آمار و احتمال مقدماتی

۰۹ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۲۶ کد : ۲۵۸۴۰ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۲۷۵
کتاب «آمار و احتمال مقدماتی» نوشته محمد بامنی مقدم و وحید رضائی‌تبار به کوشش مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی منتشر شد.
آمار و احتمال مقدماتی

ایده اصلی تألیف کتاب حاضر، تهیۀ منبعی مناسب و جامع برای درس آمار و احتمال مقدماتی دوره کارشناسی در رشتۀ آمار بود که دارای دو جنبه باشد. از یک طرف مفاهیم آماری به زبان ساده برای دانشجویانی که با دیپلم‌های مختلف وارد دوره کارشناسی شده‌اند، ارائه شود و از طرف دیگر، مفاهیم را با مثال‌ها، سؤال‌ها و تمرین‌های متعدد ارائه دهد که در کنار ارائه نرم‌افزارهای کاربردی، یادگیری را تعمیق بخشد. چون این موضوع، به منزلۀ درس پایۀ بسیاری از دروس دیگر به طور مستقیم در رشته‌های فوق و به صورت غیرمستقیم در دیگر دروس کاربرد دارد، لزوم یک منبع با مشخصات فوق را دوچندان می‌کند.
بنابراین در این کتاب سعی بر آن بوده است که نه تنها ایدۀ نظری روش‌های مورد نظر به زبان ساده مطرح شود، بلکه مثال‌های مرتبط با رشتۀ مورد نظر در قالب مسائل حل شده متعدد، سؤال‌های چندگزینه‌ای و تمرین‌های فراوان و همچنین بسته‌های نرم‌افزاری SPSS و Minitab برای درک بهتر مطالب ارائه شوند.

ناشر: انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی
تعداد صفحات: 576
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1402

علاقه‌مندان می‌توانند جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_849.html مراجعه کنند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی معرفی کتاب آمار و احتمال مقدماتی مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه معاونت پژوهشی وحید رضائی تبار محمد بامنی مقدم


نظر شما :