«لبخند تلاطم»

۲۴ تیر ۱۴۰۳ | ۱۲:۲۴ کد : ۲۶۲۳۱ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۳۰۷
کتاب «لبخند تلاطم» نوشته امانوئل درمن، مایکل میلر با همکاری دیوید پارک و ترجمه محمد جلوداری ممقانی و علی صفدری وایقانی از سوی مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی به چاپ رسید.
«لبخند تلاطم»

مدل اختیار بلک- شولز- مرتون بزرگ‌ترین نوآوری مالی قرن بیستم بود و هنوز وسیع‌ترین نظریه کاربردی در مالی است. با این حال این مدل اساسا با رفتارهای مشاهده شدۀ بازارهای اختیار زاویه دارد. نمودار تلاطم ضمنی نسبت به قیمت توافقی، خمیده و شبیه لبخند است؛ پدیده‌ای که مدل، ناتوان از توصیف آن است. ارزیابی اختیار مسئله‌ای حل نشده است و چهل سال گذشته شاهد پیدایش ایده‌ها و مدل‌های بسیاری برای آشتی دادن نظریه با بازارها بوده است.
کتاب لبخند تلاطم با شروع از اصول ارزیابی مالی، بررسی منحصر به‌فرد و یک پارچه‌ای از مدل بلک- شولز- مرتون و مدل‌های بسیار پیشرفته‌ای که جانشین آن شده‌اند، ارائه می‌دهد. در این کتاب امانوئل درمن و و مایکل ب. میلر، مؤلفان پرآوازه، اهل فن و معرفی‌کنندگان مدل تلاطم موضعی، نه تنها ریاضیات بلکه ایده‌های پشت مفاهیم را نیز توضیح می‌دهند.
خوانندگان کتاب با بررسی مبانی، اجرا و بایدها و نبایدهای مدل‌های مختلف و با کشف نحوه به دست آوردن آن‌ها و نتایج مختلف فرض‌های متفاوت، نه تنها چگونگی کنار آمدن با لبخند تلاطم را یاد خواهند گرفت بلکه نحوۀ ارزیابی و ساخت مدل‌های مالی متعلق به خود را نیز فرا خواهند گرفت.

نویسندگان: دکتر امانوئل درمن، مایکل میلر، دیوید پارک
مترجمان: محمد جلوداری ممقانی و علی صفدری وایقانی
ناشر: انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی
تعداد صفحات: 640
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1403

علاقه‌مندان می‌توانند جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_862.html مراجعه کنند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی معرفی کتاب لبخند تلاطم معاونت پژوهشی امانوئل درمن علی صفدری وایقانی محمد جلوداری ممقانی مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه


نظر شما :