رئیس دانشگاه: ضرورت توسعه فعالیت کارآفرینانه در دانشکده های تربیت بدنی، روانشناسی و علوم اجتماعی

۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۹۷۵ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۲۹۹۷
اولین جلسه کمیته کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه با هدف تهیه، تدوین و ارائه سیاست های کلان دانشگاه در خصوص شکل دهی به اکوسیستم نوآوری و کارافرینی برگزار شد.
رئیس دانشگاه: ضرورت توسعه فعالیت کارآفرینانه در دانشکده های تربیت بدنی، روانشناسی و علوم اجتماعی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، اولین جلسه کمیته کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه، معاونان آموزشی و پژوهشی، رئیس دانشکده اقتصاد و دیگر اعضای کمیته کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه 24 دی ماه جاری در محل اتاق شورای حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد. دکتر سلیمی رئیس دانشگاه در این جلسه با ارزیابی فعالیتهای مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه اعلام داشت: طرح های پیشنهادی مرکز کارآفرینی مانند نمایشگاه کار آنلاین، انتخاب کارآفرین برتر و موضوع هدایت شغلی از جمله اقدامات مناسبی است که می‌بایست جزء کارکردهای جدید مرکز کارآفرینی دانشگاه قرار گیرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود تأکید داشت: باید بتوانیم زمینه را برای فعالیت کارآفرینانه در سه دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و دانشکده علوم اجتماعی در سال آینده را فراهم نماییم تا بتوانیم علاوه بر فعال نمودن انرژی بالقوه موجود در این دانشکده‌ها آن را به سمت فعالیت‌های کارآفرینانه سوق دهیم و تمرکز لازم را برای شکل‌گیری فعالیت‌های کارآفرینانه در این سه دانشکده ایجاد نماییم.

در ابتدای جلسه دکتر علومی یزدی معاون پژوهشی دانشگاه در سخنانی با تشریح اهداف موردنظر دانشگاه از تشکیل این کمیته که مصوب هیات امنای دانشگاه است، گفت: امیدواریم تشکیل این کمیته زمینه‌ ساز اعتبار جایگاه کارآفرینی در دانشگاه شود. او افزود: برای اینکه دانشگاه بتواند اهداف خود در زمینه تحقق دانشگاه کارآفرین و رسالت‌های اجتماعی خود را محقق نماید لازم است کارآفرینی در دیدگاه کلان دانشگاه، برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و در تشکیلات نهادینه شود. او اضافه کرد: در این راستا ضروری است مرکز کارآفرینی با ایجاد زمینه‌های اشتغال دانشجویان و تسهیل آن و همچنین دانشگاه با ایجاد امکانات و استفاده از ظرفیت‌های موجود زمینه آشنایی بیشتر استادان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را با فضای کارآفرینی فراهم نماید.

در ادامه دکتر گودرزی مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه، گزارشی از اقدامات 2 ساله مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی ارائه نمود. او نحوه فعالیت‌های مرکز را در چهار حوزه آموزش و ترویج، پذیرش و ارزیابی، پژوهش و مشاوره و هدایت شغلی تشریح نمود و عنوان داشت: در طول 2 سال گذشته تلاش شد تا زیرساخت‌های مرکز ایجاد و یا بهبود پیدا کرده و از جمله اقدامات این مرکز برگزاری کارگاه‌های متعدد در حوزه کارآفرینی، استقرار گروه‌های دانشجویی در فضایی بانشاط، برگزاری رویدادهای چکاوک و روشنا و مشارکت در طرح مهارت افزایی دانشگاه است.

لازم به ذکر است توسعه فضای فیزیکی مرکز کارآفرینی و تأسیس شعبه 2 مرکز رشد و نوآوری دانشگاه در پردیس مرکزی دانشگاه، تصویب شیوه‌نامه انتخاب و تشویق دانشجوی برتر کارآفرین، تعیین تکلیف طرح رصدخانه اشتغال دانشگاه و نیز تأسیس مدارس کسب‌ و کار و اشتغال دانشگاه از جمله مهم‌ترین مصوبات اولین جلسه کمیته کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه بوده است.


نظر شما :