دکتر مقصود امیری برای سومین بار متوالی جزء دانشمندان یک درصد پراستناد ایرانی در سطح بین المللی در سال 2019معرفی شد

۲۰ آذر ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۰۶۲۰ خبر روز
تعداد بازدید:۲۸۹۴
بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از سوی پایگاه شاخص‌های اساسی علم ESI و WOS دکتر مقصود امیری عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه‌طباطبائی برای سومین سال متوالی در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد ایرانی در سطح بین‌المللی در سال 2019 اعلام شد.
دکتر مقصود امیری برای سومین بار متوالی جزء دانشمندان یک درصد پراستناد ایرانی در سطح بین المللی در سال 2019معرفی شد
به گزارش روابط عمومی، بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، بر اساس نتایج جدید رتبه‌بندی دانشمندان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر در نظام رتبه‌بندی ESI یا همان Essential Science Indicators دکتر مقصود امیری، استاد تمام گروه مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبائی برای سومین سال متوالی در جمع دانشمندان پراستناد (یک درصد برتر جهان) در سال 2019قرار گرفت.
دکتر امیری تاکنون بالغ بر 300 مقاله در مجلات معتبر پژوهشی و ISI به چاپ رسانده است. بر اساس گزارش ٍESI ,Wos، طی ده سال گذشته، بیش 746 ارجاع به مقالات وی با  اچ‌ایندکس 20 ثبت شده است.
پایگاه شاخص‌های اساسی علم یا ESI یکی از فرآورده‌های کمپانی کلاریویت آنالتیکس است که نویسندگان یک درصد برتر دنیا نیز از طریق آن شناسایی و معرفی می‌شوند. محققان بر اساس تعداد استنادهای دریافتی مقالات آنها در رشته‌های ۲۲ گانه علم، مرتب‌سازی می‌شوند و یک درصد آنها تحت عنوان دانشمندان یک درصد برتر انتخاب می‌شوند.
پایگاه شاخص‌های اساسی (ESI)، گرایش‌های مختلف علوم را به ۲۲ شاخه اصلی از جمله فیزیک، شیمی، میکروب‌شناسی، ریاضی، پزشکی بالینی، داروشناسی و سم شناسی، بیوشیمی، اقتصاد و غیره تقسیم کرده و هر دو ماه یک بار افراد و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را بر اساس میزان ارجاع به مقالات چاپ شده آن‌ها در بازه زمانی ۱۰ سال گذشته رتبه‌بندی کرده و اسامی یک درصد برتر هر گروه را اعلام می‌نماید.
روابط عمومی دانشگاه کسب این افتخار توسط دکتر مقصود امیری را به ایشان و خانواده بزرگ دانشگاهیان علامه طباطبائی تبریک می گوید.

نظر شما :