامیه دوره ¬های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان با اشاره به وجود ۱۳ دلیل برای دیدن ایران، افزود: یکی از این دلایل این است که بیش از نیمی از جمعیتش کمتر از ۳۰ سال سن دارد و از این حیث در جهان بی نظیر است.
وی گفت: مهمترین دلیل برای دیدن ایران تنوع زبانی موجود در این کشور است، به طوری که زبان¬شناسان مطرح جهان ایران را یک آزمایشگاه زبان می دانند.
دکتر صحرایی ادامه داد: این تنوع زبانی در جهان همتا ندارد و رشته وحدت ایرانیان، زبان فارسی است، با اینکه اقوام مختلف در ایران با زبان خودشان صحبت می¬ کنند ولی همه آنها زبان فارسی را نیز یاد می ¬گیرند و این سبب شده جامعه ما، جامعه ای دو زبانه و در برخی موارد چند زبانه باشد.
وی با بیان اینکه یونسکو چهار زبان یونانی، لاتین، سانسکریت و فارسی را به عنوان زبان ¬های کلاسیک دنیا معرفی کرده است، افزود: از بین این زبان ها، زبان فارسی تنها زبان کلاسیک زنده دنیاست که ملت، سخنگو و در ۱۳ کشور جهان گویش ور بومی دارد.
رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان دانشگاه علامه طباطبائی به اهمیت زبان فارسی و تدریس آن در ۳۰۰ دانشگاه جهان اشاره کرد و گفت: در این دانشگاه ¬ها زبان فارسی به عنوان بخشی از رشته تاریخ، مطالعات منطقه ای و روابط بین‌الملل به دانشجویان آموزش داده می ¬شود.
وی در پایان تاکید کرد: اگر فردی بخواهد به عنوان یک دانشمند واقعی در هر رشته ای شناخته شود، نمی ¬تواند بدون داشتن دانش از زبان فارسی موفق شود زیرا ریاضی، نجوم، ادبیات و معارف وام¬دار زبان فارسی هستند.
گفتنی است، در پایان مراسم گواهی اتمام دوره آموزش زبان فارسی به دانشجویان اهدا شد.

نظر شما :