«نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری» ۱۸ مهر ماه در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار می‌شود

۲۸ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۵:۳۱ کد : ۲۶۵۰۶ خبر روز
تعداد بازدید:۲۱۷
«نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری» به همت دانشگاه علامه‌طباطبائی و همکاری و حمایت تعدادی از دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی، ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۳ در این دانشگاه برگزار می‌شود.
«نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری» ۱۸ مهر ماه در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی، دکتر حمیدرضا مقامی، دبیر علمی نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری از برگزاری این همایش در 18 مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: این همایش به همت دانشگاه علامه‌طباطبائی و با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علم و صنعت در پردیس مرکزی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار می‌شود.
وی درباره اهمیت برگزاری این همایش در سطح ملی گفت: هوش مصنوعی (AI) این پتانسیل را دارد که آموزش را از راه‌های مختلف همچون شخصی‌سازی تجربیات یادگیری، خودکارسازی وظایف اداری، بهبود دسترسی و ارائه بازخورد در زمان واقعی برای دانش آموزان و معلمان متحول کند.
دکتر مقامی افزود: هوش مصنوعی با ارائه بازخورد فوری به دانش‌آموزان به بهبود عملکرد آن‌ها کمک می‌کند و در عین حال به معلمان برای تنظیم راهبردهای تدریس برای بهبود نتایج یادگیری دانش آموزان یاری می‌دهد. با این حال، بسیاری از مؤسسات آموزشی در ادغام مؤثر هوش مصنوعی در شیوه‌های آموزشی خود با چالش‌هایی مواجه هستند. چالش‌ها شامل نگرانی‌های اخلاقی و هزینه بالای ابزارهای هوش مصنوعی است که بسیاری از مدارس و مؤسسات آموزشی را از پذیرش فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی در سیستم آموزشی خود باز می‌دارد. 
وی ادامه داد: برای توسعه بیشتر سیستم آموزشی، سرویس‌های اپلیکیشن موبایل، فناوری هوش مصنوعی را در برنامه‌های تلفن همراه خود ادغام کرده‌اند. اپلیکیشن‌های مختلف، سبک‌های یادگیری، نقاط قوت و ضعف دانش‌آموزان را تجزیه و تحلیل می‌کنند، بازخورد آنی را ارائه می‌دهند و یک برنامه یادگیری شخصی ایجاد می‌کنند. برنامه‌های تلفن همراه مبتنی بر هوش مصنوعی از فناوری تشخیص گفتار برای کمک به دانش‌آموزان برای بهبود مهارت‌های زبانی خود استفاده می‌کنند. از این رو، هوش مصنوعی در برنامه‌های تلفن همراه، تجربیات یادگیری شخصی، کارآمد و جذاب را به زبان آموزان ارائه می‌دهد.

دبیر علمی نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری درباره هدف‌های برگزاری نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری گفت: «آشنایی با فناوری‌های نوظهور و کاربرد آن‌ها در آموزش و یادگیری»، «شناخت چالش‌ها و قابلیت‌های فناوری‌های نوظهور در آموزش و یادگیری و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها»، «ارائه روش‌های آموزش و یادگیری متنوع با کاربرد فناوری‌های نوظهور»، «ایجاد یک محیط تعاملی و همکاری در فرایند آموزش و یادگیری» و «روش‌های سنجش و ارزشیابی مبتنی بر فناوری‌های نوظهور» از جمله اهداف مهمی است که برای این همایش در نظر گرفته شده است.
وی با اعلام اینکه تاکنون 300 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، بیان کرد: «هوش مصنوعی و آموزش پزشکی»، «هوش مصنوعی و آموزش مهندسی»، «هوش مصنوعی در تولید محتوا و طراحی آموزشی»، «هوش مصنوعی و آموزش ویژه»، «هوش مصنوعی در توسعه و بهسازی منابع انسانی»، «هوش مصنوعی در سنجش و ارزشیابی آموزشی»، «هوش مصنوعی و علوم شناختی»، «هوش مصنوعی در آینده آموزش و ملاحظات اخلاقی» و «هوش مصنوعی و مدارس» محورهای اصلی برگزاری نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری هستند.
دکتر مقامی در پایان با بیان اینکه مقاله‌های دریافت شده در حال داوری هستند، گفت: همه چکیده‌ها و مقاله‌های رسیده به دبیرخانه همایش در کتابچه چکیده و مقاله‌های برگزیده نیز در فصلنامه‌های معتبر دانشگاهی منتشر می‌شود.

کلیدواژه‌ها: دانشگاه علامه طباطبائی همایش هوش مصنوعی حمیدرضا مقامی هوش مصنوعی در آموزش دانشکده روان شناسی


نظر شما :