برگزاری سومین گردهمایی «سفیران خدمت» و تقدیر از برترین‌های همیار دانشجو در دانشگاه علامه‌طباطبائی

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۵۵ کد : ۲۵۸۶۱ خبر روز
تعداد بازدید:۵۷۸
سومین گردهمایی سفیران خدمت در بخش‌های مختلف دانشگاه علامه‌طباطبائی در سالن همایش‌های دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی برگزار و از برترین‌های همیار دانشجویی این دانشگاه تقدیر شد.
برگزاری سومین گردهمایی «سفیران خدمت» و تقدیر از برترین‌های همیار دانشجو در دانشگاه علامه‌طباطبائی

به گزارش روابط عمومی، سومین گردهمایی سفیران خدمت در بخش‌های معاونت دانشجویی، معاونت پژوهشی، معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت آموزشی، دانشکده‌ها، جهاد دانشگاهی و ... دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور دکتر ابراهیم نعیمی، معاون امور دانشجویان داخل وزرات علوم، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی، دکتر محمدعلی اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی، جمعی از مدیران و روسای دانشکده‌ها و دانشجویان، به همت معاونت دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی، چهارشنبه 9 خردادماه 1403 در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی برگزار و از برترین‌های همیار دانشجویی این دانشگاه تقدیر شد.
دکتر معتمدی در این گردهمایی ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان، گفت: همیاران دانشجو، کمک زیادی به ما می‌کنند که اینکار بسیار ارزشمند است. همیاران، مسائل و مشکلات دانشجویان را به دلیل دانشجو بودن، زودتر تشخیص می‌دهند و مسئولیت‌پذیر هستند و ما باید از این ظرفیت ویژه استفاده کنیم.
وی ادامه داد: دانشجویان باید بدانند برای اینکه انسان بتواند در زندگی توفیقاتی را داشته باشد، نیاز به زحمت و فعالیت دارد. کسانی که در موقعیت‌های جدید، داوطلب هستند و تن به کار می‌دهند، رشد می‌کنند. شرط موفقیت در اجتماع فقط تحصیل نیست بلکه فهم روابط اجتماعی و برقراری ارتباط نیز بسیار مهم است. اینکه قدرت فهم دیگران را داشته باشیم، یک مرحله از رشدیافتگی است.

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با قدردانی از دانشجویان ورزشی و افتخارآفرین، گفت: یکی از مشکلات فرهنگی ما این است که کم‌تحرک هستیم و اهمیت ورزش را به خوبی متوجه نمی‌شویم در صورتی که ورزش کردن مانند غذا خوردن، بخش مهمی از سلامت ما را شکل می‌دهد.
وی گفت: اینکه می‌بینیم دانشجویان ما در مسابقات مختلف مدال‌آور هستند، احساس افتخار می‌کنیم. امیدوارم شما برای دوستان خود الگو باشید.
در ادامه این گردهمایی دکتر واحدی نیز گفت: این رویداد، افتخار دانشگاه علامه‌طباطبائی است. ما امروز به همت مدیران توانا و جامعه ورزشی پر تلاش، هم از لحاظ کمی هم از لحاظ کیفی و دستیابی به مدال‌های مختلف، جایگاه بسیار خوبی را به دست آورده‌ایم و افق روشنی پیش‌روی ما قرار دارد.
وی درباره همیاران دانشجویی افزود: حدود 200 نفر از دانشجویان در قسمت‌های مختلف دانشگاه برای تسهیل و تسریع امور مختلف آموزشی، پژوهشی، اداری، رفاهی و فرهنگی به عنوان همیار فعالیت می‌کنند. در ترم پیش نیز، تعداد 221 همیار دانشجو داشتیم که از این تعداد 32 نفر در دانشکده‌ها،60 نفر در معاونت‌ها و واحدهای ستادی و 129 نفر در خانه‌های دانشجویی به ما در انجام امور یاری رساندند.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی با اشاره به معرفی و تقدیر از برترین سفیران خدمت در دوسال اخیر، اظهار کرد: افراد برتر که از آن‌ها تقدیر می‌شود، طی یک فرایند داوری انتخاب شده‌اند. این فرایند از اسفند ماه در معاونت دانشجویی  شروع و فراخوان  آن از ابتدای سال اعلام  شد. فرم‌های ارزیابی به ناظران همیاران ارسال شد و 60 نفر به مرحله داوری راه پیدا کردند و در نهایت 14 همیار برتر و یک همیار برتر در بخش  خلاقیت و ایده‌پردازی انتخاب شدند.
وی ادامه داد: در بخش ورزشی نیز ما در چهار بخش جهانی، کشوری، منطقه‌ای و درون دانشگاهی دانشجویان پر افتخار داشتیم و شاهد افتخار آفرینی دختران در بخش‌های مختلف بودیم.
دکتر نعیمی نیز در سومین گردهمایی سفیران خدمت گفت: دانشگاه یک کشور کوچک است که ابعاد و مختصات بزرگی دارد و ضرورت دارد حوزه‌های مختلف اداری، علمی و عملکردی در جای خود به درستی کار کند.نسبت دانشجو به استاد در حالت ایده‌آل، به ازای بیست دانشجو یک عضو هیئت علمی باید باشد که البته در همه جا به شکل ایده‌آل نیست. نسبت دانشجو به کارمند باید دوبرابر نسبت دانشجو به استاد باشد. در مواردی که این نسبت کم است باید از ظرفیت دانشجویان در قالب همیاران استفاده کرد. 
وی افزود: ما در دانشگاه دو نوع  فعالیت دانشجویی داریم. فعالیت داوطلبانه و همیار دانشجو که در این نوع فعالیت، نیاز دانشگاه تأمین می‌شود. در بخش‌هایی از دانشگاه نیازهایی وجود دارد که ظرفیت دانشگاه پاسخگو نیست در نتیجه با کمک همیاران دانشجو آن نیازها برآورده می‌شود.

معاون امور دانشجویان داخل وزرات علوم در ادامه به مزیت حضور دانشجویان در قالب همیاران دانشجو در بخش‌های مختلف دانشگاه اشاره کرد و گفت: از فایده‌های همیار دانشجو بودن می‌توان به فرصت رشد همه‌جانبه، کسب تجربه، فرصت انجام کارگروهی و مکاتبات اداری، فرصت تعامل نزدیک با مدیران دانشگاه اشاره کرد.
وی بیان کرد: اتظار داریم دانشجویان کاری که انجام می‌دهند با انگیزه باشد. همیاران دانشجو خود را به جای افرادی که انتظار خدمت از آن‌ها دارند، قرار دهند. سفیر خدمت باید سفیر سلامت نیز باشد و به دیگران نیز کمک کند. ایده‌های خلاقانه را به ما برساند، صبور باشد و مشکلات را به مسئولان انتقال دهد.
در پایان این مراسم برگزیدگان سفیران خدمت در حوزه‌های مختلف دانشگاه معرفی و تقدیر شدند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی سفیران خدمت همیاران معاونت دانشجویی


نظر شما :