دکتر سلیمی: بسیج اساتید فعالیت‌های جدی و نقش‌آفرینی‌های مهمی در دانشگاه ایفا کرده است

۲۰ آبان ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۰۳۰۳ خبر روز
تعداد بازدید:۳۰۱۷
طی مراسمی با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه و جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه، مسئول بسیج اساتید تهران بزرگ، مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی معرفی و منصوب شد.
دکتر سلیمی: بسیج اساتید فعالیت‌های جدی و نقش‌آفرینی‌های مهمی در دانشگاه ایفا کرده است
   
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم که اتاق جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات و خدمات دکتر عبدالله معتمدی در مدت مسئولیت ایشان در بسیج اساتید دانشگاه، دکتر مهدی واحدی عضو هیات علمی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی به عنوان مسئول جدید بسیج اساتید معرفی گردید.
در این مراسم دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه در سخنانی با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیج اساتید در دانشگاه گفت: خوشبختانه در این سال‌ها نه‌تنها این نهاد و تشکل به وجود آمد، بلکه فعالیت‌های جدی و نقش‌آفرینی‌های مهمی در زمینه‌های مختلف در دانشگاه ایفا کرده است. او بابیان این‌که آغاز به کار بسیج اساتید در دانشگاه علامه طباطبائی از حدود 6 سال پیش با رویکرد بسیار مثبت استادان مواجه شد، گفت: در آغاز این فعالیت حدود 440 عضو هیات علمی داشتیم که از این تعداد140 نفر از استادان به این تشکل ملحق شدند و فعالیت‌های بسیار مثبت و دامنه‌داری را آغاز کردند، به طوری که تشکیل حلقه‌های اندیشه، جلسات نقد، کانون‌های تفکر و پیگیری مطالبات مختلف گسترش پیدا کرد.
رئیس دانشگاه در ادامه با تقدیر از تلاش‌های دکتر عبدالله معتمدی در مسئولیت رئیس بسیج استادان دانشگاه گفت: عملکرد این نهاد با زحمات و کوشش‌های دکتر معتمدی و قبل از آن دکتر حسن ملکی که هر دو از شخصیت‌های علمی و اخلاقی و با مقبولیت در بین استادان هستند، به‌گونه‌ای بود که ذهنیت مثبتی در مدیریت و در جامعه استادان دانشگاه به این نهاد ایجاد شد. او در ادامه با اشاره به اهداف والای بسیج گفت: نکته‌ای که برای ما مهم است این‌که بسیج به عنوان یک نهاد انقلابی فراجناحی، پیگیر نگرش‌های یک جناح سیاسی خاص نباشد و البته از ارزش‌ها، اندیشه‌ها و مواضع بنیادین خود نیز پاسداری و با جدیت این اهداف را دنبال نمایند، که خوشبختانه در این سال‌ها این مهم در بسیج تداوم داشته است. او اضافه کرد: این شأنیت و بزرگ‌منشی، نگاه سازنده و فراجناحی سبب شد که در مورد این تشکل به عنوان یک تشکل متفاوت قضاوت نشود. رئیس دانشگاه با اعلام حمایت و همراهی با بسیج اساتید دانشگاه تأکید کرد: علیرغم تمام محدودیت‌ها و مشکلات سعی کردیم تا امکانات لازم را برای فعالیت‌های موردنیاز این تشکل فراهم نماییم و انشاالله برکات این را از این پس نیاز شاهد خواهیم بود.
دکتر سلیمی در ادامه اظهار امیدواری کرد: امیدوارم با حضور دکتر واحدی خلأ حضور دکتر معتمدی که از استادان پیشکسوت با شخصیت علمی، متانت و اخلاق‌مداری هستند را احساس ننموده و بتوانیم با حفظ جایگاه رفیع دوره گذشته، باانگیزه، برنامه‌ریزی و نشاط جوانی ایشان، دور جدیدی از برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیج را داشته باشیم. او تصریح کرد: خود را بخش و همراه بسیج می‌دانیم و امیدواریم که این دوره نیز دوره درخشانی از فعالیت‌های این نهاد باشد و این جایگاه را رفیع‌تر از گذشته ارتقا دهیم.
 
 در ادامه این مراسم، جلیل دارا، رئیس بسیج اساتید تهران بزرگ نیز در سخنانی با اشاره به رویکرد جدید فعالیت بسیج اساتید گفت: بسیج اساتید با نگاه تحولی در سیاست‌ها به نقش اثرگذار دانشگاه و نخبگان آن در حل مسائل اجتماع توجه ویژه و جدی را دنبال می‌نماید. او تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و به فراخور ویژگی بسیج اساتید که یک شبکه عظیم جمعیتی است، باید وارد رویکرد حل مسائل جامعه شد و اتخاذ این رویکرد افتخاری است که با دسترسی به محصول و رسیدن به نتیجه که همان حل مسائل خواهد بود، ارزشمند است.
در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری اقدم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و نیز دکتر معتمدی سخنانی را در خصوص جایگاه بسیج اساتید و نقش فعالیت‌های آن در دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی و نیز ظرفیت‌های بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی در حل مسائل و مشکلات حوزه علوم انسانی کشور بیان داشتند.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌های دکتر معتمدی تقدیر و حکم مسئولیت دکتر واحدی به ایشان ابلاغ شد. 

نظر شما :