با تقدیر از تیم های برگزیده؛ مسابقات موت کورت شبیه سازی دادرسی اداری به کار خود پایان داد

۱۳ آذر ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۰۵۲۲ خبر روز
تعداد بازدید:۴۱۹۴
دومین دوره مسابقات موت کورت دادرسی اداری( دیوان عدالت اداری)، از سوی مرکز شبیه سازی دادرسی های ملی و بین المللی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی، مرکز شبیه سازی های حقوقی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، دیوان عدالت اداری و انجمن ایرانی حقوق اداری، با همکاری دانشگاه تهران و پردیس فارابی دانشگاه تهران در دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
با تقدیر از تیم های برگزیده؛ مسابقات موت کورت شبیه سازی دادرسی اداری به کار خود پایان داد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مسابقات که در دو مرحله در تاریخ های 9 و 11 آذرماه در دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، تعداد تیم های شرکت کننده، میزان مشارکت قضات محترم دیوان عدالت اداری و استادان و صاحب­ نظران در پنل های داوری، پراکندگی و فراوانی تیم ها از نظر دانشگاه ها و استان ها، بی بدیل بود.

این رقابت ها با طرح سوالی سخت در حوزه حقوق اداری و در زمینه مسئولیت مدنی دولت و امواج و تشعشات و حق بر سلامت و بهداشت، با برگزاری 17 مسابقه، بارها و بارها تکرار و تمرین و تبیین و نقد شد و دانشجویان در جلسات دادرسی، با نکات و ایرادهای صلاحیت، دادخواست نویسی، نحوه پاسخگویی به سوالات قضات و طرف مقابل، استناد و استدلال، مدیریت زمان دادرسی، حفظ شان دادگاه و طرف مقابل دعوا، فن بیان، نحوه دفاع، و سایر ابعاد دادرسی های دیوان عدالت آشنا شدند و جایگاه حقوق عمومی، به ویژه حقوق اداری در دانش حقوق، نظام حقوقی و قضایی، تبیین شد.

این مسابقات بدون همراهی دیوان عدالت اداری ممکن نبود و تجلی موفقی از همکاری دانشگاه با قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری بود و طرفین، صمیمانه به دنبال همکاری های بیشتر و باشکوه تر هستند. مسلما هر اقدام مثبتی در عرصه جامعه و دانشگاه با همدلی پیش می رود و « مسابقات موت کورت دادرسی اداری»، از این دست بود. در این دوره از مسابقات که مرحله نخست آن به طور همزمان در دو دانشکده « حقوق و علوم سیاسی» و « علوم ارتباطات» دانشگاه علامه طباطبائی و مرحله دوم آن در دانشکده حقوق شهید بهشتی انجام شد، رقابت اولیه شفاهی مابین 28 تیم  شامل 14 خواهان و 14 خوانده برگزار شد که به دلیل رعایت عدالت و به موجب ضوابط، خواهان ها با هم و خواندگان با یکدیگر سنجیده شدند و بدین ترتیب، دو خواهان و دو خوانده به نیمه نهایی راه یافتند.

در ادامه این رقابت ها، تیم های راه یافته به دور شفاهی دوم، مانند دور قبل، به جز نسخ خود، 10 نسخه از دادخواست و لوایح خود را به تیم اجرایی مسابقات تحویل داده و دور دوم شفاهی با حساسیت و رقابت بیشتر برگزار شد. این مرحله با حضور سه تیم از دانشگاه علامه طباطبائی و یک تیم از دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب برگزار شد.

تیم اجرایی و برگزاری مسابقات از جمله برگزاری جلسات دادگاه ها و آشنایی با نحوه دادرسی و توسعه و تبیین فرهنگ حقوق اداری، مشارکت تام و تمامی داشتند. علی زهره، دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق عمومی دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر انجمن علمی حقوق دانشکده نیز با تجربه چند دوره حضور در مسابقات موت کورت ملی، منطقه ای و بین المللی، دبیر اجرایی این مسابقات را بر عهده داشت.

لازم به ذکر است این مسابقات با همکاری صمیمانه معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهشی دیوان عدالت اداری به مسئولیت محمد موحد و مدیران کل محترم ایشان، صادق نجار فیروزجایی، مدیرکل آموزش؛ دکتر فریدونی، مدیرکل پیشگیری و پژوهش دیوان؛ و دکتر پیرزاده، مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان با مشارکت گسترده قضات شریف دیوان عدالت اداری برگزار شد. در این مسابقات به منظور هرچه واقعی‌تر شدن دادرسی ها، رئیس پنل ها، قضات دیوان محترم عدالت اداری بودند و فرض بر این بود که جلسات در مرحله تجدیدنظر دیوان عدالت اداری و با حضور سه قاضی برگزار می شود.

در پایان این رقابت ها مراسم اهدای جوایز به تیم های برتر انجام پذیرفت.

جایزه تیم های برتر به این شرح است:

جایزه تیم اول:تندیس طلایی مسابقات، لوح تقدیر و 50 میلیون ریال

جایزه تیم دوم: تندیس نقره ای مسابقات، لوح تقدیر و 30 میلیون ریال
جایزه بهترین دادخواست/لایحه: تندیس طلایی مسابقات، لوح تقدیر و 10 میلیون ریال
جایزه بهترین ارایه دهنده: تندیس طلایی مسابقات، لوح تقدیر و 5 میلیون ریال
جایزه روح مسابقات: تندیس طلایی، لوح تقدیر و 10 میلیون ریال
هم چنین، از طرف دیوان عدالت اداری، اعلام شد که جوایزی خاص به زودی از طرف دیوان، اعلام و به برگزیدگان تقدیم خواهد شد.
 نتایج نهایی مسابقات موت کورت دادرسی اداری 1398
 تیم اول: تیم شماره 15از دانشگاه علامه طباطبائی، شامل: پارمیس میردار هریجانی، معصومه اردشیر زواردهی، امیررضا حیدری با هدایت مربی: عبدالله عباسی فیروزجاه.
تیم دوم: تیم شماره 63از دانشگاه علامه طباطبائی شامل: عرفان حاجی بابایی و محمدرضا بیات و آیسا گل محمدی.

بهترین دادخواست/لایحه: تیم شماره 15از دانشگاه علامه طباطبائی، شامل: پارمیس میردار هریجانی، معصومه اردشیر زواردهی، امیررضا حیدری با هدایت مربی: عبدالله عباسی فیروزجاه.

بهترین ارایه دهنده: پارمیس میردار هریجانی، موتر تیم شماره 15 از دانشگاه علامه طباطبائی.

 جایزه روح مسابقات: تیم شماره52از دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی. شامل: مرضیه هاشمی، فائزه عبدولی، حسین شفیعیون

 


نظر شما :