تأکید بر هم‌افزایی و تعاملات سازنده میان سازمان بازرسی و دانشگاه‌های کشور

۱۳ آبان ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۰۲۴۹ خبر روز
تعداد بازدید:۲۲۳۱
نخستین نشست شورای مدیران حقوقی دانشگاه های منطقه یک با حضور نمایندگان محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان بازرسی کل کشور 12 آبان ماه جاری در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
تأکید بر هم‌افزایی و تعاملات سازنده میان سازمان بازرسی و دانشگاه‌های کشور

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نخستین نشست شورای مدیران حقوقی دانشگاههای منطقه یک با حضور نمایندگان محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان بازرسی کل کشور جهت بررسی نامه سازمان بازرسی در خصوص اختیارات هیأت های امنای دانشگاهها برگزار شد. در این نشست که به همت و میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی و تدبیر دکتر حسن محسنی، دبیر شورای مدیران حقوقی دانشگاه های منطقه یک و تأکید و توصیه و پیگیری سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، دکتر حمید رضا علومی یزدی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرکل حقوقی دفتر حقوقی و دبیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت عتف، بازرسان محترم سازمان بازرسی و مسئولین و مدیران دفاتر و ادارات حقوقی دانشگاه های  منطقه یک کشور برگزار شد، مباحث و گفتگو هایی در خصوص هم افزایی و تعامل سازنده میان دانشگاه های منطقه یک و سازمان بازرسی کشور صورت گرفت.

  دکتر علومی یزدی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، در سخنانی ضمن تأکید بر فصل الخطاب بودن قانون و رعایت همه جانبه قوانین و مقررات کشور با حفظ استقلال و شأن علمی دانشگاهها، بر همکاری فراگیر مسئولین دانشگاهها با سازمان بازرسی کل کشور در تحقق و پیشبرد اهداف نظارتی این سازمان نکاتی را بیان نمود.

 در ادامه بازرسان و مسئولان سازمان بازرسی حاضر در این نشست نیز در سخنانی ضمن بیان این نکته که رعایت اصل حاکمیت قانون در دانشگاهها به مراتب از سایر نهادهای تحت نظارت بیشتر است بیان داشتند:  این مهم به منظورآگاهی و آشنایی هر چه بیشتر مسئولین دانشگاهها از جمله اعضای هیأت امنا با موازین قانونی است. آنان با تاکید بر اصل پیشگیری تأکید بیان داشتند: سیاست کلی سازمان بازرسی مبتنی بر دستگیری به جای مچ گیری و حل مسائل از رهگذر توصیه، ارشاد و تذکر به جای ارجاع پرونده به محاکم و مراجع شبه قضایی است و برگزاری چنین جلسات دوستانه، تعاملی و در عین حال، تخصصی به سازمان بازرسی در انجام وظایف قانونی کمک شایانی می نماید. چنانکه این مهم در نامه سازمان بازرسی به دانشگاهها نیز، مورد تأکید قرار گرفته بود.

در پایان این نشست، مقرر شد کارگروههای تخصصی حقوقی چندگانه تعیین گردد تا این کارگروها با همراهی نمایندگان و بازرسان سازمان بازرسی  پس از برگزاری چندین جلسه و بحث و تبادل نظر تخصصی، گزارش مکتوبی در اختیار معاون حقوقی و امور مجلس وزارت عتف به منظور ارائه پاسخ جامع به سازمان محترم بازرسی کل کشور قرار گیرد.

لازم به ذکر است مدیران حقوقی دانشگاه‌های علامه طباطبائی، تهران، بهشتی، تربیت مدرس، صنعتی شریف، صنعتی خواجه نصیر، خوارزمی، الزهرا، فنی و حرفه‌ای، جامع علمی کاربردی، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، پژوهشگاه ژنتیک، هنر و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در این نشست حضور داشتند.

 

 


نظر شما :