همایش بین المللی «یکجانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل»29 مهرماه جاری در دانشگاه علامه برگزار می شود

۲۲ مهر ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۰۰۸۴ خبر روز
تعداد بازدید:۲۲۶۶
همایش بین‌المللی یکجانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل با حضور شخصیت های علمی و اجرایی داخلی و بین المللی دوشنبه 29 مهر ماه جاری در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می گردد.
همایش بین المللی «یکجانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل»29 مهرماه جاری در دانشگاه علامه برگزار می شود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این همایش با هدف بررسی ابعاد مختلف موضوع یک جانبه گرایی در مسائل مختلف بین المللی، با مشارکت و کمک جامعه فرهیخته و فعال حقوقدانان بین‌المللی کشور و با حضور صاحبنظرانی از داخل و دیگر کشورها برگزار خواهد شد.
دکتر حمیدرضا علومی یزدی، دبیر علمی این همایش بین المللی با توجه به این که برگزاری این همایش فرصتی بی‌بدیل برای بحث، تبادل نظر و ارائه راهکارهایی در این خصوص خواهد بود، گفت:  این همایش به دنبال تبیین حد و مرزهای چالش یکجانبه‌گرایی در برابر موضوعات متعدد حقوق بین‌الملل همچون حقوق بین‌الملل محیط زیست، حقوق بشر، صلح و امنیت بین‌المللی، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی، حل و فصل اختلافات و… است. 
دبیر علمی این همایش با تاکید بر ضرورت و نیاز بیش از پیش دنیای کنونی بر وفاق، اجماع و قاعده‌مندی و قانون‌گرایی برای اداره و تداوم نظم و امنیت و برابری بیان داشت: دنیای کنونی با یکجانبه‌گرایی‌های افراطی در تئوری و عمل مواجه است که کارکرد و موضوعیت حقوق بین‌الملل را با چالش‌های گریزناپذیری مواجه ساخته است. او افزود: در این همایش بین المللی ابعاد مختلف یکجانبه گرایی در حقوق بین الملل از جمله در حوزه محیط زیست، حقوق بشر بین الملل، صلح و امنیت بین المللی، سازمان های بین المللی، حل و فصل اختلافات بین المللی و نیز آثار اقدامات یکجانبه آمریکا بر حقوق بین الملل، مسئولیت بین المللی دولت ها در همراهی با موارد نفی حقوق بین الملل، تعهد به عدم شناسایی آثار اقدامات یک جانبه آمریکا در نطام بین الملل و همچنین آثار سرزمینی تحریم های یکجانبه با حضور اندیشمندان و صاحبنظران این حوزه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 
 

نظر شما :