رئیس دانشگاه در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها: بیشترین سهم تولید علم در کشور متعلق به علوم انسانی است

۲۵ آذر ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۰۷۰۹ خبر روز
تعداد بازدید:۲۱۷۸
دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به ارائه گزارشی از وضعیت تولید علم در حوزه علوم انسانی پرداخت و تصریح کرد: بیشترین سهم تولید علم در کشور متعلق به علوم انسانی است.
رئیس دانشگاه در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها: بیشترین سهم تولید علم در کشور متعلق به علوم انسانی است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، سیصد و سی و پنجمین جلسه  شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  ۱۸ آذرماه  در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ابن جلسه به ارائه گزارشی پیرامون تولید علم در حوزه علوم انسانی در کشور پرداخت و خاطرنشان کرد:‌ ۸۰ درصد از عناوین کتب منتشر شده در ایران مربوط به حوزه علوم انسانی است. وی افزود:‌ افزایش ۳۰ برابری مؤسسات نشر کتاب و افزایش ۳۴۰ برابری عناوین کتب تولید شده نسبت به ابتدای انقلاب، از دیگر آمارهای مربوط به تولید کتاب در حوزه علوم انسانی در کشور است.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: تا به حال بیش از ۲۰۰۰ کرسی ترویجی در حوزه نظریه‌پردازی برگزار شده است که براساس گزارش پایگاه علم‌سنجی ISC، بیشترین سهم تولید علم در کشور متعلق به علوم انسانی است.
دکتر سلیمی ادامه داد:‌ رتبه‌بندی دانشگاه‌ها براساس معیار ارجاع در نظام‌های ارجاع جهانی موجب به حاشیه‌رانده شدن علوم انسانی خواهد شد. ‌تولید علم برای نظام‌های رتبه‌بندی، به نوعی به بهره‌کشی نظام جهانی علم از کارگران علمی جهان سوم برای تولید ثروت در این نظام‌ها بدل شده است.
در خاتمه رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه ۶۵۰ میلیارد تومان از بودجه پژوهشی در علوم انسانی در دستگاه‌های دولتی قرار دارد، افزود: دستگاه‌های دولتی باید بودجه‌های پژوهشی را از طریق دانشگاه‌های دولتی هزینه کنند.
 

نظر شما :