دکتر حبیب هنری به سمت رئیس دانشکدۀ تربیت‌بدنی و علوم ورزشی منصوب شد

۲۵ آذر ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۰۷۰۴ خبر روز
تعداد بازدید:۲۷۳۶
نشست تودیع و معارفه رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور حسین سلیمی، رئیس دانشگاه و جمعی از استادان و کارکنان این دانشکده برگزار شد.
دکتر حبیب هنری به سمت رئیس دانشکدۀ تربیت‌بدنی و علوم ورزشی منصوب شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از عطنا، طی این نشست از زحمات دکتر غلامعلی کارگر، رئیس سابق دانشکده تقدیر و دکتر حبیب هنری به عنوان رئیس جدید دانشکده معرفی شد.
دکتر سلیمی در این نشست در سخنانی گفت: دکتر کارگر در دوران سه سال و دو ماه ریاست خود، شاخص‌های متعددی را در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی به لحاظ تعداد استاد و دانشجو، پژوهش‌های دانشکده و اصلاحات ساختاری رو به جلو بردند و ان‌شاءالله بتوانیم این دانشکده را به عنوان یک دانشکده نمونه در سطح کشور بر اساس استانداردهای مختلف ارائه کنیم.
او در ادامه با اشاره به انتخاب دکتر هنری به عنوان رئیس جدید این دانشکده اظهار داشت: با مشورت استادان دانشکده که منطبق بر پیش‌بینی بنده نیز بود، نفر اول در نظرخواهی دکتر هنری بودند. ایشان در سال‌های گذشته بدون هیچ توقعی در هر زمینه ای که توانستند کمک کردند و کارهای مهمی برای دانشکده انجام داده‌اند.
دکتر سلیمی در مورد ساخت دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی تصریح کرد: امیدواریم چند ماه دیگر مراحل تکمیلی دانشکده (اعم از فیزیکی و نرم‌افزاری) به حد نهایت برسد. پیش بینی ما این است تا اردیبهشت ماه سال آینده بتوانیم سیستم آموزشی، پژوهشی، کارآفرینی و نوآوری تربیت بدنی را تکمیل کنیم و یک مجموعه نمونه را در کشور داشته باشیم.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در مورد حضور دکتر شالچی، معاون فرهنگی و اجتماعی در این جلسه بیان کرد: یکی از دلایلی که از دکتر شالچی دعوت کردیم که در جلسه حضور داشته باشند این است که ما فقر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی داریم. طبیعی هم هست. زیرا دانشکده جدید است و دانشجویان به دلیل محل قرارگیری دانشکده تمایلی به این گونه فعالیت‌ها ندارند. باید روی ترکیبی از فعالیت‌های فرهنگی همراه با فعالیت‌های تربیت بدنی تمرکز کرد.
در ادامه این نشست دکتر کارگر، رئیس سابق دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی در سخنانی گفت: از تمامی همکاران و همراهان خود در این چند سال تشکر می کنم. ما هدفمان این بود که ثابت کنیم تحصیل کرده های رشته تربیت بدنی هم می‌توانند از عهده پست های مدیریتی دانشگاه برآیند. اعضای هیئت علمی این دانشکده طی این سال ها با حداقل ها ساختند، در حالی که بهترین افراد در این رشته هستند.
دکتر حبیب هنری، رئیس جدید دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی در ادامه این نشست گفت: ما پیشرفت این دانشکده را مدیون اعضای هیئت علمی و دانشجویانی هستیم که علیرغم تمام مشکلات فعالیت داشتند و نتیجه این بود که در همایش های علمی، رتبه اول متعلق به دانشگاه علامه طباطبائی بود. علیرغم اینکه تعداد دانشجویان ما مثلاً از دانشگاه شهید بهشتی کمتر بود. این ها نشانه این است که پتانسیل و ظرفیت خوبی در دانشکده وجود دارد.
برای برآورده شدنِ اکوسیستمی که دکتر سلیمی فرمودند باید کار هایی از قبیل جذب دانشجویان کارشناسی و ارشد، جذب اعضای هیئت علمی، پژوهش های کاربردی در سطح جامعه و راه‌اندازی آزمایشگاه انجام شود.
دکتر هنری در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از یشنهادهای بنده این است که یک پژوهشکده «ورزش و سلامت» تاسیس کنیم تا بتوانیم فعالیت های بین المللی را توسط این پژوهشکده انجام دهیم. در آینده برنامه هایی از جمله راه‌اندازی کمپ ورزشی یا خوابگاه را داریم که تیم ها بتوانند در آنجا اسکان پیدا کرده و همچنین پژوهش‌های علمی روی آنان صورت گیرد.
در پایان این نشست از زحمات دکتر کارگر تقدیر و دکتر هنری به عنوان رئیس جدید این دانشکده معرفی شد.
گفتنی است، دکتر غلامعلی کارگر پیشتر از سوی رئیس دانشگاه به سمت معاون جدید توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی منصوب شده است.

نظر شما :