نشست معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه‌طباطبائی با کارکنان علمی و اداری برگزار شد

۲۵ شهریور ۱۴۰۲ | ۲۳:۰۰ کد : ۲۲۷۵۵ خبر روز
تعداد بازدید:۱۱۲۸
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه‌طباطبائی در نشستی صمیمی با کارکنان علمی و اداری گفت: تعالی هر مجموعه، فقط با همدلی و رایزنی اتفاق می‌افتد. گفت‌و‌گو و در میان گذاشتن نظرات و شنیدن انتقادات، مسیر روشنی را برای تعالی و ترقی به روی مجموعه ما باز می‌کند.
نشست معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه‌طباطبائی با کارکنان علمی و اداری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، نشست صمیمی دکتر عباسعلی وفائی، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه‌طباطبائی و مدیران این معاونت، با اعضای هیئت علمی و یاوران علمی(کارکنان) دانشگاه، با هدف اطلاع‌رسانی برنامه‌های معاونت توسعه و مدیریت منابع و همچنین شنیدن نظرها، انتقادها و دریافت پیشنهادهای کارکنان علمی و اداری دانشگاه،‌ در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.
دکتر وفایی در ابتدای این نشست با قدردانی از حضور کارکنان و اعضای هیئت علمی، گفت: همه ما اعضای یک خانواده علمی به نام دانشگاه علامه‌طباطبائی هستیم و همانگونه که در خانواده‌ها ثمره گفت‌و‌گو، وفاق و همدلی و کارایی بیشتر است، گفت‌و‌گو و در میان گذاشتن نظرات و شنیدن انتقادات در دانشگاه نیز مسیر روشنی را برای تعالی و ترقی، به روی مجموعه ما باز می‌کند. اعتقاد دارم که تعالی هر مجموعه، فقط با همدلی و رایزنی اتفاق می‌افتد.
وی بیان کرد: مسئولیت از ریشه سوال است و به همین دلیل فرد خدمتگزار را مسئول می نامند و خدمتگزار باید در برابر کسانی که به آنها خدمت می‌کند، پاسخگوی اعمال و کارهای خود باشد. ما باید به صورت شفاف عملکرد خود را در ترازوی نقد همکاران قرار دهیم. بنابراین تلاش می‌کنیم هر سه ماه، نشستی برگزار کنیم و عملکرد خود را در ترازوی نقد اندیشه و افکار کارکنان و اعضای هیئت علمی قرار دهیم.
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: این معاونت، مجموعه‌ای است که پشتیبان معاونت‌ها و قسمت‌های دیگر دانشگاه است. هنر مدیر از تدبیر برمی‌خیزد تا مشکلات را حل کند. اگر نیروی محرکه دانشگاه که این معاونت است، توان و تدبیر اجرایی و نیروی کافی برای وفاق و همدلی و کارایی نداشته باشد، بدون شک این ناتوانی به دیگر قسمت‌ها هم سرایت پیدا می‌کند. به همین جهت ما بر آن هستیم که شفاف، روشن و با وقت کافی در خدمت مجموعه دانشگاه باشیم.
وی ادامه داد: معاونت توسعه و مدیریت منابع با همه توان در کنار کارکنان و اعضای هیئت علمی است و همه حرف‌های آنها را می‌شنود. ما با آگاهی و هدفمند گام بر می‌داریم و تا جایی که مقررات اجازه می‌دهد، تسهیل‌گری می‌کنیم. توجه ما به همه قسمت‌ها بر اساس انجام کار، توانایی، صرف وقت و حل مشکلات است.
دکتر وفایی با بیان اینکه این گونه جلسات هر چه قوی برگزار شود، ساز و برگ مجموعه مدیران را برای حرکت بیشتر می‌کند، افزود: نظرات شما مشخص می‌کند که عملکرد ما در گذشته چگونه بوده است و باعث می‌شود یک مسیر روشن را برای آینده ترسیم کنیم. پیشنهادات شما کمک کننده است تا جلسه‌های ما سازنده باشد.
وی با اشاره به گشایش مالی ایجاد شده در دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، گشایش مالی خوبی برای دانشگاه به وجود آمد و ما تلاش می‌کنیم که تا ابتدای مهرماه هیچ بدهی مالی نداشته باشیم. همچنین در تلاش هستیم برنامه‌های رفاهی شایسته همکاران همچون راه‌اندازی فروشگاه و رستوران کارمندان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسانیم.
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه‌طباطبائی با ضروری دانستن وجود نظم در انجام کارها، گفت: نظم در معاونت اداری و مالی حرف اول را می زند؛ اگر نظم اداری و مالی نداشته باشیم به طور قطع کارهای ما به نتیجه نخواهد رسید. کارکنان امور مالی باید با نظم بیشتری کار کنند. من از همکاران خود خواسته‌ام که فرایند کاری خود را تعریف کنند. به طور مثال اگر قرار است حکمی صادر و یا کاری انجام شود، زمان آن مشخص باشد تا بتوانیم در صورت انجام نشدن کار در زمان مشخص شده، مطالبه‌گری کنیم. کارکنان بخش‌های دیگر هم باید اینگونه باشند. 
وی در پایان سخنان خود گفت: تلاش می‌کنیم با وفاق و همدلی که در هیئت رئیسه و خانواده بزرگ دانشگاه علامه‌طباطبائی وجود دارد،‌ دانشگاه را به جایگاه خود سوق دهیم و تنها دانشگاه علوم انسانی کشور را اعتلای بیشتری دهیم.
در ادامه جلسه نیز دکتر فرشته آزادی پرند، مدیر مرکز فناوری اطلاعات، دکتر مهدی میرزائی تبار، مدیر امور اداری، حسن آباقری، مدیر امور مالی، دکتر مرتضی خورسندی، مدیر برنامه و بودجه و تحول سازمانی و احسان کدخدایی، مدیر فنی و عمرانی دانشگاه گزارش از فعالیت‌های انجام شده در مدیریت تحت مسئولیت خود ارائه دادند.
در پایان نشست و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ، کارکنان به بیان مسائل و مشکلات موجود در حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه‌طباطبائی پرداختند و معاون توسعه و دیگر مدیران این معاونت، به پرسش‌های مطرح شده از سوی کارکنان پاسخ دادند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی معاونت توسعه و مدیریت منابع نشست کارکنان علمی و اداری


نظر شما :