رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در نخستین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی مطرح کرد:

جایگاه انقلاب اسلامی ایران در قلب و ذهن میلیون ها انسان نفوذ کرده است

۲۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۲۱ کد : ۲۰۷۴۵ خبر روز
تعداد بازدید:۱۱۴۲
مراسم تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
جایگاه انقلاب اسلامی ایران در قلب و ذهن میلیون ها انسان نفوذ کرده است

به گزارش روابط عمومی، نخستین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی با حضور دکتر هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دکتر عبدالله معتمدی رئیس، دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر اردوان ارژنگ، معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، دکتر فردین تقی زاده، مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان و جمعی از مدیران و معاونان سازمان امور دانشجویان و دانشگاه، امروز 24 بهمن ماه 1401، به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
دکتر معتمدی در ابتدای این جشنواره با بیان اینکه این جشنواره، جشنواره تجلیل از ارزش ها است، گفت: ابتکار سازمان امور دانشجویان که به نام سردار شهید سلیمانی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر جایزه ملی در نظر گرفتند به طور حتم همراه با برکت خواهد بود و البته می تواند موثر باشد.
وی افزود: بزرگداشت مقام و شان ایثارگران، مجاهدان و کسانی که در راه آرمان های ملی، میهنی و دینی تلاش می کنند در همه دنیا مرسوم است. همه دنیا نسبت به کسانی که برای آرمان های ملی، دینی و فطری خود تلاش می کنند ارزش قائل است. به سبب آموزه های اسلامی و نوع نگاه دینی ما، همه بزرگانی که در راه آرمان های نظام متحمل زحمت می شوند، خانواده های شهدا و ایثارگران و کسانی که اقداماتی برای حفظ آرمان های ملی و نظام جمهوری اسلامی انجام دمی دهند بسیار ارجمند هستند و ما باید بتوانیم از فیض وجود آنها بهره مند شویم.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: شهدا و ایثارگران کسانی بودند که راه زیستن خود را به گونه ای انتخاب کردند که بتوانند برای همیشه در تاریخ جاودانه باقی بمانند. آنها انسان هایی انتخابگر بودند، آنها کسانی بودند که مسئولیت های اجتماعی و مرگ و زندگی را به خوبی درک کرده بودند. در فرهنگ اسلامی ما مرگ نحله ای از حیات انسان است. شهدا و ایثارگران با این فهم به جنگ با تباهی رفتند. این نگاه و آرمانی که شهدا به دنبال آن بودند به طور قطع باید تداوم پیدا کند.
وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: مردم با عشق پاسدار ارزش های نظام خود هستند و این نشان می دهد که جایگاه این انقلاب در قلب و ذهن میلیون ها انسان در این مملکت نفوذ کرده است و این بزرگ ترین قدرتی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.
دکتر معتمدی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران میراث زحمات مجاهدان، ایثارگران و شهدا است، افزود: این میراث، میراث عظیمی است که باید آن را پاس داشت. باید در جهت تنومند کردن این شجره تلاش کرد. انقلاب اسلامی در حالی به پیروزی رسید که انقلابیون و کسانی که رهبران انقلاب بودند تجربه حکومتداری نداشتند اما امروز پس از 44 سال این تجربه ها و الگوها بر اساس زحمات و تلاش های دلسوزان نظام فراهم شده است.. ما نظام های مختلف سیاسی، اجتماعی، تربیتی و اقتصادی را تعریف کردیم. 
وی تاکید کرد: به طور حتم کاستی ها، نقص ها و مشکلاتی داریم اما اراده محکمی برای ساختن و حفظ این نظام وجود دارد. ما باید در صحنه حضور داشته باشیم و فقط نقش کسانی را که در بیرون گود ایستاده اند و نق زنی و انتقاد می کنند، نداشته باشیم. بسیاری از کاستی هایی که وجود دارد مربوط به خودمان است. ما باید در صحنه باشیم، هر کسی در حد خود و شرایطی که دارد پای کار بیاید چرا که این انقلاب با حضور همگانی و با حضور مردم به آرمان های خود خواهد رسید.
رئس دانشگاه علامه طباطبائی با قدردانی از برگزاری جشنواره جایزه ملی سردار سلیمانی، گفت: امیدوارم بتوان با انجام چنین کارهایی از همه دانشجویان شاهد و ایثارگر ممتاز در سراسر کشور حمایت کرد تا این نسل عزیزی که یادگاران ایثارگران و شهدا هستند در زمینه های علمی و معرفتی آنچنان رشد کنند که مایه مباهات نظام جمهوری اسلامی ایران شوند. 
 

کلید واژه ها: نظام نظام جمهوری نظام جمهوری اسلامی دانشجویان امور دانشجویان سازمان امور دانشجویان دانشجویان شاهد ایثارگر دانشجویان شاهد اسلامی جمهوری اسلامی


نظر شما :