نشست علمی «شهرهای تاریخی ازبکستان در مسیر راه‌های ابریشم» برگزار شد

۲۴ آذر ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۰۶۶۲
تعداد بازدید:۷۰۹
سومین نشست دبیرخانه دانشجویی دانشگاه‌های راه ابریشم با موضوع «شهرهای تاریخی در مسیر راه ابریشم با محوریت شهرهای کشور ازبکستان» 19 آذر در موسسه آموزش عالی اکو (محل این دبیرخانه) و با حضور استادان برجسته و دانشجویان داخلی و بین‌المللی (کشورهای ترکیه، ازبکستان و افغانستان) برگزار شد.
نشست علمی «شهرهای تاریخی ازبکستان در مسیر راه‌های ابریشم» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ادامه سلسله نشست های معرفی شهرهای تاریخی راه ابریشم، نشست «شهرهای تاریخی در مسیر راه ابریشم با محوریت شهرهای کشور ازبکستان» با حضور و سخنرانی دکتر گلی یولداشوا از کشور ازبکستان سخنران اصلی این نشست، برگزار شد. او به معرفی نقش مهم و تاریخی کشور ازبکستان در شکل‌گیری مبادلات تجاری، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در مسیر راه‌های ابریشم پرداخت. ایشان که از متخصصین حوزۀ تاریخ معاصر و نویسندۀ کتاب ارزشمند نقش ایران و ایالات متحدۀ آمریکا در جغرافیای سیاسی منطقه است، در سخنرانی خود، به شهرهای مهم این کشور همچون بخارا، تاشکند و سمرقند که مهد پرورش بزرگان علمی، فرهنگی و مذهبی بوده‌اند، اشاره کرد و نقاط تاریخی و جاذبه‌های دیدنی آن را برشمرد.

در ادامه، محمد رسولی (رئیس دوره‌ای مجمع دانشجویان شبکه دانشگاه‌های راه ابریشم) به معرفی این شبکه و اهداف و برنامه‌های فرهنگی آن پرداخت و از دانشجوی حاضر برای مشارکت در این برنامه ها دعوت به عمل آورد. همچنین در این نشست کلیپ‌هایی هم در راستای معرفی این کشور و جاذبه‌های آن نمایش داده شد. از شرکت‌کنندگان برجستۀ این نشست، می‌توان به دکتر رحمانی زاده دهکردیاستاد گروه علوم سیاسیو مائده قربان‌خواه نمایندۀ دانشجویی شبکه دانشگاه‌های عضو شبکه راه ابریشم در دانشگاه گیلان اشاره کرد.

شایان توجه است که برگزاری این سری نشست‌ها که به معرفی شهرهای تاریخی ده کشور در سراسر راه ابریشم می‌پردازد، همچنان به صورت ماهیانه به همت و میزبانی دبیرخانه راه ابریشم ادامه خواهد داشت.


نظر شما :