«طراحی پژوهش اجتماعی استنباط علمی در پژوهش کیفی»

۲۴ تیر ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۸ کد : ۲۶۲۲۸ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۲۸۷
کتاب «طراحی پژوهش اجتماعی استنباط علمی در پژوهش کیفی» نوشته دکتر گری کینگ، دکتر رابرت او کیوهن و دکتر سیدنی وربا و ترجمه علی عابدی رنانی، به کوشش مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی به چاپ رسید.
«طراحی پژوهش اجتماعی استنباط علمی در پژوهش کیفی»

در کتاب حاضر رویکردی واحد در استنباط توصیفی و علی معتبر در پژوهش کیفی اتخاذ می‌کنیم؛ پژوهش‌هایی که در آن اندازه‌گیری عددی غیرممکن یا نامطلوب است.
در این کتاب استدلال می‌کنیم که منطق طراحی پژوهش در تحقیقات کمی و کیفی خوب تفاوت بنیادین ندارد. این رویکرد در حوزه‌های پژوهشی ظاهرا متفاوتی کاربرد دارد. هدف از نگارش این کتاب این است که پژوهشگران کیفی را تشویق کنیم تااستنباط علمی را جدی بگیرند و آن را در پژوهش خود به کار برند.
امیدواریم که منطق واحد استنباطی ما و اثبات اینکه این منطق برای پژوهشگران کیفی نیز مفید است، به ارتقای پژوهش‌های علوم اجتماعی کمک کند. بنابراین امیدواریم که این کتاب توسط دانشمندان علوم سیاسی و سایر عالمان اجتماعی با گرایش‌ها و سطوح مختلف (از پژوهشگران اجتماعی گرفته تا تحلیلگران آماری، از دانشجویان غیرتکمیلی و تکمیلی گرفته تا پژوهشگران علی‌رتبه) خوانده و نقادی شود. ما از برخی توضیحات ریاضی استفاده می‌کنیم چون برای واضح‌سازی مفاهیم در روش‌های کیفی بسیار مفید هستند. با این حال، هیچ آگاهی قبلی از ریاضیات یا آمار را مفروض نمی‌گیریم و بیشتر این توضیحات را می‌توان حذف کرد بدون اینکه به پیوستگی متن لطمه‌ای وارد شود.

نویسندگان: دکتر گری کینگ، دکتر رابرت او کیوهن، دکتر سیدنی وربا
مترجم: علی عابدی رنانی
ناشر: انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی
تعداد صفحات: 328
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1402

علاقه‌مندان می‌توانند جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_861.html مراجعه کنند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی معرفی کتاب طراحی پژوهش اجتماعی علی عابدی رنانی معاونت پژوهشی مرکز چاپ و انتشارت گری کینگ


نظر شما :