دیدار اعضای موسسه ICG اتحادیه اروپا با اعضای گروه روابط بین الملل دانشگاه

۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۹۸۶ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۴۷۶
جمعی از پژوهشگران موسسه ICG اتحادیه اروپا با اعضای گروه روابط بین الملل دانشگاه 24 دی ماه، دیدار و گفت و گو کردند.
دیدار اعضای موسسه ICG اتحادیه اروپا با اعضای گروه روابط بین الملل دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه، چهار عضو از پژوهشگران گروه بحران های بین المللی (International Crisis Group) که به دعوت وزارت امور خارجه مهمان جمهوری اسلامی ایران بودند، 24 دی ماه با جمعی از استادان گروه آموزشی روابط بین الملل دانشگاه دیدار و در خصوص تحولات منطقه ای به بحث و گفتگو پرداختند.

در این نشست دکتر مجید رضا مؤمنی، دکتر سید رضا موسوی نیا، دکتر علیرضا کوهکن، دکتر مرتضی نورمحمدی و دکتر هادی آجیلی به نمایندگی از گروه روابط بین‌الملل دانشگاه حضور داشتند. آقایان هیلترمان و وایمن و همچنین خانم‌ها لائور فوچر و ماریا فانتاپی نیز به نمایندگی از گروه بحران‌های بین‌المللی در این نشست شرکت داشتند.

در ابتدای نشست دکتر مؤمنی ضمن خوشامدگویی و معرفی اعضای دو طرف، از پژوهشگران ICG درخواست کرد تا وضعیت بحران‌های خاورمیانه و نقش جمهوری اسلامی ایران در آن‌ها را تشریح نمایند. سپس ماریا فانتاپی به تشریح بحران عراق، عوامل داخلی و خارجی آن و نقش سازنده ایران در پایان دادن به مناقشات پرداخت. او توازن استراتژیک ایالات‌ متحده آمریکا و ایران را مهم‌ترین عامل برای برقراری ثبات در این کشور عنوان کرد. خانم فانتاپی همچنین برپایی حکومت خوب در عراق را هر چند هدفی آرمانی و بلند مدت اما مهم‌ترین عامل برای کاهش تنش‌ها در این منطقه برشمرد.

در ادامه این نشست هر یک از اساتید گروه روابط بین‌الملل نظرات خود را درباره بحران‌های منطقه عنوان کردند و سایر اعضای گروه بحران‌های بین‌المللی نیز به‌طور مختصر درباره بحران سوریه و وضعیت کل منطقه و نقش کشورهای مختلف در کاهش تنش و بحران سخنانی را ایراد نمودند.

در پایان هر دو گروه نسبت به تداوم برگزاری نشست‌های علمی تخصصی با مشارکت هر دو طرف در خصوص بحران‌های خاورمیانه برای دانشجویان ابراز تمایل کردند. لازم به ذکر است گروه بحران‌های بین‌المللی (International Crisis Group)، یک موسسه پژوهشی مستقل است که در راستای جلوگیری از منازعه و ترویج صلح پایدار فعالیت می‌نماید.


نظر شما :