به مناسبت هفته سرآمدی آموزش برگزار شد؛

نشست هم اندیشی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده ها

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۳:۲۹ کد : ۲۱۵۶۵ خبر روز
تعداد بازدید:۷۴۹
نشست هم اندیشی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده ها، به مناسبت هفته سرآمدی آموزش، در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه برگزار شد.
نشست هم اندیشی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده ها

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به مناسبت هفته سرآمدی آموزش با حضور در جمع مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده ها و با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، گفت: بزرگداشت مقام استاد، بزرگداشت مقام علم است. علمی که در فرهنگ اسلامی ما تعریف متفاوتی از تعاریف متداول در کتاب ها دارد. علم نور است؛ نوری که باعث روشنی چشم، فهم و درایت می شود. امیدوارم خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم معلمانی باشیم که در جهت آرمان های انقلاب اسلامی حرکت می کنند.
وی بیان کرد: مدیران گروه ها به واسطه کاری که باید برای دانشجو و دانشگاه انجام دهند، مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دارند چرا که جایگاه گروه باید به حدی برسد تا بتوان در آن مشکلات دانشجویان، استادان و کارکنان را بر طرف کرد.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه دانشگاه علامه طباطبائی ظرفیت استادی ارزشمندی دارد که بسیار پاسداشتنی و قابل احترام است، افزود: یکی از وظایف مدیران گروه این است که گروه را به سمت حفظ حرمت استادان هدایت کند، مسیر گفت و گو در خصوص وظایف مختلف را هموار ولی در عین حال به حفظ شان و منزلت استادان کمک کند. مدیران در قبال مجموعه ای که مدیر آن هستند مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف گروه های آموزشی، تکریم دانشجو و ایجاد عزت نفس و هویت در دانشجو است، اظهار کرد: باید کاری کنیم که انگیزه تحصیلی دانشجو بیشتر شود و نظام اعتقادی،‌ فکری و ارزشی اش در جهت رشد حرکت کند. تحقق این امر نیاز به گفت و گو دارد.
دکتر معتمدی با بیان اینکه ظرفیت تغییر در درون دانشگاه وجود دارد، افزود: ساز و کارهای دانشگاه برای عملی کردن تصمیم های گرفته شده، ‌به اندازه کافی کمک کننده است. بنابراین باید مسائل و مشکلات را تشخیص دهیم و تلاش کنیم با پیدا کردن راه حل، آن مشکلات را برطرف کنیم.

در پایان نشست از مدیران گروه های آموزشی برگزیده با اهدای لوح تقدیر شد.


 

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی گروه دانشجو مدیران طباطبائی علامه طباطبائی مشکلات


نظر شما :