دکتر جلال دهقانی فیروزآبادی به سمت معاون پژوهشی دانشگاه منصوب شد

۱۸ آبان ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۰۲۷۳ خبر روز
تعداد بازدید:۳۷۵۱
طی حکی از سوی دکتر حسین سیلمی رئیس دانشگاه، دکتر جلال دهقانی فیروزآبادی به سمت معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی منصوب شد.
دکتر جلال دهقانی فیروزآبادی به سمت معاون پژوهشی دانشگاه منصوب شد

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سلیمی رئیس دانشگاه صبح امروز با حضور در جلسه شورای پژوهشی دانشگاه، ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های دکتر امیر زند مقدم در مدت سرپرستی معاونت پژوهشی، دکتر جلال دهقانی فیروزآبادی را به سمت معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی معرفی کرد.

رئیس دانشگاه در سخنانی با اشاره به فعالیت های انجام شده در دوره مدیریت خود در دانشگاه گفت: در این مدت دستاوردها و توفیقاتی را در حوزه نیروی انسانی داشته ایم که بخشی برنامه ریزی شده و بخش دیگر با برنامه قبلی نبوده است. او در این خصوص افزود: در این سال ها 215 عضو هیات علمی به دانشگاه اضافه شده است که بسیاری از آن ها از ارکان مدیریتی دانشگاه هستند. همچنین تعداد اعضای هیات علمی خانم از 70 نفر به 107 نفر افزایش داشته است که به لحاظ جایگاه آموزشی و معرفتی جایگاه رفیعی در دانشگاه دارند.

بدنه دانشگاه دریافته است که یک سرمایه انسانی، اجرایی و علمی جدید دارد

دکتر سلیمی با بیان این که آن چیزی که برجسته است پیدا کردن شخصیت های علمی و اجرایی جوان است که شاید در دوره پیش مدیریتی خیلی در وسعت کلان دانشگاه مطرح نشده بودند گفت: امروز بدنه دانشگاه دریافته است که یک سرمایه انسانی، اجرایی و علمی جدید دارد و برای انتخای مدیران خود با آن بحران همیشگی مواجه نیست. او در این خصوص افزود: شخصیت های جوان و توان مندی که سرمایه های جدید در بدنه دانشگاه هستند و از هر امکانات مادی برای ما ارزشمندتر هستند و معتقدم همچون جواهراتی هستند که آینده دانشگاه را تامین خواهند کرد. او اضافه کرد: دکتر زند مقدم یکی از این مصادیق و ذخیره های دانشگاه است که در طی این دوره با مسئولیت های اجرایی درحوزه معاونت پژوهشی چه در بخش همکاری با امور بین الملل، مسئولیت در بخش انتشارات و در مدت تصدی سرپرستی معاونت پژوهشی این ادعا را ثابت نمود.

دکتر سلیمی ضمن تقدیر از قبول مسئولیت دکتر زند مقدم در دوره گذار برای انتخاب معاون پژوهشی بیان داشت: پذیرش مسئولیت ایشان حاکی از توانایی های اجرایی، درک شرایط دانشگاه در کنار شخصیت علمی برجسته ایشان دارد و اثبات کرد که ایشان هرگونه همکاری را برای تامین منافع دانشگاه خواهند داشت. او تصریح کرد: دکتر زند مقدم بی گمان یکی از ارکان معاونت پژوهشی دانشگاه و معتمدین دانشگاه هستند و لازم است از زحمات و تلاش های ایشان تقدیر نمایم.

در ادامه، رئیس دانشگاه با معرفی دکتر جلال دهقانی فیروز آبادی به عنوان معاون پژوهشی دانشگاه گفت: دغدغه ام یافتن فردی بود که در کنار جایگاه علمی، مقبولیت اجتماعی، شناخت دقیق از مسائل پژوهشی دانشگاه، جامعه و دستگاه های اجرایی داشته باشد و انگیزه و توانایی لازم را نیز در کنار این ویژگی ها داشته باشد. او گفت: دکتر دهقانی استاد تمام گروه آموزشی روابط بین الملل، جزو اولین استادانی است که نظریه ثبت شده دارد، کتاب های مختلف در حوزه تخصصی خود دارد که نه تنها به عنوان مرجع برای این حوزه بلکه برای سایر رشته ها نیز محل رجوع است، همچنین عضویت در شورای یونسکو، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای تحول علوم انسانی، عضویت در هیات ممیزه دانشگاه و با سوابق مختلف علمی و مدیریتی از دیگر موراد کارنامه موفق کاری ایشان است و خوشبختانه به حوزه مباحث و مسائل حوزه پژوهشی نیز اشراف دارند.

او ضمن تشکر از قبول مسئولیت دکتر دهقانی فیروزآبادی گفت: امیدوارم با بینش و تجربه اجرایی ایشان شاهد ارتقا شاخص های پژوهشی دانشگاه باشیم و شرایطی را ایجاد نمائیم که جایگاه علوم انسانی در کشور را ارتقا دهیم.

 در ادامه دکتر امیر زند مقدم نیز در سخنانی با تشکر از حسن اعتماد رئیس دانشگاه به ایشان در ایفای مسئولیت سرپرستی معاونت پژوهشی گفت: خود را شایسته این همه تقدیر رئیس دانشگاه نمی دانم و امیدوارم که در ادامه مسیر نیز بتوانم در خدمت به دانشگاه در رسیدن به اهداف از پیش ترسیم شده مثمر ثمر واقع گردم. او از اعضای هیات علمی، اعضای شورای پژوهشی، مدیران و کارکنان حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه و حمایت ها و همراهی آنان در طی مدت مسئولیتش تشکر و تقدیر کرد.

دکتر دهقانی فیروز آبادی: دانشگاه علامه طباطبائی هویت ما است و ما قبل از هر چیزی به دانشگاه تعلق داریم

سپس دکتر دهقانی فیروزآبادی نیز با تشکر از حسن ظن و اعتماد رئیس دانشگاه گفت: خوشحالم که بعد از سال ها، مجددا توفیق خدمت به دانشگاه خودمان را دارم. معتقدم که دانشگاه علامه طباطبائی هویت ما است و ما قبل از هر چیزی به دانشگاه تعلق داریم. او گفت: انشاالله با استفاده از نظرات و دیدگاه های استادان ارجمند چه در شورای پژوهشی و چه در سطح دانشکده ها از طرح ها، ایده ها و برنامه های آنان به نحو احسن استفاده نمائیم.

او در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه پژوهش در دانشگاه بیان داشت: پژوهش بخشی از تابلو بیرونی دانشگاه و حلقه وصل دانشگاه با حوزه اجرا و اجتماع و مسائل کشور است. او در پایان تصریح کرد : به امید این‌که بتوانیم با حفظ دستاوردها و تلاش معاونان قبلی و با نیروهای کارآمدی در حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه، بتوانیم به حل مسائل پژوهشی دانشگاه و درنهایت مسائل و معضلات کشور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی کمک نماییم و مطالبات موردنظر رئیس دانشگاه و نیز مطالبات عمومی را برآورده نماییم.

دکتر سلیمی در پایان با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌ها و خدمات دکتر زند مقدم تقدیر کرد و حکم مسئولیت دکتر دهقانی فیروزآبادی را به ایشان ابلاغ کرد.

   

 


نظر شما :