دیدار استادان دانشگاه علامه طباطبائی با معاون امور ادیان وزارت فرهنگ رومانی

۲۴ مهر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۴۰۶ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۶۳۰
دو عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی در همراهی با هیات گفت وگوهای دینی جمهوری اسلامی ایران با معاون امور ادیان وزیر فرهنگ رومانی در بخارست دیدار نمودند.
دیدار استادان دانشگاه علامه طباطبائی با معاون امور ادیان وزارت فرهنگ رومانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، دکتر علی‌اصغر مصلح و دکتر هادی آجیلی از اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی، در سفری که در قالب هیات گفت وگوهای دینی جمهوری اسلامی ایران به کشور رومانی داشتند با ویکتور اوپاسکی معاون امور ادیان وزیر فرهنگ رومانی دیدار نمودند و در زمینه فعالیت‌های بین ادیانی به گفت‌و‌گو پرداختند.

ویکتور اوپاسکی در این نشست با اشاره به توسعه فعالیت‌های بین ادیانی رومانی پس از انقلاب سال 1989 گفت: از حدود 160 سال قبل معاونت امور ادیان در این کشور تاسیس شده است اما در گذشته نقش این نهاد نظارت و کنترل بر اقلیت های دینی بوده است، اما پس از انقلاب وضعیت کاملا عوض شده و رومانی متعهد به روند دمکراسی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس هیات ایرانی با ابراز خشنودی از برگزاری چهار  دور نشست گفت وگوهای بین اسلام و مسیحیت در جمهوری اسلامی ایران و رومانی اظهار امیدواری نمود تا از این طریق الگویی برای همزیستی میان پیروان ادیان برای مناطق مختلف جهان ارائه شود. او افزود: با توجه به مشکلات جوامع بشری اعم از گسترش نزاع ها و درگیری ها در مناطق مختلف، بیش از پیش رهبران دینی وظیفه مقابله با این چالش ها را برعهده دارند و باید برای کاهش منازعات و رنجی که بشریت از افراط گرایی می برد، چاره جویی کرد. او تصریح کرد: افراط گرایی و خشونت اختصاص به یک منطقه ندارد و موجب توسعه نزاع ها در مناطق مختلف می شود. 

همچنین در این دیدار آمادگی دانشگاه علامه طباطبائی و جامعه المصطفی (ص) برای گسترش همکاری های دینی، علمی و پژوهشی با طرف رومانیایی اعلام شد.


نظر شما :