رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در نشست رؤسای دانشگاه‌های بزرگ با شهردار تهران درخواست کرد:

توجه به علوم انسانی و مکان‌یابی جهت استقرار پارک علم و فناوری دانشگاه

۲۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۱ کد : ۱۸۶۸۸ خبر روز
تعداد بازدید:۱۲۷۶
شهردار تهران در سی و ششمین نشست رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور از انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت علوم و تلاش برای حل مشکل مسکن استادان خبر داد.
توجه به علوم انسانی و مکان‌یابی جهت استقرار پارک علم و فناوری دانشگاه


به گزارش روابط عمومی، سی و ششمین نشست رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور با حضور دکتر علیرضا زاکانی، شهردار تهران، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران و رئیس اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور، دکتر سعدالله نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، دکتر رسول جلیلی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه تربیت مدرس، دکتر فریده حق بین، رئیس دانشگاه الزهرا (س)، دکتر حسین هرسیچ، رئیس دانشگاه اصفهان، دکتر حسن کریمی، رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دکتر محمد موذنی، رئیس دانشگاه شیراز، دکتر احد ضابط، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در محل تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد.
در این نشست تأمین مسکن هیئت های علمی جوان، محوری ترین موضوع جلسه با شهردار پایتخت بود که همه رؤسای دانشگاه‌های بزرگ درباره آن صحبت کردند. همچنین بیان مطالبات و انتظارات روسای دانشگاه ها از مدیریت شهری، نظام پرداخت حقوق، توجه به علوم اجتماعی و مکان‌یابی جهت استقرار پارک علم و فناوری حوزه علوم انسانی از جمله موضوعاتی بود که رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور پیرامون آنها به بیان دغدغه های خود پرداختند.
دکتر معتمدی با بیان اینکه «موضوع مسکن استادان از مشکلات جدی ماست»، از شهردار تهران درخواست کرد برای حل این مشکل تدابیر لازم اندیشیده شود. وی همچنین خطاب به شهردار تهران، خواستار توجه به علوم اجتماعی و تخصیص مکانی مناسب برای استقرار پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه علوم انسانی شد.
دکتر مقیمی، نیز خطاب به دکتر زاکانی گفت: مهمترین مسئله در زمینه تأمین مسکن اعضای هیئت علمی را مسئله زمین عنوان کرد و خواستار تسهیلات شهرداری برای تأمین مسکن استادان بویژه استادان جوان شد.
دکتر جلیلی، نیز با بیان اینکه بحث مسکن اعضای هیئت علمی جوان مسئله مهمی است، خواستار پشتیبانی مدیریت شهری از دانشگاه‌ها در این حوزه شد. همچنین کمک به ساخت خوابگاه‌های متاهلی از دیگر انتظارات رئیس دانشگاه صنعتی شریف از شهردار تهران بود.
دکتر نصیری قیداری نیز در این نشست خطاب به دکتر زاکانی عنوان کرد: چهار – پنج هکتار زمین برای احداث منزل استادان جوان اختصاص دهید تا در آینده، کمک به احداث مجتمع‌های مسکونی برای استادان جوان، یک یادگاری از دوران شهرداری شما شود.
دکتر کریمی، دکتر حق‌بین و دکتر جلیلی نیز به قدمت بالای ساختمان‌ها و بناهای این دانشگاه‌ها اشاره و بر ضرورت کمک به مقاوم‌سازی و نوسازی ساختمان‌های دانشگاهی تاکید کردند.
دکتر دانشجو با بیان اینکه دکتر زاکانی، شهرداری عالم و آگاه و دلسوز و دانش‌دوست است، خواستار پشتیبانی شهردار برای تأمین مسکن اعضای هیئت علمی جوان شد.
دکتر زاکانی در پاسخ به درخواست رؤسای دانشگاه‌های بزرگ برای تأمین مسکن استادان جوان، اظهار کرد: خود را مکلف می‌دانیم که مشکل مسکن استادان را حل کنیم و این وظیفه ماست. البته حل موضوع مسکن نه فقط برای استادان بلکه برای همه جوانان در دستور کار شهرداری است.
وی افزود: یکی از اشکالات موجود در کشور این است که هر دستگاهی بار مسئولیت را به گردن نهاد دیگری می‌اندازد اما ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم و به دیگران هم کمک می‌کنیم که به وظایف خود عمل کنند.
شهردار تهران همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت علوم خبر داد و گفت: در تفاهم‌نامه با وزارت علوم، خودمان را مکلف به حل مشکل مسکن استادان می‌دانیم.

کلید واژه ها: دکتر تهران دکتر دکتر زاکانی دانشگاه رئیس دانشگاه رؤسای دانشگاه دانشگاه بزرگ دانشگاه صنعتی رئیس رئیس دانشگاه صنعتی


نظر شما :