فراخوان پذیرش مقاله در همایش ملی نقد مبانی سلفی گری

۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۷۵۰ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۶۰۷۱
همایش ملی نقد مبانی سلفی گری (مبانی فلسفی، عرفانی، کلامی، فقهی و رویکرد های تطبیقی) 13 اسفند ماه سال جاری در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
فراخوان پذیرش مقاله در همایش ملی نقد مبانی سلفی گری

دکتر حسام الدین خلعتبری عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی و دبیر علمی این همایش در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه ضمن اعلام خبر گفت: این همایش با هدف بررسی علمی مبانی تفکر سلفی گری، نوسلفی گری و نیز مطالعات تطبیقی مبانی این تفکر در حوزه جامعه شناختی، روانشناختی و انقلاب اسلامی در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می گردد.
عضو هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی این همایش یک روزه را در راستای دستیابی به یکی از اهداف بلند انقلاب اسلامی ایران که گستره ی آن گسترده تر از جمهوری اسلامی ایران است برشمرد و اضافه کرد: این مهم از طریق بحث منطقی و نقد عالمانه ی دیگر دیدگاه های موجود و رقیب در جهان اسلام امکان پذیر است.

او اضافه کرد: سلفی گری و نو سلفی گری پدیده ای است که در اعصار قدیم و جدید اندیشه نامتعارف و تصویری سامان ستیز از اسلام و مسلمین را بر اساس برداشت های ناروا ارائه داده است. این تصویر جهان را از نور پر فروغ اسلام ناب محمدی (ص) محروم نموده است، در صورتی که درخشش اسلام نه با اندیشه ها و رفتار های غیر معقول بلکه با اندیشه عقلانی و قابل پذیرش برای تمام جهان گسترش خواهد یافت. دکتر خلعتبری بیان داشت: از این منظر نقد این تفکر از طریق برپایی همایش علمی زمینه سازی مناسبی به منظور پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب اسلامی خواهد بود.


دکتر خلعتبری با دعوت از استادان و اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی برای مشارکت در برپایی پربار این همایش بیان کرد: علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی cbs.atu.ac.ir مراجعه نمایند.


نظر شما :