رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ضیافت افطاری با کارکنان و اعضای هیئت علمی:

لزوم برقراری ارتباط با جوانان، آشنایی با ادبیات آن‌ها است

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۷:۲۴ کد : ۲۵۰۴۵ خبر روز
تعداد بازدید:۳۸۰
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم برای ما به عنوان هیئت علمی، شناخت مخاطب است. هرچه شناخت ما بیشتر باشد، بهتر می‌توانیم به دانشجو کمک و با او ارتباط برقرار کنیم.
لزوم برقراری ارتباط با جوانان، آشنایی با ادبیات آن‌ها است

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در ضیافت افطاری که ویژه کارکنان و اعضای هیئت علمی در مسجد امام علی (ع) دانشگاه برگزار شد، ضمن خوش آمد گویی به میهمانان گفت: در دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان آمده است که: «خدایا در این ماه، فضیلت شب قدر را روزی‌ام ساز. ماه مبارک رمضان ماه خودسازی است. خدا را شاکریم که توفیق این را داشتیم که این ماه را درک کنیم. انشالله بهره کافی را از این ماه مبارک برده باشیم.
وی ادامه داد: شرایطی که در دانشگاه فراهم می‌شود و تلاش‌هایی که کادر آموزشی و استادان چه در کلاس و چه خارج از کلاس می‌کنند، نقش و وظیفه ما را در تقویت و کمک به نسل آینده بیان می‌کند. جوانان ما مدیران آینده و سرمایه‌های آینده ما هستند. برای عمل به این وظایف و تربیت نسل آینده قبل از هر چیز لازم است از خداوند تقاضا کنیم که ما را در راه تعلیم و تربیت موفق گرداند و اسباب کار و شرایط را برای ما فراهم کند.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم برای ما به عنوان هیئت علمی، شناخت مخاطب است، افزود: هرچه شناخت ما بیشتر باشد، بهتر می‌توانیم به دانشجو کمک و با او ارتباط برقرار کنیم.
وی تاکید کرد: انتقال دانش برای دانشجو یک بُعد مسئله است اما مهم‌تر از این بُعد، این است که او بتواند یک شخصیت سالم داشته و مسئولیت پذیر باشد. اینکه او بتواند یک انسان متدین و پایبند به ارزش‌های اسلامی باشد. این‌ها موضوعات مهمی هستند که برای تحقق آن‌ها هم باید از خداوند متعال کمک گرفت هم باید شرایط را فراهم ساخت. 
دکتر معتمدی گفت: مخاطبان ما جوانانی هستند که فکر، اندیشه و قدرت تحلیل مسائل را دارند. در عین حال این جوانان بیش از آنکه به حال و گذشته توجه داشته باشند، نگاهشان معطوف به آینده است؛ چه بسا از برخی از مسائلی که در اطرافشان می‌گذرد و حتی اتفاقات گذشته، ناخرسند باشند. آن‌ها بیشتر به روابط دوستی و رفاقت‌طلبی علاقه‌مند هستند و در عین حال گزینشی عمل می‌کنند. ممکن است امروز فکری داشته باشند اما این فکر، فردا تغییر کنند. این گروه عاشق تکنولوژی هستند و ادبیات مخصوص به خود را دارند. بنابراین لازمه برقراری ارتباط با آن‌ها این است که با ادبیات آن‌ها آشنا شویم و بدانیم چه فضای ذهنی دارند تا بتوانیم با آن‌ها همراه باشیم.
وی در پایان گفت: خدا را شاکریم که در دانشگاه علامه‌طباطبائی افرادی هستند که بتوانند به بهترین شکل و با احساس مسئولیت بالا جوانان را یاری کنند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی ضیافت افطاری عبدالله معتمدی ادبیات جوانان


نظر شما :