فراخوان مقاله کنفرانس بین المللی «هزاره خیام»

۲۲ مهر ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۰۰۸۶ خبر روز
تعداد بازدید:۱۹۷۱
کنفرانس بین المللی «هزاره خیام» از سوی مرکز خیام متعلق به دانشگاه علامه طباطبائی و با همکاری دانشگاه های نبریخا و کمپلوتنسه اسپانیا 27 و 28 بهمن سال جاری برگزار می شود.
فراخوان مقاله کنفرانس بین المللی «هزاره خیام»
دکتر نجمه شبیری مدیر گروه آموزشی زبان اسپانیایی و رئیس این کنفرانس در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه ضمن اعلام این خبر گفت: این کنفرانس بین المللی با پیشنهاد دانشگاه علامه طباطبائی و در راستای نام گذاری سال جاری با نام هزار خیام از سوی مرکز فرهنگ ایرانی و زبان فارسی «خیام» در اسپانیا که زیر نظر دانشگاه علامه طباطبائی در دانشگاه نبریخا راه اندازی شده است، برگزار خواهد شد.
او با اشاره به گسترش و توسعه همکاری ها در قالب تفاهم نامه های همکاری متقابل میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه های اسپانیا افزود: این کنفرانس علمی بین المللی به دنبال راه اندازی مرکز فرهنگ ایرانی و زبان فارسی «خیام» در دانشگاه نبریخا که زیر نظر دانشگاه علامه طباطبائی فعالیت می نماید با هدف معرفی فرهنگ ایرانی و دانشمندان نامی آن و بررسی ابعاد مختلف شخصیت علمی این دانشمند ایرانی در سطح بین المللی تدارک دیده شده است.
دکتر شبیری بابیان محورهای همایش اضافه کرد: خیام در کشورهای مختلف جهان، وجوه مختلف شخصیت خیام، رباعیات مستند خیام، چهره خیام در شرق و غرب، ترجمه پذیری رباعیات خیام، خیام و حکمت، خیام و نجوم، خیام و ریاضی، خیام و شعر، خیام و عرفان ازجمله محورهای موردبررسی این کنفرانس دوروزه با حضور استادان، صاحب‌نظران و شخصیت‌های علمی و فرهنگی بین‌المللی خواهد بود.
او در خصوص زمان برگزاری کنفرانس گفت: این کنفرانس به مدت دو روز، 27 بهمن در دانشگاه نبریخا و 28 بهمن در دانشگاه کمپلوتنسه برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است مرکز فرهنگ ایرانی و زبان فارسی خیام اولین مرکز آموزش زبان فارسی‌ است که دریکی‌ از دانشگاه‌های اسپانیا دایر شده است و با توجه به مسئولیت دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان هماهنگ‌کننده روابط دانشگاهی ایران و اسپانیا این مرکز زیر نظر دانشگاه علامه طباطبائی فعالیت می‌نماید.

نظر شما :