آغاز ثبت نام سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در مرحله دانشگاهی

۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۹۷۱ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۵۳۲۸
ثبت‌نام از متقاضیان سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در مرحله دانشگاهی در دو بخش معارف و مفاهیم و در بخش آوایی آغاز شد و تا 30 بهمن‌ماه سال جاری ادامه دارد.
آغاز ثبت نام سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در مرحله دانشگاهی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، طبق دستورالعمل اجرایی جشنواره برگزاری مرحله دانشگاهی، ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در مرحله منطقه‌ای از سوی واحد فعالیت‌های دینی و قرآنی دانشگاه علامه طباطبائی آغاز شد.

این جشنواره قرآنی در طی سه مرحله و با هدف انس و توجه بیشتر به کتاب آسمانی قرآن و معارف اسلامی و همچنین ترویج کتاب‌ خوانی برگزار می‌گردد. دفتر نهاد رهبری دانشگاه، کانون کتاب و کتاب‌خوانی، واحد خانه‌های دانشجویی، کانون قرآن و عترت، کانون مهدویت، هیئت اصحاب عاشورایی و بسیج دانشجویی دانشگاه همکاران واحد فعالیت‌های قرآنی در برگزاری این مرحله هستند. علاقه‌مندان می‌توانند به‌ منظور ثبت‌ نام و کسب اطلاعات بیشتر از طریق مراجعه به وب‌ سایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دفتر فعالیت‌های دینی و قرآنی واقع در مسجد دانشگاه، تماس با شماره 48393524 و یا کانال کتاب‌خوان @atu-book اقدام نمایند.

لازم به ذکر است این جشنواره ویژه دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی است و هر دانشجو فقط در یک رشته می تواند ثبت نام نماید. به برگزیدگان برتر مرحله دانشگاهی این جشنواره در هر رشته 4 میلیلون ریال به همراه جوایز نقدی برای نفرات دوم تا پنجم در هر رشته در نظر گرفته‌ شده است.

بخش‌های جشنواره:

معارف و مفاهیم : مسابقات کتاب‌خوانی

آشنایی با احادیث، آشنایی با نهج‌البلاغه، آشنایی با صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، ترجمه و تفسیر قرآن، سیره معصومین، احکام، پرسمان قرآنی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و حفظ کل، حفظ 5 و 10 و 20 جزء. این آزمون 6 اسفندماه به‌ صورت هم‌زمان در دانشکده‌های ادبیات، اقتصاد، علوم اجتماعی و ارتباطات برگزار خواهد شد.

بخش آوایی مسابقات شفاهی شامل: قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، اذان، دعا و مناجات خوانی، تواشیح است.

زمان این آزمون دوم اسفند ماه در محل مسجد امام علی (ع) پردیس مرکزی دانشگاه خواهد بود.

جدول رشته‌های جشنواره

بخش رشته‌ها

آوایی:

1-قرائت (تحقیق) 2- قرائت (ترتیل) 3-حفظ 5 جزء 4- حفظ ده جز 5- حفظ 20 جز 6-حفظ کل 7- دعا و مناجات خوانی 8- تواشیح(برادران) 9-اذان (برادران)

معارفی:

1-مفاهیم نهج البلاغه 2- آشنایی با سیره معصومین (ع) 3-حفظ موضوعی قرآن کریم 4-آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن 5- احکام 6-آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه 7-آشنایی با احادیث اهل بیت 8- پرسمان معارفی 9-سبک زندگی اسامی ایرانی

پژوهشی:

1-مقاله 2- تلخیص کتاب

فناوری:

1- تولید نرم افزار 2- کانال شبکه های مجازی

ادبی:

1- شعر 2-داستان نویسی 3-فیلمنامه نویسی 4-نمایشنامه نویسی

هنری 1- خوشنویسی 2- نقاشی 3- عکس 4- تذهیب 5- فیلم کوتاه 6- معرق و منبت 7- طراحی پوستر

نکات مهم

• ثبت نام در بخش های پژوهشی، فناوری ، ادبی و هنری جشنواره از 20 فرودین ماه سال 98 آغاز می شود

• جهت اطلاع از جزئیات و نکات مهم در مورد جشنواره آیین نامه را مطالعه کنید:

فایل آیین نامه

• جهت اطلاع از جوایز فایل زیر را دانلود کنید:

فایل جوایز

• جهت اطلاع از منابع آزمون فایل زیر را دانلود کنید:

منابع

• جهت دانلود پی دی اف منابع به سایت معاونت فرهنگی دانشگاه یا کانال کتابخوان مراجعه نمائید

جهت ثبت نام در جشنواره از لینک زیر وارد شوید:

لینک ثبت نام

 

 

 


نظر شما :